Gå til innhold

Litt skuffet over gaven fra kjæresten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Fikk en støvsuger til en 1000 lapp med kjæresten som jeg har vært sammen med i 1,5 år. 

Vi bor ikke sammen, og det er jo en ting jeg sikkert kan få bruk for, men kjedelig å få fra kjæresten syns jeg. Jeg trenger ikke noe stort eller dyrt, men heller ei parfyme eller et smykke. 

Jeg har takket pent, men kjenner at jeg er veldig skuffet. Er jeg helt på jordet? 

Anonymkode: 7c121...429

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sagt at du trenger støvsuger eller er veldig dårlig på rengjøring?

Anonymkode: bc90c...f3d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du sagt at du trenger støvsuger eller er veldig dårlig på rengjøring?

Nei ingen av delene. Nokså strøkent hjemme hos meg til enhver tid. 

• Hjerte 1
Skrevet

Hint om at han vil ha BJ kanskje?

Anonymkode: 7f4d7...760

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei ingen av delene. Nokså strøkent hjemme hos meg til enhver tid. 

Da ville jeg vært ærlig og sagt at du ikke har bruk for den og syns det var en kjip og lat gave å få (og sexistisk, dersom du er kvinne) og spør om giveren har kvittering for retur så du heller kan kjøpe noe annet du har glede av. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da ville jeg vært ærlig og sagt at du ikke har bruk for den og syns det var en kjip og lat gave å få (og sexistisk, dersom du er kvinne) og spør om giveren har kvittering for retur så du heller kan kjøpe noe annet du har glede av. 

Sexistisk?? OMG… 

Anonymkode: bb884...996

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor er det egentlig «sexistisk» å få en støvsuger i gave?

Jeg kan forstå at det er uspennende, kanskje ikke noe man trenger, og noe som spiller på livets (og forholdets) mer trivielle sider, men vil ikke det også gjelde menn?

Selv fikk jeg vaffeljern.

Anonymkode: 569d7...ad8

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei. Fikk en støvsuger til en 1000 lapp med kjæresten som jeg har vært sammen med i 1,5 år. 

Vi bor ikke sammen, og det er jo en ting jeg sikkert kan få bruk for, men kjedelig å få fra kjæresten syns jeg. Jeg trenger ikke noe stort eller dyrt, men heller ei parfyme eller et smykke. 

Jeg har takket pent, men kjenner at jeg er veldig skuffet. Er jeg helt på jordet? 

Og hva gav du han?

Anonymkode: 0d082...135

• Liker 1
Skrevet

TS - lærdom til annen gang; Gi en ønskeliste! Jeg selv bryr meg ikke om smykker og slikt, og hadde vært glad for ny støvsuger :) 

Anonymkode: bb884...996

• Liker 8
Skrevet

Jeg kan forstå at det er uspennende, kanskje ikke noe man trenger, og noe som spiller på livets (og forholdets) mer trivielle sider, men vil ikke det også gjelde menn?

Hvor mange menn vet du om, eller har hørt om, som har fått en støvsuger til en tusenlapp i gave?

Og hvor vanlig er det å gi bort støvsugere til menn? 

Anonymkode: b566f...6c9

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg har ønsket støvsuger et år. Veldig kjekt å ha

Anonymkode: e140b...3fb

Skrevet

Skjønte ikke helt HI. Først skrev du at du fikk den sammen med ham og så at du fikk den fra ham?

Anonymkode: 7f404...786

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det å gi kvinner husholdningsartikler og rengjøringsredskaper - uten at hun har sagt at hun trenger nytt av dette - er sexistisk fordi det fôrer opp under den sexistiske tankegangen om at kvinner skal være de som vasker og rengjør og tar vare på hus mens mannen får gjøre de "kule" tingene og ikke har samme ansvar for hjemmet. Og å gi sånne ting som gave, som om det er en gave eller en personlig interesse og hobby for kvinnen å støvsuge er sexistisk og latskap. Vitner om at partneren ikke engang har fått med seg kvinnens egentlige personlige interesser og velger noe lettvindt som en kjøkkenkjele eller støvsuger. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Da hadde jeg definitivt kjøpt og gitt ham rengjøringsutstyr neste jul 😁

Anonymkode: e36a7...0c4

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk støvsuger i gave fra mannen for endel år siden. Dette var helt i begynnelsen av forholdet. Jeg tenkte dengang at mannen var uromantisk. Det viste seg at min datter sto bak. Dengang var hun veldig ung. Hun hadde sagt til min kjæreste, mamma trenger ny støvsuger. Datteren hadde rett, og mannen hørte på henne. Så dette er den mest uromantiske gaven jeg noen gang har fått, men også den meste praktiske gaven. Støvsugeren bruker jeg den dag i dag. 

• Liker 4
Skrevet

Min mann gjennom mange år har en regel om at han aldri gir meg praktiske julegaver til hjemmet. Han mener det skal kjøpes ellers. Aldri noe kjøkkenredskap, sengetøy eller slike fellesting. Han er, og har alltid vært, fantastisk til å gi personlige gaver. Setter stor pris på det.

Anonymkode: 113ab...737

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skjønte ikke helt HI. Først skrev du at du fikk den sammen med ham og så at du fikk den fra ham?

Anonymkode: 7f404...786

På feks nordmøre sier man at man fikk gaven «med ho mormor», som er fra mormor. 

Anonymkode: 888d2...3e1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvor mange menn vet du om, eller har hørt om, som har fått en støvsuger til en tusenlapp i gave?

Og hvor vanlig er det å gi bort støvsugere til menn? 

Anonymkode: b566f...6c9

Jeg har fått en støvsuger i gave. Jeg spurte ikke om hva den kostet. I år fikk jeg som sagt vaffeljern. Var det sexistisk av min kjære?

Eller er «sexist» et ord enkelte kvinner bare strør om seg uten tanke når kvinner opplever noe de ikke liker?

Skrevet

Bruk ønskeliste, så unngår man å få noe man ikke vil ha eller trenger 😊 Det har vi gjort i årevis og vi har aldri fått noe vi IKKE vil ha. 

Når det er sagt, så er jo støvsuger kjekt å ha 😊 Og hva den koster, har da ingenting å si. Hadde ts blitt mer glad for en støvsuger til 10 000,-? 😄

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det å gi kvinner husholdningsartikler og rengjøringsredskaper - uten at hun har sagt at hun trenger nytt av dette - er sexistisk fordi det fôrer opp under den sexistiske tankegangen om at kvinner skal være de som vasker og rengjør og tar vare på hus mens mannen får gjøre de "kule" tingene og ikke har samme ansvar for hjemmet. Og å gi sånne ting som gave, som om det er en gave eller en personlig interesse og hobby for kvinnen å støvsuge er sexistisk og latskap. Vitner om at partneren ikke engang har fått med seg kvinnens egentlige personlige interesser og velger noe lettvindt som en kjøkkenkjele eller støvsuger. 

Er det mer sextistisk enn å gi smykker i gave? Hva med blomster? 

Støvsuger er kanskje "en kjedelig gave", men om man trenger en, så er det ikke nødvendigvis en dårlig gave.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...