Gå til innhold

Føler at en venn/bekjent sluker meg opp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble kjent med en dame helt tilfeldig for ca et til to år siden. Vi møttes tilfeldig, og barna våre kommer ok overens. 

Hun er typen som kan dukke opp uanmeldt på en arbeidsdag, med barn og vil at jeg skal ta fri og reise ut med dem. 🤷 Selv om jeg har møter og jobb. 

Når det er noe vi skal, så er det på hennes premisser. Jeg må dot hun vil. Dit hun bor. Dit hun trener. Alt tilpasses henne. 

Nå vil hun at vi skulle være sammen en Hel dag i jula. Typ aktiviteter hele dagen...jeg fatter ikke hvorfor, men antageligvis er hun lei seg fordi hun tenkte jeg kom til være mye alene. Så da ville hun ta hele dagen. Jeg elsker å ha fri, bare koble av eller finne på ting alene med barnet mitt eller slappe av, mens hun elsker å være sosial og må ha andre der for å trives. Rare er at hun kan invitere meg og mitt barn, og så setter hun barnet sitt med oss, og så stikker hun i sånn 30 min. Da "skal hun bare" noe. På butikken, do eller noe.. 

Tar ofte lang tid, og så sitter jeg der med et barn som lurer på hvor moren er, blir sulten, må på do, osv. 🤔 Men hun gjør ikke det samme for meg eller viser noe interesse i mitt barn. Faltisk så kan hun bli krass med mitt barn og plutselig begynne å kjefte eller rope. 😱 Det er som om hun sliter litt med å "forstå seg på" mine behov, og jeg må gang på gang minne henne på hva behovene er. (feks blir sliten ved lange dager med mye sosialt) men hun vil allikevel alltid at vi skal h lange dager med masse aktiviteter.

Vanskelig å kommunisere med henne og få henne til å forstå, spesielt når hun har veldig behov for å planlegge ned til minuttet.. 😭

Anonymkode: 36acd...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da takker du høflig nei og sier at du er litt sliten og ønsker litt rolige dager med barnet.

Anonymkode: e7cc8...afd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er konfliktsky hadde jeg satt foten ned her!!! Du må kvinne deg opp og sette grenser-fungerer det ikke så kutt ut dette mennesket.

Anonymkode: d610a...d72

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hun veldig bortskjemt som barn, evt. i tillegg til enebarn? Har hun en diagnose? Høres uansett ut som en stor energivampyr, jeg hadde faset henne ut og til slutt kuttet kontakten helt. 

Anonymkode: 1b85a...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...