AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #1 Skrevet 24. desember 2023 Er så redd for bivirkningene. Både blodpropp, nedsatt sexlyst, uregelmessige blødninger, at jeg blir tørr der nede, kviser, fet hud, mer matlyst osv... Hva bruker du, og hvordan ble det for deg? Anonymkode: d67a9...6bf
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #2 Skrevet 24. desember 2023 Ingen. Neste mann får hoppe av... Anonymkode: 6f591...185 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #3 Skrevet 24. desember 2023 Cerazette. Ingen bivirkninger. k46 Anonymkode: c6984...0cb
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #4 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er så redd for bivirkningene. Både blodpropp, nedsatt sexlyst, uregelmessige blødninger, at jeg blir tørr der nede, kviser, fet hud, mer matlyst osv... Hva bruker du, og hvordan ble det for deg? Anonymkode: d67a9...6bf Kondom. Har aldri sex med en mann uten kondom. Anonymkode: 427ea...c88 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #6 Skrevet 25. desember 2023 Ingen. Er sterilisert. Anonymkode: b2f88...278
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #7 Skrevet 25. desember 2023 Har aldri brukt hormoner, og nekter å gjøre det senere også(singel nå). Var dum nok til å bruke kobberspiral noen år- den kan også tulle til hormonene pga kobberet «reagerer» med østrogenet. Og hos noen setter den seg fast så den må opereres ut bla. Anonymkode: b6587...34e
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #8 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er så redd for bivirkningene. Både blodpropp, nedsatt sexlyst, uregelmessige blødninger, at jeg blir tørr der nede, kviser, fet hud, mer matlyst osv... Hva bruker du, og hvordan ble det for deg? Anonymkode: d67a9...6bf Jeg gikk halve livet med den frykten, så begynte jeg på p-piller og så fikk jeg et mye bedre liv. Klart, det er en risiko, men du kan i stor grad lære om den ved å se på familiehistorikken din, måle blodtrykk, etc. Anonymkode: dcaa3...4b1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #9 Skrevet 25. desember 2023 Jeg har endometriose, og må bruke noe som stopper mensen. Bruker p-piller. Jeg blir litt mer følelsesmenneske, men ellers ikke noen endring. Har ikke så mye valg rett og slett, noe må jeg bruke og jeg føler ikke for å sette inn spiral. Anonymkode: bd4a0...6d9
SlemUlv Skrevet 25. desember 2023 #10 Skrevet 25. desember 2023 Bruker p-sprøyte nå, men det er bare midlertidig, da den kan gi leddproblemer. Sluttet helt med mens, som er fantastisk.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #12 Skrevet 25. desember 2023 Han hopper av, følger syklus, gjort det i 12 år. Aldri opplevd uønsket gravididet. Anonymkode: ee283...b00 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #13 Skrevet 25. desember 2023 Jeg har vært i et og samme faste forhold i snart tretti år og har vært gjennom flere ulike faser: Først prøvde jeg å bruke – p-piller. Det ble bare en kort periode, for jeg fikk uakseptable bivirkninger (kvalme som ikke ga seg) og gikk over på – p-sprøyter. Det fungerte fint, og jeg hadde ikke mensen på et par år, noe jeg også syntes var veldig greit. Men etter cirka tre år på p-sprøyte fikk jeg uforutsigbare småblødninger, og dessuten begynte vi å tenke på å få barn. Dermed byttet jeg til – p-implantat. Dette fungerte veldig bra, og det er absolutt det hormonprevensjonsmiddelet jeg ville anbefalt. Hormondosene er lave, og man er beskyttet mot graviditet i flere år uten å tenke mer på det. Ulempen er at staven/implantatet koster en del, men over tid er det billig. Etter at jeg hadde hatt p-implantat noen år bestemte vi oss for å prøve å få barn. Jeg fikk tatt ut p-staven og var da fruktbar igjeg omtrent med en gang. Etter at vi hadde fått det første barnet, fikk jeg nytt implantat. Senere tok jeg det ut og fikk et barn til, og etter det igjen gikk vi over til – FAM (Fertility Awareness Method). Dette er den såkalte naturmetoden, men NB ikke bare basert på datoer eller temperatur, det er helheten som må vurderes. Det passer veldig bra for folk i faste forhold som ikke synes et eventuelt svangerskap ville vært krise. Kortversjonen er at man plotter kroppstemperatur hver morgen (det er avgjørende at man sover godt og nok, og at man lever ganske regelmessig), følger med på skjedesekretet og selvfølgelig noterer datoer for menstruasjon og eggløsning. Vi brukte kondom i de usikre periodene, ellers ikke. Etter noen år fikk vi barn igjen, og da vi hadde fått alle barna vi ville ha, var det tid for – sterilisering (av mannen). Det er helt sikkert og uten bivirkninger, og vi er veldig fornøyd. Men NB: Hvis du har ny partner, eller flere partnere, er jo kondom det eneste som gjelder. Anonymkode: cff04...b36
feliek54 Skrevet 25. desember 2023 #15 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kondom. Har aldri sex med en mann uten kondom. Anonymkode: 427ea...c88 Hva om han har sterilisert seg?
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #16 Skrevet 25. desember 2023 Kondom. Skjer ikke å proppe meg full av hormoner og bivirkninger eller stikke en ståltråd i livmora Anonymkode: d340e...8fc 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #17 Skrevet 25. desember 2023 Hormonspiral Anonymkode: b5ec7...4f1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #18 Skrevet 25. desember 2023 Vi har hoppet av i svingen i 12 år, ingen graviditeter. Har fungert greit, ila de 12 årene har det vært 1 uplanlagt graviditet og 2 planlagte. Vi har alltid ønsket oss 3 barn, men sistemann dukket opp litt tidligere enn planlagt. I sommer fikk jeg satt inn en kobberspiral, siden jeg ikke har et ønske om flere barn. Merker ikke noe til den med unntak av at jeg blør MYE under mensen. Anonymkode: 2a963...fc5
Queen94 Skrevet 25. desember 2023 #19 Skrevet 25. desember 2023 Er på mitt andre hormonspiral, anbefales
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #20 Skrevet 25. desember 2023 feliek54 skrev (1 time siden): Hva om han har sterilisert seg? Da bruker vi to kondomer. Anonymkode: 6f591...185
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå