AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #1 Skrevet 24. desember 2023 Dette året har virkelig vært hardt økonomisk og jeg har stresset med å kunne gi gaver i år også, heldigvis fikk jeg det til, men hvis prisøkningene fortsetter som dem gjør nå så må nok gaver sløyfes neste år. Jeg har aldri hatt god råd og vant til å leve av lite, men kjenner i likhet med mange på at det er ekstra hardt nå. En av mine søsken har såvidt bodd for seg selv i sitt voksne liv og har vært gift i flere år. Det er selvfølgelig stor forskjell på hvordan hun har det økonomisk kontra meg, dette er dessverre noe hun elsker å gni inn med sårende kommentarer. Hun gjorde heldigvis ikke dette idag, men jeg klarte ikke å kjenne glede på hennes vegne da hun åpnet en gave fra mannen med en verdi på over 100.000 kr.. Hadde hun vært grei mot meg og ikke oppført seg som hun gjorde så hadde følelsen vært en annen, men med tanke på hvordan hun gnir den gode økonomien sin inn ( som hun har pga mannen ), så kjente jeg bare på tristhet idag. Anonymkode: 2a5bf...e65 21
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #2 Skrevet 24. desember 2023 Du burde være glad på hennes vegne ❤️ Anonymkode: c165a...c7d 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #3 Skrevet 24. desember 2023 Julegave til 100k? Yeahh.... Anonymkode: 66cbb...7a3 15 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #4 Skrevet 24. desember 2023 Så leit at du føler det sånn! Kan det hende at hun kanskje ikke mener å «gni det inn», men at du oppfatter det slik pga din situasjon? Hadde du opplevd kommentarene på samme måte om dere var økonomisk likestilte? Jeg ville forsøkt å glede meg på hennes vegne Anonymkode: ec780...75d 8 1
Yodas Skrevet 24. desember 2023 #5 Skrevet 24. desember 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Julegave til 100k? Yeahh.... Anonymkode: 66cbb...7a3 Hva i huleste er det? Jeg regner med det ikke er bil, båt eller hytte, siden det var inni en pakke hun pakket opp. 😄
Gud Skrevet 24. desember 2023 #6 Skrevet 24. desember 2023 Du kan jo gjere som ho og få ein velståande mann? 7 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #7 Skrevet 24. desember 2023 Om du alltid har hatt dårlig råd og er vant til å leve av lite hvorfor gjør du ikke noe med det? Anonymkode: 07f84...2c0 2 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #8 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så leit at du føler det sånn! Kan det hende at hun kanskje ikke mener å «gni det inn», men at du oppfatter det slik pga din situasjon? Hadde du opplevd kommentarene på samme måte om dere var økonomisk likestilte? Jeg ville forsøkt å glede meg på hennes vegne Anonymkode: ec780...75d Hun hadde ikke kommentert som hun gjør hvis vi var økonomiske likestilte. Hun vet jeg har dårlig råd og elsker å gni det inn. Kan f.eks spørre i fullt alvor om jeg kan spandere middag på henne ut. Hun vet jeg aldri spiser ute fordi jeg ikke har råd til det. Ts Anonymkode: 2a5bf...e65 8
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #9 Skrevet 24. desember 2023 2 minutter siden, Yodas said: Hva i huleste er det? Jeg regner med det ikke er bil, båt eller hytte, siden det var inni en pakke hun pakket opp. 😄 Smykke, klokke, veske. Kan være så mangt. Anonymkode: 07f84...2c0 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #10 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du alltid har hatt dårlig råd og er vant til å leve av lite hvorfor gjør du ikke noe med det? Anonymkode: 07f84...2c0 Pga jeg har nok med å stå i den jobben jeg gjør. Ts Anonymkode: 2a5bf...e65 6
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #11 Skrevet 24. desember 2023 Gud skrev (2 minutter siden): Du kan jo gjere som ho og få ein velståande mann? Jeg ser ikke etter en mann pga penger. Ts Anonymkode: 2a5bf...e65 10 4 6
Serafin Skrevet 24. desember 2023 #12 Skrevet 24. desember 2023 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette året har virkelig vært hardt økonomisk og jeg har stresset med å kunne gi gaver i år også, heldigvis fikk jeg det til, men hvis prisøkningene fortsetter som dem gjør nå så må nok gaver sløyfes neste år. Jeg har aldri hatt god råd og vant til å leve av lite, men kjenner i likhet med mange på at det er ekstra hardt nå. En av mine søsken har såvidt bodd for seg selv i sitt voksne liv og har vært gift i flere år. Det er selvfølgelig stor forskjell på hvordan hun har det økonomisk kontra meg, dette er dessverre noe hun elsker å gni inn med sårende kommentarer. Hun gjorde heldigvis ikke dette idag, men jeg klarte ikke å kjenne glede på hennes vegne da hun åpnet en gave fra mannen med en verdi på over 100.000 kr.. Hadde hun vært grei mot meg og ikke oppført seg som hun gjorde så hadde følelsen vært en annen, men med tanke på hvordan hun gnir den gode økonomien sin inn ( som hun har pga mannen ), så kjente jeg bare på tristhet idag. Anonymkode: 2a5bf...e65 Det beste du kan gjøre er å prøv å ikke sammenlikne deg med henne. Jo mer du bryr deg jo vondere er det. Endret 24. desember 2023 av Serafin 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #13 Skrevet 24. desember 2023 Det hørtes leit ut å ha en såpass lite fintfølende søster ❤️ Om du dropper gaver neste år går det kanskje helt fint? Husk det er ikke gavene til jul som er viktig, de fleste av oss kjenner vel egentlig på at det er mye unødvendig. Hva med å ta en god prat med din søster om de sårende kommentarene og din økonomi, og foreslå dere dropper gaver neste år? Om hun ikke forstår eller er medfølende da, så ville jeg vurdert å trekke meg unna neste jul. Anonymkode: fe5bb...e46 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #14 Skrevet 24. desember 2023 Yodas skrev (16 minutter siden): Hva i huleste er det? Jeg regner med det ikke er bil, båt eller hytte, siden det var inni en pakke hun pakket opp. 😄 Veske Anonymkode: 3925f...1b1
Pringle Skrevet 24. desember 2023 #15 Skrevet 24. desember 2023 Yodas skrev (17 minutter siden): Hva i huleste er det? Jeg regner med det ikke er bil, båt eller hytte, siden det var inni en pakke hun pakket opp. 😄 Hest!
Yodas Skrevet 24. desember 2023 #16 Skrevet 24. desember 2023 2 minutter siden, Pringle said: Hest! 🤣
Yodas Skrevet 24. desember 2023 #17 Skrevet 24. desember 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Veske Anonymkode: 3925f...1b1 Jeg fatter ikke hvorfor noen bruker 100k på en veske. Jeg synes det er så dumt at jeg aldri ville klart å bli misunnelig. 13 5
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #18 Skrevet 24. desember 2023 1 minutt siden, Yodas said: Jeg fatter ikke hvorfor noen bruker 100k på en veske. Jeg synes det er så dumt at jeg aldri ville klart å bli misunnelig. Samme her, men jeg ville uansett ikke ant hva en tilfeldig veske koster. Med mindre de sa rett ut "her har du en veske til 100 000". Jeg bytter aldri gaver, men hadde jeg fått noe sånt måtte jeg nesten begitt meg ut på ebay tror jeg. Man kan jo leve i mange måneder for 100 000. Anonymkode: d77c1...c5f 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #19 Skrevet 24. desember 2023 Yodas skrev (2 minutter siden): Jeg fatter ikke hvorfor noen bruker 100k på en veske. Jeg synes det er så dumt at jeg aldri ville klart å bli misunnelig. Hvorfor ikke hvis man har råd til det. Anonymkode: 3925f...1b1 3 2
missLynch Skrevet 24. desember 2023 #20 Skrevet 24. desember 2023 (endret) Helt vilt å bruke 100 000,- på en gave i disse tider, det er full krig og en humanitær krise i Gaza, og krig i Ukraina. Blir småkvalm av egoismen vår. Endret 25. desember 2023 av missLynch 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå