Gå til innhold

Fikk gavekort på 100 kroner av mitt søsken.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og jeg ga gave som var verdt 500 kr. Syns mitt søsken er gjerrig. 

Anonymkode: 6565b...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje vedkommende ikke hadde råd til meg? Hvorfor gir du gaver hvis du forventer å få det samme tilbake? Da kan man likeså godt droppe gaver. 

Anonymkode: b6f4d...991

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er det du som er grådig med store forventninger og lite kommunikasjonsevner

Du har fått en gave, den er blitt gitt til deg der du istedenfor kunne fått ingenting! Gir en for å få akkurat den samme pengeverdien tilbake og en bare ønsker å utveksle penger kan en fort bli skuffet og helt ærlig ser jeg ikke vitsen i det men lag heller tydeligere rammer for gaver til neste år så slipper du å selv føle at du sitter igjen med svartepetter.

Du skriver jo heller ingenting om du selv sitter med milion lønning og ditt søsken er uføretrygdet, om ditt søsken kjøper presanger til 17 nieser og nevøer mens du selv bare kjøper presanger til noen få. 

Anonymkode: a8093...e7f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir gavekort med verdi 500-800kr til min gode veninne, og får noe til verdi 100kr tilbake. Men jeg har litt bedre økonomi enn henne, og har glede av å gi dette. Hvis jeg hadde hatt mange å kjøpe til hadde jeg ikke hatt råd. Altså slutt å taksere og føre regnskap over relasjoner. Folk sliter i dag, og julegaver kunne like gjerne vært kuttet(utenom til barn).

Anonymkode: 80230...b0b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan kanskje også være en ide å droppe julegaver mellom voksne (søsken). Kjøp heller noe du selv ønsker deg.

Anonymkode: 3e8f8...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat hatt en tung liten stund her fordi jeg ga så lite og fikk så mye av folk. Jeg ser jo selvsagt at vi har helt ulike livssituasjoner, men det gjør litt vondt likevel når det er så skjevfordelt. Det er ikke gøy å bare kunne gi det som i andres øyne er småtteri, men jeg prøver å trøste meg med at jeg har tenkt på folk og gjort en innsats. 

Anonymkode: b0e88...c7a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har akkurat hatt en tung liten stund her fordi jeg ga så lite og fikk så mye av folk. Jeg ser jo selvsagt at vi har helt ulike livssituasjoner, men det gjør litt vondt likevel når det er så skjevfordelt. Det er ikke gøy å bare kunne gi det som i andres øyne er småtteri, men jeg prøver å trøste meg med at jeg har tenkt på folk og gjort en innsats. 

Anonymkode: b0e88...c7a

For meg har det vert slik i mange år men de gangene jeg har hatt råd til det har det vert en glede å kunne gi litt ekstra til de jeg vet har lite. Ikke ha dårlig samvittighet for å få mere enn du evner å gi🩷

Anonymkode: 5095e...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Og jeg ga gave som var verdt 500 kr. Syns mitt søsken er gjerrig. 

Anonymkode: 6565b...709

Det er jo søsteren din, ja? Du har kontakt med henne? 
Hvorfor er folk så inderlig redde for å ha en samtale med foreldre, venner, søsken, partnere, barn etc? Hva er dere egentlig redde for? Det verste som kan skje er jo at de bekrefter at det dere nå tenker (at de ikke liker dere, er gjerrige, ønsker droppe gaver, ønsker mindre kontakt etc) er sannheten. Og det er jo allerede noe alle parter vet, det blir bare ikke sagt. Når det er sagt kan dere droppe late som. Og alle blir lettere til sinns.

Anonymkode: 14177...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mye mer enn jeg ga selv i år, men jeg er arbeidsledig og de vet heldigvis det. Jeg vil gjerne gi tilbake når jeg får meg jobb igjen da, så jeg håper ikke folk sitter og tenker dritt om meg. Forventer ingenting på julaften.

Anonymkode: af63a...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånn hvert år her. Jeg gir gave til min søster som koster litt. Tilbake får jeg noe som er verdt 100 kr

Anonymkode: 9b7d4...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i dette. Ga min bror og kona hans gaver for rundt 1500 (inkl bursdagsgave til ham), datteren min fikk for ca 400 i jul + bursdagsgave og selv fikk jeg en dusjsåpe fra Rituals. Det er helt tydelig at de ikke har prøvd en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en voksen perso   klagd på gaven jeg gidde til jul hadde jeg ikke gidd noe mer neste år. Tragisk. Jeg er glad om jeg hadde fått et kort bare er tanken som teller. Uff... noen voksne trenger å jobbe med seg selv altså å ikke vær så overfladisk og tom innvendig😵

Anonymkode: 11fb3...b4c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg gir gavekort med verdi 500-800kr til min gode veninne, og får noe til verdi 100kr tilbake. Men jeg har litt bedre økonomi enn henne, og har glede av å gi dette. Hvis jeg hadde hatt mange å kjøpe til hadde jeg ikke hatt råd. Altså slutt å taksere og føre regnskap over relasjoner. Folk sliter i dag, og julegaver kunne like gjerne vært kuttet(utenom til barn).

Anonymkode: 80230...b0b

Ja vennskapet er mye vitkigere enn gavene i seg selv. Man settef ikke en sum på verdien av relaskonen mellom deg og dem. Tragisk at folk henger seg opp i slikt....

Anonymkode: 11fb3...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårligere råd enn mange andre, men alikevel bedre enn noen. Forventer ikke at folk med dårlig råd skal bruke like mye på meg som jeg gjør på dem, og synes det er fint at folk med bedre råd enn meg bruker mer enn meg selv om jeg har alt jeg trenger.

Anonymkode: ed327...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt mer skuffet over selve gaven enn summen. Jeg hadde satt uendelig mye mer pris på noe som var kjøpt av omtanke for meg. Eksempelvis ynglingssjokolade eller en håndkrem jeg liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...