Gå til innhold

Sjeldent jeg blir lei meg men nå…

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma har 3 barn og 3 barnebarn (alle er mine). 
Ikke ville de feire julaften med oss (komme hit til dekket bord) fordi de ville feire siste julen i huset deres som nå er solgt og vi skal møte de én gang i hele jula fordi de har det så travelt med vennepar. Vennepar som de er med resten av året også + naboer. Så det er ikke at de aldri sees. 

Jeg skal konfrontere henne med det i morgen for jeg synes faktisk det er helt vilt at hun ikke har tid til egne barn i jula men alle andre eller er jeg helt fjern? 

Vi har ellers et godt forhold og bor 15 min unna med bil. Møtes 1-2 ganger månedlig-ish.  Vi skal på frokost der i morgen ellers er vi alene hele julen.

Selvfølgelig koselig det også og ikke synd på oss, men jeg klarer ikke forstå den tankegangen om å ikke være med egne barn og barnebarn (0-8 år) når det er jul. De spør jo etter mormor! 

Og ja, hun er frisk og alt det der. Bare veldig sosial.

Jeg vet jo denne generasjonen besteforeldre er ekstremt selvopptatte og lever for selvrealisering, men allikevel. Besøk av barnebarn er helt supert på sosiale medier da 🫠 

Jeg gidder sjeldent å bry meg om sånne ting (liten interresse for barnebarn generelt), de har ikke valgt å få de. Men de valgte å få oss søskenene (som alle er voksne og oppegående) og de er jo ikke med oss heller. 

Det bare merkes mer når det er jul og «alle» er med familiene sine. 

Anonymkode: 909f9...96b

• Liker 1
  • Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kunne ikke dere feire jul hos de? 

Hun høres veldig egoistisk ut, og jeg skjønner godt at du blir lei deg.

Anonymkode: fef5a...31c

• Liker 9
Skrevet

La nå moren din ha det sosiale livet hun selv ønsker. En kan ikke kreve eller forlange at foreldrene skal måtte tilbringe tid med dere. . Er vel ikke selvopptatt av den grunn. Du bør være glad moren din har venner hun tilbringer tid med. Og konfronterer du ødelegger du mest sannsynlig mere. 

Alle er forskjellige og ikke aldre eldre/godt voksne orker så mye barne kaos rundt seg, og det må en respektere. 

Anonymkode: 6bbbe...a53

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet

Men hvorfor har ikke du eller dine søsken invitert hverandre? Dere kan vel være sammen uavhengig av mamma? Ingen grunn til å sitte alene!

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor kunne ikke dere feire jul hos de? 

Hun høres veldig egoistisk ut, og jeg skjønner godt at du blir lei deg.

Anonymkode: fef5a...31c

Vi kunne men ikke så veldig praktisk med to som legger seg kl 18.30 og de var lite villige til å endre på middagstid og det er jo forsåvidt greit. Derfor valgte vi å være hjemme istedet 😊

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet

Du kan ikke tvinge noen til å ville ha en relasjon med deg.

Om de vil prioritere å feire med dette venneparet, så er det faktisk opp til dem.

Gjerne fortell dem hva du føler på, men aksepter at du ikke bestemmer hvem de ønsker å være med på "høytider"

Anonymkode: 4bf35...b5a

• Liker 2
Skrevet
Ulla Ullsokk skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor har ikke du eller dine søsken invitert hverandre? Dere kan vel være sammen uavhengig av mamma? Ingen grunn til å sitte alene!

De har lagt andre planer, hvis ikke hadde jeg jo selvsagt det

• Hjerte 1
Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet. Når mormor ikke vil være med barnabarna julaften, høres rart ut. Kan ikke forestille meg å velge bort familien min den kvelden. 

Anonymkode: d6863...ad3

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg forstår godt de foretrekker voksenjul framfor tre barn 0-8 år. Jeg blir sliten bare ved tanken. 

Anonymkode: e85f6...82f

• Liker 10
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi kunne men ikke så veldig praktisk med to som legger seg kl 18.30 og de var lite villige til å endre på middagstid og det er jo forsåvidt greit. Derfor valgte vi å være hjemme istedet 😊

Men da har jo dere valgt å være hjemme alene? Vi legger vår 18:00-18:30, men vi dro bort på middag med familie og følger våre rutiner. 

Anonymkode: e2568...4c2

• Liker 6
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

fordi de ville feire siste julen i huset deres som nå er solgt og vi skal møte de én gang i hele jula fordi de har det så travelt med vennepar. Vennepar som de er med resten av året også + naboer. 

Vi har ellers et godt forhold og bor 15 min unna med bil. Møtes 1-2 ganger månedlig-ish.  Vi skal på frokost der i morgen ellers er vi alene hele julen.

Du ville ta fra dem det å feire siste jul i huset deres? 
Unner du dem ikke såpass, når dere tydeligvis skulle på frokost i dag og så sees 1-2 ganger i måneden? 
De som er storforlangende i disse tider, er barn som ikke evner til å se foreldrene. 

Anonymkode: 9b76d...63b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Unner du dem ikke såpass, når dere tydeligvis skulle på frokost i dag og så sees 1-2 ganger i måneden? 
De som er storforlangende i disse tider, er barn som ikke evner til å se foreldrene. 

Jeg tenker også hvis man bor så nærme, 15 minutter fra hverandre, hvorfor sees man ikke oftere hvis det er så viktig å sees mer enn to ganger i desember også? 

• Liker 1
Skrevet

Skjønner godt at du er skuffet, det hadde jeg og blitt. Du kan selvsagt ikke tvinge de, men det er jo litt rart og trist at de er så uinteressert i egne barnebarn. 

Anonymkode: 36069...c6a

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg forstår godt de foretrekker voksenjul framfor tre barn 0-8 år. Jeg blir sliten bare ved tanken. 

Anonymkode: e85f6...82f

Det er barnebarna, ikke noen fremmede barn fra gaten…. Har du barn selv? 

Anonymkode: 9851a...7d6

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man er ikke storforlangende fordi om man ønsker å feire jul med foreldrene sine…. 

• Liker 4
Skrevet

Det er barnebarna, ikke noen fremmede barn fra gaten…. Har du barn selv? 

Så man kan ikke sette pris på rolig jul selv om det er egen familie? Det tenker jeg man kan som både tante, onkel og besteforeldre. 

• Liker 3
Skrevet

Man er ikke storforlangende fordi om man ønsker å feire jul med foreldrene sine…. 

Men - de kunne jo feiret sammen? Men ts ble hjemme for hun måtte legge barn til sine tider. 

• Liker 5
Skrevet

Dere er alle like rigide. Og resultatet fikk dere nå. Verdt å tenke over i fremtiden.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg skal konfrontere henne med det i morgen for jeg synes faktisk det er helt vilt at hun ikke har tid til egne barn i jula men alle andre eller er jeg helt fjern? 

Det kommer lite godt ut av å «konfrontere» noen med at de ikke bruker nok tid på deg og dine.

Anonymkode: 1938e...706

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg hadde heller ikke giddet å komme til dere om premisset er at man skal spise middag ved lunchtider for å bli ferdige med gaver og dessert til 18.30 da man vanligvis er midt i middagen… 

Anonymkode: a20ae...884

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...