AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #1 Skrevet 25. desember 2023 Hei, Virker som min svoger er dritt lei alt sammen. Både hus, min søster og alle andre rundt. Min søster er godheten sjøl, og prøver alt hun kan for å beholde god stemning. Det blir mange slengkommentarer fra han til min søster, som f.eks "er du helt dement?" etc.. han har så krass tone hver gang hun spør om helt vanlige ting. Nå har jeg, hun og mamma satt opp en sparekonto da vi ønsker å dra til Italia en tur. Det gjorde ikke saken bedre, da blir han så sur og sier "hva med at jeg vil til Syden?? " I tillegg har han ingen penger.. så han kan ikke bruke penger på reise uansett! Er det ikke normalt for to søstre (og evt sammen med mamma) og ta en jentetur et sted? Og sammen spare til opplevelser sammen? Har han rett til å bli så sint pga av det? Og hvor lenge skal jeg se på at søstra mi blir så lei seg..? Anonymkode: 0ac4f...b5f
lillevill Skrevet 25. desember 2023 #2 Skrevet 25. desember 2023 Hadde blitt bekymret og tenkt at han har hjernesvulst.
SPOCA Skrevet 25. desember 2023 #3 Skrevet 25. desember 2023 Han virker jo ikke helt god, dette er uakseptabelt. Samtidig er det din søster som må gå, hvis det er så ille. Har du tatt en skikkelig prat med henne og hørt hvordan hun faktisk har det? Trenger hun hjelp til å komme seg ut av et vanskelig forhold? Hvordan har hun det egentlig? 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #4 Skrevet 25. desember 2023 Dra på tur dere damene med god samvittighet og gi søsteren din oppløftende hyggelige opplevelser så hun får føle hvor unormalt og kjipt hun faktisk har det ellers i livet (med han). Snakk med henne om at de nedlatende kommentarene hans er psykisk vold om det er et mønster, og prøv å få hun til å gå fra han. Men ta det litt og litt, snakk med kjekke menn i Italia og snakk om deres egne erfaringer med bra/dårlige menn, nevn små stikk og negative kommentarer om kjæresten hennes og plant frøet om at han ikke er verdt å være sammen med før du tar alvorspraten Anonymkode: 61b2d...152 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #5 Skrevet 25. desember 2023 Hvorfor har han ingen penger? Jeg tror det ligger mye gruff og dårlig selvfølelse bak oppførselen hans, og en mulig depresjon. Søsteren din fortjener all støtten du kan gi, men jeg tror mannen trenger å bli sett og støttet litt også. Kanskje han egentlig burde blitt motivert til å bytte jobb eller videreutdanne seg? Anonymkode: 9110a...8cd
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #6 Skrevet 25. desember 2023 De får selge huset, så får han penger da Anonymkode: 82249...0c7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #7 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvorfor har han ingen penger? Jeg tror det ligger mye gruff og dårlig selvfølelse bak oppførselen hans, og en mulig depresjon. Søsteren din fortjener all støtten du kan gi, men jeg tror mannen trenger å bli sett og støttet litt også. Kanskje han egentlig burde blitt motivert til å bytte jobb eller videreutdanne seg? Anonymkode: 9110a...8cd Uansett årsak så de det ikke greit å være sånn som han er mot kjæresten sin og det er hvertfall ikke den uskyldige kjærestens oppgave å motivere han til å søke hjelp. Han er voksen og kunne gjort det selv hvis han ville. Din tankegang er sånn som gjør at kvinner blir i voldelige forhold mye lenger, de vil jo bare hjelpe, motivere den stakkars mannen. Nei drit og dra, mannfolk er voksne og får ta ansvar for hvordan de oppfører seg mot andre! Vi skal ikke motivere kvinner til å utslette seg selv for å hjelpe menn som kanskje aldri endrer seg, vi skal motivere kvinner til å ta vare på seg selv og gå fra menn som behandler de dårlig! Anonymkode: 61b2d...152
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #8 Skrevet 26. desember 2023 Han kjøper veldig mye ting, og virker ikke som han klarer å stoppe. Har alltid hatt veldig mye gjeld. Virker som han er veldig irritert på det huset han bor (som et stort fint tømmerhus som min søster hadde odel på) - fordi strømmen er så dyr etc. Men han har selv solgt et hus tidligere som han har bodd i i 20 år, uten noe gevinst.. så ja.. I går var han irritert på dattera si også, bare lyser i øya at han er dritirritert. Og hun sa jo bare noe helt vanlig.. Er annet godt eksempel er at søstra mi sa "å, jeg tror naboen er hjemme idag jeg, ser det lyser" , hvor han svarer " Å HERREGUD, er det mulig - er du så nysgjerrig, er det mulig!! " Kanskje er det faktisk depresjon ja. I tillegg har han ADHD, men synes det er vanskelig å forsvare oppførselen pga av det også. Selv om jeg forstår det kan være vanskelig. Kunne ønske han klarte å si unnskyld noen ganger, eller se seg sjøl utenfra.. Anonymkode: 0ac4f...b5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå