Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke huske sist jeg følte meg så ufresh. Gravid, blek og feit. Har enormt lyst til å ta lott sol for velvære og litt glød. Tenkte å ta 10 min i morgen og om en ukes tid. Noen som har erfaringer? Vet huden kan bli pigmentert, men ikke opplevd det i forrige graviditet.

Anonymkode: 6f7a0...d13

Skrevet

Solarium under graviditet er ikke noe problem - man kan bli lettere solbrent etc men det er individuelt. 

Anonymkode: 6f2b4...82c

Skrevet

Da kjøper du deg heller økologisk spraytan! 

Solarium øker kreftrisikoen med over 30 prosent og du vil utsette et foster for det????!!!! 

Blir seriøst sjokkert om dette er ekte 

Anonymkode: 96e72...1a7

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da kjøper du deg heller økologisk spraytan! 

Solarium øker kreftrisikoen med over 30 prosent og du vil utsette et foster for det????!!!! 

Blir seriøst sjokkert om dette er ekte 

Anonymkode: 96e72...1a7

Om dette sjokkerer deg så har du ikke hørt mye 

Anonymkode: 02574...315

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke bruk solarium...bruk spraytan..tan lotion:) mye bedre og billigere 

• Liker 1
Skrevet

Solarium er IKKE skadelig for fosteret. 

Screenshot_20231225_111237_Samsung Internet.jpg

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Solarium er ikke skadelig for fosteret. Det er derimot kjipt å sitte ved babysengen og lure på om barnet vil se mamma vokse opp, pga hudkreft. Det gjorde jeg i begynnelsen av 30-årene, og det er grusomt. 

Skrevet

Ingen oppegående bruker solarium i 2023.

Anonymkode: 9b602...9cc

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ingen oppegående bruker solarium i 2023.

Anonymkode: 9b602...9cc

Hvis ingen oppegående benyttet solarium i 2023 ville vel ikke brun og blid ha 6 millioner besøk per år og en omsetning på 200 millioner kroner........ 

La oss heller slutte å dytte våre egne personlige meninger nedover hodet på folk og heller bare svare på det dem spør om. 

• Liker 2
Skrevet

Det er rimelig trash å ta solarium, men gjør du det som gravid så tenker jeg ikke så mye positivt om deg og dine evner som kommende mor...

Anonymkode: 7731b...89d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis ingen oppegående benyttet solarium i 2023 ville vel ikke brun og blid ha 6 millioner besøk per år og en omsetning på 200 millioner kroner........ 

La oss heller slutte å dytte våre egne personlige meninger nedover hodet på folk og heller bare svare på det dem spør om. 

Problemet er at vi har svært mange mennesker i dette landet som slettes ikke er oppegående. Derfor går brun og blid rundt.

Anonymkode: 7731b...89d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

At solarium er øker risikoen for hudkreft og slettes ikke anbefales, er ingen "personlig mening". 

• Liker 2
Skrevet
Mezzosoprena skrev (48 minutter siden):

At solarium er øker risikoen for hudkreft og slettes ikke anbefales, er ingen "personlig mening". 

Var ikke kommentaren om hudkreft jeg kommenterte på heller... TS spør sol solarium og graviditet.. Ikke solarium og kreftrisiko. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Var ikke kommentaren om hudkreft jeg kommenterte på heller... TS spør sol solarium og graviditet.. Ikke solarium og kreftrisiko. 

Ja, det er jo mye bedre på pådra seg kreft når man venter barn...

Skrevet
Mezzosoprena skrev (56 minutter siden):

Ja, det er jo mye bedre på pådra seg kreft når man venter barn...

Det er ikke poenget... Og det er ikke større sannsynlighet å få den kreften nå enn før hun ble gravid. Sorry, men det å dra frem kreft kortet i en hver anlending blir bare dumt. Man kan røyke hele livet og ikke få kreft, man kan ta sol hele livet og ikke få kreft. Man kan leve sunt og ikke ta sol og få kjærest..  Alle vet risikoen - men det er opp til hver enkelt hva de velger å gjøre. Heller svare på hva folk faktisk spør om er bedre enn å dra frem en pekefinger over alt.. 

• Nyttig 1
Skrevet

Så, siden flere har understreker kreftrisikoen så tenkte jeg at jeg bare skulle skyte inn: det øker sannsynligheten for strekkmerker :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...