AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #1 Skrevet 25. desember 2023 Hei. Har prøvd i forumet kropp og helse, men ingen svar. Jeg vet dette er vanlig ved graviditet, så kanskje noen her har erfaring 😊 Jeg har fått hemoroide for første gang. Det er ikke en liten klump, men mer avlang greie som starter ved endetarmsåpningen og strekker seg bakover. Var hos Volvat, legen undersøkte og sa det ikke var noe mer på innsiden. Og han mente den jeg har ikke ville bli trombosert. Fikk resept på stikkpiller. Har brukt dette i 1 uke nå, samt salve. Plagene er bedre. Kjenner mest på morningen, kjennes stramt ut da. Som om huden skal revne.. Selve hemoroiden er helt lik. Ikke mindre eller noe. Vil den kunne gå bort? Har legetime 15.januar. Da er det nøyaktig en mnd siden det oppstod. Som forøvrig var etter et toalettbesøk med hard avføring. Jeg kjenner meg så trist og deppa, måtte dette skjer i julen?! Julehandelen var grusom, var skikkelig plaget med svie, kløe og ubehag. Det er heldigvis mye bedre.. men innimellom er det ganske ubehagelig enda.. Anonymkode: ebca3...8f1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #2 Skrevet 25. desember 2023 Som du sier, det er vanlig under graviditet og etter. Der blir tyngre på bekkenet og det kan bli verre mot slutten av graviditeten og spesielt etter fødsel. Stort sett går det over etter 4-6 uker etter fødsel. Hvis en hemoroider gjør deg deppa i julen, så høres det ut som om du har et veldig greit svangerskap ellers Sett heller pris på det enn å fokusere på hemoroiden, selv om det er ubehagelig. Anonymkode: dd03a...131
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #3 Skrevet 25. desember 2023 Hei. Det er en stund siden jeg fødte nå.. Men ja, både med første, og som tvillinggravid hadde jeg utrolig fine svangerskap🥰 med lite plager. Dette er definitivt verre enn å være gravid 🫣 Men det du sier er at hemoroiden vil trekke seg tilbake/forsvinne etter 4-6 uker? Hva med behandling? Jeg kan bruke scheriproct max 4 uker 🤔 Anonymkode: ebca3...8f1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #4 Skrevet 25. desember 2023 Mulig den har kommet for å bli. Få gode dovaner og aldri bli forstoppet. Bruk kortisonsalve når det er på sitt verste. Anonymkode: 49fe9...617
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #5 Skrevet 25. desember 2023 40 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. Det er en stund siden jeg fødte nå.. Men ja, både med første, og som tvillinggravid hadde jeg utrolig fine svangerskap🥰 med lite plager. Dette er definitivt verre enn å være gravid 🫣 Men det du sier er at hemoroiden vil trekke seg tilbake/forsvinne etter 4-6 uker? Hva med behandling? Jeg kan bruke scheriproct max 4 uker 🤔 Anonymkode: ebca3...8f1 Det står det anbefales slik; men min lege sa det var en pekepinn. Jeg ville bare spurt legen. Det finnes også et alternativ til scheriproct du kan prøve; for å bytte litt hvis det vedvarer. Jeg fikk hvertfall beskjed om å prøve 6 uker og det roet seg veldig etterhvert. Jeg hadde 4-5 stykker som var helt jævlige, men det er som om de aldri har vært der nå Anonymkode: dd03a...131
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #6 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det står det anbefales slik; men min lege sa det var en pekepinn. Jeg ville bare spurt legen. Det finnes også et alternativ til scheriproct du kan prøve; for å bytte litt hvis det vedvarer. Jeg fikk hvertfall beskjed om å prøve 6 uker og det roet seg veldig etterhvert. Jeg hadde 4-5 stykker som var helt jævlige, men det er som om de aldri har vært der nå Anonymkode: dd03a...131 Tusen takk for svar! Det var beroligende! Håper virkelig greiene jeg har forsvinner. Hvis dette er noe permanent, så vet jeg ikke hva.. Anonymkode: ebca3...8f1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #7 Skrevet 25. desember 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Tusen takk for svar! Det var beroligende! Håper virkelig greiene jeg har forsvinner. Hvis dette er noe permanent, så vet jeg ikke hva.. Anonymkode: ebca3...8f1 I verste fall kan man operere det bort, men det er siste utvei Anonymkode: dd03a...131
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå