Gå til innhold

Flere som synes det har vært helt ekstremt mye sykdom de siste månedene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er normalt sett en veldig frisk familie med lite sykefravær både på jobb og skole, men de siste ukene har vært ekstreme. Langdryge forkjølelser som føles som aldri går over. Uken før jul fikk vi i tillegg omgangsyken som vi brukte lang tid på å bli kvitt. Ble frisk rett før jul heldigvis, vet alle ikke har vært like heldige. 

Flere som har opplevde veldig mye sykdom de siste ukene? 

Anonymkode: fd29c...a8c

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke så rart når det er høysesong for sykdom, alt dette har vært varslet i ukevis og det samme skjer jo hver jul.

For min del har jeg hverken vært syk, eller merket noe til noe som helst. Har ikke vært syk i hele år, familien er også frisk. Lite fravær blant kollegaer, og lite smittsomme pasienter. Utrolig deilig etter de siste tre årene :)

Anonymkode: 90ff3...bad

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er jo ikke så rart når det er høysesong for sykdom, alt dette har vært varslet i ukevis og det samme skjer jo hver jul.

For min del har jeg hverken vært syk, eller merket noe til noe som helst. Har ikke vært syk i hele år, familien er også frisk. Lite fravær blant kollegaer, og lite smittsomme pasienter. Utrolig deilig etter de siste tre årene :)

Anonymkode: 90ff3...bad

Jobber i helsevesenet og har helt motsatt erfaring. Utrolig mye sykdom blant pasienter også. Synes det har vært eksepsjonelt mye i år bare. 
TS

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet

Ja, det har vært veldig mye. Jeg har sluppet unna til nå heldigvis, men sykefraværet på vår avdeling på sykehuset har vært så høyt som 13 % i november, og det samme eller mer i desember. Det har vært utrolig belastende for alle.

Anonymkode: ecbe7...428

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Veldig og! Vi er ikke ofte syke her. Verken jeg eller ungene. Men i år har det stått i kø føler jeg. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Ja helt villt! Hva er det som skjer? De kan vel neppe skylde nedstengningen lenger. Har folk blitt slappe på hygiene «på trass» etter nedstengningen? Ser ihvertfall min mann som mener seg så drittlei av mas om håndvask at han har sluttet med det 😱

Jeg har hatt streptokokker, ørebetennelse og influensa nå i høst, mer eller mindre dønn syk i 8 uker. Nå ligger gubben med omgangssyke. 

Anonymkode: 7e5d7...3c2

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, vi hoster og harker på fjerde uka

Anonymkode: ee490...aa6

Skrevet

Ja, jeg har planlagt å være syk når jobben starter opp igjen. Blir nesten aldri fysisk syk, men det er jo troverdig nå i disse dager.

Anonymkode: f5811...f86

Skrevet

For min del var det mer på 70/80.tallet.

Virker som folk vasker hendene etter å ha pirket seg i nesen nå. 

De som spytter når dem prater holder mer avstand nå etter å fått "oppdragelse" under pandemien...

Anonymkode: cb551...d8a

Skrevet

Her har vi vært friskere enn noen gang denne høsten, selv med en 3-åring i barnehage.

Anonymkode: e0f08...8be

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja helt villt! Hva er det som skjer? De kan vel neppe skylde nedstengningen lenger. Har folk blitt slappe på hygiene «på trass» etter nedstengningen? Ser ihvertfall min mann som mener seg så drittlei av mas om håndvask at han har sluttet med det 😱

Jeg har hatt streptokokker, ørebetennelse og influensa nå i høst, mer eller mindre dønn syk i 8 uker. Nå ligger gubben med omgangssyke. 

Anonymkode: 7e5d7...3c2

Kanskje han øker frekvensen på håndvasken da...

Ts: Ja vi har vært syke ja! Tok ungene ut av bhg siste uke før jul, da hadde minstemann allerede vært borte en uke pga sykdom. Det hjalp ikke, fremdeles sykdom og dey ble ikke en veldig morsom juleaften for minstemann med 40 i feber 

Anonymkode: ec9cd...93a

Skrevet

Jeg er aldri syk, men de siste ukene har jeg knapt orket å reise meg opp av sofaen. Blir fort sliten. Hosten har vært kraftig. Halsen kjempevond. 

Anonymkode: 75035...109

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Har opplevd mye sykdom rundt meg, kollegaer som har vært syke, hele familien min fikk covid unntatt meg. 
Og inngår fikk jeg omgangssyke 

Anonymkode: a3e12...419

• Hjerte 4
Skrevet

Ser jeg ikke er alene om oppfattelsen da nei! 
TS

Skrevet

Vi blir syke gang på gang.

Anonymkode: 979ab...6fc

• Hjerte 1
Skrevet

Vi har nesten ikke vært syke i høst med ett barnehagebarn. De tre siste ukene har flere eller noen av oss i familien hatt corona, øyekatarr, influensa, omgangssyke, ørebetennelse, og i dag ny forkjølelse…..

Anonymkode: 1673d...216

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg syns det har vært mer nå enn årene før. Ikke kun her, men venner og familie. Virker som om folk er slappe med å holde seg hjemme når de faktisk er syke. 

Anonymkode: 2d802...9e2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Har to barn (et skolebarn og et barnehagebarn) og tror de har hatt to fulle uker i skole og barnehage samtidig siden september. Nå er det andre runde med omgangssyke på et par uker. Jeg holder på å bli sprø🙃

Anonymkode: 3cc5d...eb1

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg bare nevner det: les om coronavaksine og hvordan det påvirker immunforsvaret hos enkelte

Anonymkode: 9133a...415

• Nyttig 10
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg bare nevner det: les om coronavaksine og hvordan det påvirker immunforsvaret hos enkelte

Anonymkode: 9133a...415

Jeg tok heldigvis påfyll av coronavaksine før vinteren!

Anonymkode: 2d802...9e2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...