AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #1 Skrevet 25. desember 2023 Jeg visste ikke at spiral ikke alltid er trygg, så for 2 uker siden fant jeg ut at jeg er gravid. Nå er jeg 8+2 på vei. På siste så var jeg så dårlig, forholdet holdt såvidt gjennom den graviditeten. I ettertid har livet kommet, samboer sliter med helsen og går mot ufør. Jeg jobber fullt og mer i blant, samtidig følger jeg opp det meste av barna vi allerede har. Økonomisk har vi det greit, vi eier hus, men vi har ikke bil som rommer alle om det kommer en til. Behandlingsforløpet til samboer er usikkert og tar han helt ut i perioder. Vi har ikke råd til ny bil før en baby til. Vi er veldig redde for at formen min skal bli så dårlig som sist. For meg er det allerede et liv her inne, tanken på å ta vekk gir meg skikkelig sterk følelse av angst og depresjon. Hva burde vi gjøre? Anonymkode: 356c3...355 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #2 Skrevet 25. desember 2023 fjern det. Dumt å sette barn til verden som man ikke har hverken råd, helse eller overskudd til. Anonymkode: 1854a...cae 14 1 3
AprilLudgate Skrevet 25. desember 2023 #3 Skrevet 25. desember 2023 Høres ikke ut som dere har kapasitet eller helse til flere barn dessverre. Abort er kjipt, men man må tross alt kunne ivareta ungene godt livet ut. Ingen prevensjon er helt sikker dessverre, så han bør jo også steriliseres. 5 7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #4 Skrevet 25. desember 2023 Hvis han faktisk blir ufør så er han hjemme hele tiden. Et barn til vil neppe gjøre ting verre i så måte. Jeg hadde definitivt beholdt og krevd at han steriliserte seg. Anonymkode: 88ad1...d8c 5 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #5 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg visste ikke at spiral ikke alltid er trygg, så for 2 uker siden fant jeg ut at jeg er gravid. Nå er jeg 8+2 på vei. På siste så var jeg så dårlig, forholdet holdt såvidt gjennom den graviditeten. I ettertid har livet kommet, samboer sliter med helsen og går mot ufør. Jeg jobber fullt og mer i blant, samtidig følger jeg opp det meste av barna vi allerede har. Økonomisk har vi det greit, vi eier hus, men vi har ikke bil som rommer alle om det kommer en til. Behandlingsforløpet til samboer er usikkert og tar han helt ut i perioder. Vi har ikke råd til ny bil før en baby til. Vi er veldig redde for at formen min skal bli så dårlig som sist. For meg er det allerede et liv her inne, tanken på å ta vekk gir meg skikkelig sterk følelse av angst og depresjon. Hva burde vi gjøre? Anonymkode: 356c3...355 Kan du se for deg selv som alenemor for tre barn? Mannen din klarer nesten ikke å bidra - ikke med de to ungene deres engang - så det blir du som må stå for alt arbeid med unger, hus, og kanskje mat+++ Klarer du dette, har du ork til det og har du råd til det? Klarer du å følge opp barna dere har med lekser, kjøreoppdrag osv? Hvis du kan si ja til alt går det nok bra. Anonymkode: ed04d...679 5 7
Becka Skrevet 25. desember 2023 #6 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg visste ikke at spiral ikke alltid er trygg, så for 2 uker siden fant jeg ut at jeg er gravid. Nå er jeg 8+2 på vei. På siste så var jeg så dårlig, forholdet holdt såvidt gjennom den graviditeten. I ettertid har livet kommet, samboer sliter med helsen og går mot ufør. Jeg jobber fullt og mer i blant, samtidig følger jeg opp det meste av barna vi allerede har. Økonomisk har vi det greit, vi eier hus, men vi har ikke bil som rommer alle om det kommer en til. Behandlingsforløpet til samboer er usikkert og tar han helt ut i perioder. Vi har ikke råd til ny bil før en baby til. Vi er veldig redde for at formen min skal bli så dårlig som sist. For meg er det allerede et liv her inne, tanken på å ta vekk gir meg skikkelig sterk følelse av angst og depresjon. Hva burde vi gjøre? Anonymkode: 356c3...355 Hvor mange barn har dere fra før? Ingen kan si hva du skal gjøre, og syntes det er litt skummelt å råde deg til det ene eller det andre, da jeg ikke kjenner deg. Man vil nok alltid uansett tvile ved en abort. Det viktigste er å gjøre hva DU føler er rett for deg og dere i denne situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #7 Skrevet 25. desember 2023 Abort er det eneste riktige. Anonymkode: e3d25...759
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #8 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan du se for deg selv som alenemor for tre barn? Mannen din klarer nesten ikke å bidra - ikke med de to ungene deres engang - så det blir du som må stå for alt arbeid med unger, hus, og kanskje mat+++ Klarer du dette, har du ork til det og har du råd til det? Klarer du å følge opp barna dere har med lekser, kjøreoppdrag osv? Hvis du kan si ja til alt går det nok bra. Anonymkode: ed04d...679 Jeg har endel energi, men første året er alltid tøft. Om få år har jeg lederstilling med veldig god lønn. Om samboer får ufør, som det ligger an til nå så har han godt betalt i sin ufør, han har jobbet veldig mye tidligere. Frem til mannens diagnoser er på bordet og hjelpen er der så er det tøft for oss. Neste år ser det ut til at jeg klarer å spare opp 50 000. Det kan være nok til større bil i desember 2024. Jeg har mestret 2 unger så og si alene, sammen med en fulltidsjobb og en ekstra jobb. Jeg tror jeg var like redd da jeg ventet nummer to, selv om det var planlagt. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis han faktisk blir ufør så er han hjemme hele tiden. Et barn til vil neppe gjøre ting verre i så måte. Jeg hadde definitivt beholdt og krevd at han steriliserte seg. Anonymkode: 88ad1...d8c Når dette er ferdig kommer jeg til å søke opp sterilisering selv. Jeg gråt i 2 timer da jeg tenkte på og vurderte abort. Det er jo et valg man skal leve med også. Jeg tror jeg må snakke med jordmor over nyttår. Anonymkode: 356c3...355 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #9 Skrevet 25. desember 2023 En abort kan være mer krevende å leve med enn forskjellen på 2 og 3 barn. Anonymkode: 3bffa...743 3 2 1
Yodas Skrevet 25. desember 2023 #10 Skrevet 25. desember 2023 Litt på siden, men hva slags bil er det som rommer to barn men ikke tre? 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #11 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En abort kan være mer krevende å leve med enn forskjellen på 2 og 3 barn. Anonymkode: 3bffa...743 Det er jeg veldig redd for også. Termindatoen hvert år, lure på hvordan det ville blitt.. Yodas skrev (2 minutter siden): Litt på siden, men hva slags bil er det som rommer to barn men ikke tre? Vi har en bil som rommer to barneseter nå. Det er ganske trangt mellom de to barnesetene som er der nå. Drømmen hadde vært en syvseter som f.eks caravelle. Om man skal finne en bra slik en uten for mye rust så må man høyt opp i pris. Eventuelt må det bli xc90, 7 seter, noe lavere priset, men jeg er ikke så glad i Volvo. Jeg burde hatt 150 000 til ny bil, men har bare 50 000. Anonymkode: 356c3...355
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #12 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg gråt i 2 timer da jeg tenkte på og vurderte abort. Det er jo et valg man skal leve med også. Jeg tror jeg må snakke med jordmor over nyttår. Anonymkode: 356c3...355 Dette kommer til å ordne seg; hadde alle fattige familier med flere barn tatt abort for hundre år siden, hadde mange av oss ikke vært her idag. Den dagen du ser barnet, og føler dets kjærlighet, kommer du aldri til å angre på at du ga dette barnet en mulighet til å leve - størrelsen på en bil er ingenting i forhold. Anonymkode: c3168...70a 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #13 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette kommer til å ordne seg; hadde alle fattige familier med flere barn tatt abort for hundre år siden, hadde mange av oss ikke vært her idag. Den dagen du ser barnet, og føler dets kjærlighet, kommer du aldri til å angre på at du ga dette barnet en mulighet til å leve - størrelsen på en bil er ingenting i forhold. Anonymkode: c3168...70a Jeg har hørt hjertet slå, for jeg måtte se hvor langt jeg var på vei. Jeg vet faktisk ikke om psyken min overlever noe som da føles som et drap. Eneste grunn til å fjerne er fordi vi er usikre på hvor dårlig jeg blir. Hvor mye mannen må utredes. Og dette med bil. Anonymkode: 356c3...355 1
Sofakona Skrevet 25. desember 2023 #14 Skrevet 25. desember 2023 Siden mannen din snart blir ufør...vil ha klare og ha energi til 1 barn til? Hvordan er han med de 2 andre? Klarer han å ta vare på de når de har fri? Når barna er syke og hjemme fra barnehagen/ skolen?
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #15 Skrevet 25. desember 2023 Sofakona skrev (1 minutt siden): Siden mannen din snart blir ufør...vil ha klare og ha energi til 1 barn til? Hvordan er han med de 2 andre? Klarer han å ta vare på de når de har fri? Når barna er syke og hjemme fra barnehagen/ skolen? På gode dager kan han bidra mer om han ikke har brukt opp energi på jobb. På dårlige dager så må jeg trå til uansett. Når barna har vært syke så har vi byttet på med annen hver sykdomsperiode. Han er utrolig flink på slike ting, takler kriser på strak arm. Vi har et barn som hele veien har slitt med flere runder falsk krupp, astma og allergier. Anonymkode: 356c3...355 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #16 Skrevet 25. desember 2023 Hvis du er usikker så er du vel egentlig ikke usikker. Vil du beholde så beholder du, det høres ut som om dere kommer til å klare dette ❤️ Anonymkode: 20c5f...f0b 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #17 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis han faktisk blir ufør så er han hjemme hele tiden. Et barn til vil neppe gjøre ting verre i så måte. Jeg hadde definitivt beholdt og krevd at han steriliserte seg. Anonymkode: 88ad1...d8c Han klarer nesten ikke å bidra med de to de har fra før. Et tredje barn vil øke arbeidet enda mer. Det eneste riktige er å fjerne fosteret. Det er bare et foster. Man må ikke legge noe mer i det. Da blir det bare verre. Anonymkode: a014b...e12 1 2
Melus Skrevet 25. desember 2023 #18 Skrevet 25. desember 2023 Hva som er rett er det bare dere som vet. Hva sier mannen? 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #19 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg visste ikke at spiral ikke alltid er trygg, så for 2 uker siden fant jeg ut at jeg er gravid. Nå er jeg 8+2 på vei. På siste så var jeg så dårlig, forholdet holdt såvidt gjennom den graviditeten. I ettertid har livet kommet, samboer sliter med helsen og går mot ufør. Jeg jobber fullt og mer i blant, samtidig følger jeg opp det meste av barna vi allerede har. Økonomisk har vi det greit, vi eier hus, men vi har ikke bil som rommer alle om det kommer en til. Behandlingsforløpet til samboer er usikkert og tar han helt ut i perioder. Vi har ikke råd til ny bil før en baby til. Vi er veldig redde for at formen min skal bli så dårlig som sist. For meg er det allerede et liv her inne, tanken på å ta vekk gir meg skikkelig sterk følelse av angst og depresjon. Hva burde vi gjøre? Anonymkode: 356c3...355 Det er naturlig beskyttelsesinstinkt at kroppen din vil beskytte og beholde. Følelsen er helt naturlig. Men stikk i strid med sunn fornuft. Fornuften sier at en baby nå kan splitte familien, ødelegge forholdet og bli en virkelig ekstra belastning. Mannen din er i dårlig forfatning og du er allerede litt av en helt som ordner det meste alene. En baby kan ta pipen på deg. Kanskje du blir syk pga overbelastning over tid. Anonymkode: b644e...c8e 5 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #20 Skrevet 25. desember 2023 Mulig jeg er rar, men synes ikke folk skal sitter her å be kvinner fjerne barnet sitt. Dette er stort og kompleks, og man skal ikke sitte her å rådgi på den måten. Foreslår at du ts snakker med noen og ser på alle muligheter både for og i mot. Ikke ta en så stor avgjørelse basert på råd på KG. Har dere mye familie rundt dere? Anonymkode: 219b2...992 13 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå