AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #21 Skrevet 25. desember 2023 Ja. Jeg spyr hver natt til 1. juledag (altså i natt). Det er tradisjon tro det....😏 (men det kommer bare en vei) *og ja! Det er det verdt faktisk, pinnekjøtt er så godt. Og jeg piller vekk all fett på pinnekjøttet (som jo er langt magrere i utgangspunktet enn ribbe.) Likevel er det opp på nattestid. Spiser det samme på nyttårsaften men da pleier det å gå bra, så da har kroppen vendt seg til julematen.. Anonymkode: 83b2b...db5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #22 Skrevet 25. desember 2023 Håper de går bedre med samboeren i dag. Både jeg og eksen har kastet opp etter julemiddagen hvert vårt år og for min del vet jeg at det ikke var noe omgangssyke men reaksjon på mager kost og sjokk av feit mat. Bare se dagen etter, har du stekt ribbe er hele kjøkkenet dekket av et tykt lag fett og skålen med avkjølt ribbefett har fått et tykt lag hvitt fett på toppen. Tenk hvordan det ser ut innvendig😂 Anonymkode: 3df76...438
Grüner Skrevet 25. desember 2023 #23 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Høres ut som omgangsyken. Personlig hadde jeg kjent det på lukta, er spesiell. Hatt våre runder da ungene gikk i bhg.. tips for at du nå ikke skal bli syk: - spis masse hvitløk! ta på munnbind og hansker og klor ned dørhåndtak og på skap. Ikke del bad. Anonymkode: 6ef7b...8df Hvitløk har da ingen effekt på omgangssyke! 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #24 Skrevet 25. desember 2023 Jeg har operert bort galleblæren og tåler ikke fet mat. Men ribbe på julaften må det være. Det kjennes på magen i dag Anonymkode: 4aa15...c59
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #25 Skrevet 25. desember 2023 Grüner skrev (19 minutter siden): Hvitløk har da ingen effekt på omgangssyke! Enig! Mange inkludert meg blir dårlig i magen av hvitløk Anonymkode: 7b8c4...ee9
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #26 Skrevet 25. desember 2023 Her i familien blir vi veldig dårlige i magen av norsk julemat. Vi lager kalkun. Anonymkode: 62614...1aa 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #27 Skrevet 25. desember 2023 Jeg ble dårlig i magen etter julematen i går. Tror det ble litt for kraftig kost for magen. Anonymkode: 44c68...d42
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #28 Skrevet 25. desember 2023 Jeg spyr ofte natt til 1 juledag. Og kan bli veldig kvalm av hamburger og kjøttdeig ol. Går stort sett i kylling og fisk resten av året så tror kroppen min ganske enkelt sier "Dette blir for mye jobb så ut med det" Anonymkode: a990f...afa
Anciol Skrevet 25. desember 2023 #29 Skrevet 25. desember 2023 Kalkun er utrolig lekkert og jeg føler meg helt fin etter å ha spist et saftig stykke av fileten på julaften, sparer resten til nyttårsaften når de andre skal spise ribbe!
William_S Skrevet 25. desember 2023 #30 Skrevet 25. desember 2023 (endret) Fet mat er tunge saker for fordøyelsessystemet, men det burde ikke gi seg utslag i oppkast og diare samtidig - er mer vanlig at man får sure oppstøt og lignende av det. Heller mer mot en infeksjon av noe slag her, det er alltid mye omgangssyke rundt juletider og for å illustrere hvor banalt lett det er å bli smittet så er det nok at en smittet person som ikke har vasket seg på hendene ordentlig tar på en overflate og at du tar på den samme overflaten og kanskje heller ikke vasker seg på henda skikkelig før mat. Og det kommer brått. Endret 25. desember 2023 av William_S
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #31 Skrevet 25. desember 2023 Jeg spyr ikke, men jeg tåler ikke pinnekjøtt. Tror det er fordi det er så salt og fett. Jeg blir kvalm av alt som er veldig salt og fett. Anonymkode: f4e97...6fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå