Gå til innhold

Folk som gjør mye ut av at de er "gamle!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en del folk som skal lage så stort leven av at de er "gamle". Strekker seg fra midten av 30 årene til midten av 50 årene.De er ellers ganske overveldende og mulig noe dominerende mennesker, liker å la snakketøyet gå. De etter 60 virker til å gi eff i å gjør så mye ut av det, virker det som. De vet de snart skal pensjoneres

Er det fordi de er i kriser, vil ha oppmerksomhet,redd for å bli forbigått i livet, bare en spøk som ingen ende vil ta ? 

Anonymkode: 750f8...daa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På hvilken måte lager de stort leven av at de er "gamle"?

Anonymkode: aa66c...ef7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På hvilken måte lager de stort leven av at de er "gamle"?

Anonymkode: aa66c...ef7

Legger mye vekt på  det generelt, som at de snakker om hvor avleggs de er. Så breier de seg så ekstra med at "nå er jeg Då gammel at jeg ikke bryr meg lenger, tør å si hva som helst". Men om man konfronterer dem med noe, blir de ekstremt usikre

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"nå er jeg så gammel at jeg ikke bryr meg lenger, tør å si hva som helst". Men om man konfronterer dem med noe, blir de ekstremt usikre

Retta opp! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Legger mye vekt på  det generelt, som at de snakker om hvor avleggs de er. Så breier de seg så ekstra med at "nå er jeg Då gammel at jeg ikke bryr meg lenger, tør å si hva som helst". Men om man konfronterer dem med noe, blir de ekstremt usikre

Nei, si det. Jeg kan si at jeg er gammal, men sier ikke ting som at jeg ikke bryr meg lenger. Går mer i at jeg ikke ønsker å fremstille det som at jeg skjønner jeg ikke er den kuleste kiden i gata lenger. Har blitt kritisert så mye og vil ikke være den gamlingen som både er ukul og som ‘vet alt i verden, hvorfor er det ingen som skjønner hvor fantastisk jeg etc dere burde være takknemlig for visdommen jeg sprer, osv’. Jeg har også blitt mer usikker men det er mest fordi jeg ikke skjønner logikken i enkelte ting. Gamle mennesker gjør liksom livet en del kjipere, spesielt om de er bitre. Men har også truffet unge mennesker som oppfører seg slik. Tror det bunner i at en del folk har ekstrem sympati overfor seg selv og at sympatien de har overfor seg selv får dem til å såre mennesker rundt seg. 

Anonymkode: 08a69...20d

Skrevet

Fy flate jula gjør mye vondt med folk.

Skrevet
Macro skrev (På 25.12.2023 den 5.52):

Fy flate jula gjør mye vondt med folk.

Gjør den?

Anonymkode: 9a22f...113

Skrevet

Har aldri opplevd. Jeg er en rolig, gammel dinosaur i 50 åra, men jeg sier det ironisk. Jeg gjør ikke mye ut av meg. Tror heller folk gjør det fordi det har selvironi. Jeg tror heller det er et tegn på at folk egentlig driter i hva andre mener om en. 

Anonymkode: f0223...cf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...