Gå til innhold

Oppkast etter julemat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer ble skikkelig dårlig et par timer etter julemiddagen, det kom både foran og bak. Han påstår det er pga han overspiste på feit mat, men kan man bli så dårlig av det?

Anonymkode: ec81e...e89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, noen tåler dårlig fett. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja man kan bli så dårlig av det.

Anonymkode: d70fc...41d

• Liker 2
Skrevet

Kan han ha spist lite fett i tiden før? Jeg spiste ekstremt magert før ei jul, og begynte så å gaffel i meg ribbe, holdte på å svime av under julemiddagen 😅 Så see absolutt for meg man kan bli dårlig. Om andre ikke blir dårlig er det nok bare det

Anonymkode: ef5f0...960

• Liker 1
Skrevet

Jupp, noen tåler sånn mat skikkelig dårlig 💓

• Liker 2
Skrevet

Okei, håper det stemmer! Er ikke så interessert i å få omgangssyken i hus. Han var ute på byen på fredag og det står på nettet at det tar 48 timer til man blir syk - hvilket stemmer bra med den byturen 😱

Skrevet

Hvis du ikke fordøyer maten (lett hvis det er mye fett, man spiser for mye, eller for fort), kan man kaste opp eller det kan komme  andre vei. Det beste er å drikke varm te og gå noen runder (ikke ligge), til man begynner å fordøye. Drikke ting med kullsyre hjelper også. Ofte får man også hodepine en stund etterpå. Det går heldigvis over på en dag :) 

Anonymkode: fe335...9ec

Skrevet

Så lenge han kaster opp så tyder det vel egentlig på at det er omgangssyken 🤷‍♀️. Dersom det var pga overspising, så hadde vel dette skjedd før også kanskje 🥹

Anonymkode: 6b09c...cbe

Skrevet

Tja. Det går an, men all oppkast og diaré behandles som omgangsyke her. 

Anonymkode: 07371...d98

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så lenge han kaster opp så tyder det vel egentlig på at det er omgangssyken 🤷‍♀️. Dersom det var pga overspising, så hadde vel dette skjedd før også kanskje 🥹

Det er nettopp det jeg tenker også! Rart å bli så dårlig akutt 2 timer etter overspisingen? Uff..

ts

• Liker 1
Skrevet

Så spørs det vel om han har kastet opp en eller flere ganger. Det blir jo ofte mange flere turer på badet ved omgangssyke enn ved overspising 🥹 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så spørs det vel om han har kastet opp en eller flere ganger. Det blir jo ofte mange flere turer på badet ved omgangssyke enn ved overspising 🥹 

Det var foreløpig en runde, begynner å bli et par timer siden. 

Er bekymret fordi vi har en liten baby. Hvordan kan jeg unngå at babyen evt blir smittet?

Skrevet

Jeg fikk magesjau etter julematen i dag, har rent ned do i hele kveld, men ikke kastet opp. Tenkte også det kan være feit mat, men vet også at det går en del omgangssyke nå 

Anonymkode: 7b8c4...ee9

Skrevet

Høres ut som omgangsyken. Personlig hadde jeg kjent det på lukta, er spesiell. Hatt våre runder da ungene gikk i bhg.. 

tips for at du nå ikke skal bli syk: 

- spis masse hvitløk! 
ta på munnbind og hansker og klor ned dørhåndtak og på skap. Ikke del bad. 

Anonymkode: 6ef7b...8df

Skrevet

Høres veldig ut som pga maten. Ihvertfall med diaré. 

Anonymkode: b9a41...1f1

Skrevet

Høres ut det kan være maten. Ser selv at jeg tåler dårlig kombinasjon mye fett mat og eks søtt etterpå, da blir der fort på do, og jeg tømmer meg helt

Anonymkode: 8ada4...d3c

Skrevet

Ja jøss jeg tåler hverken ribbe eller pinnekjøtt, spyr som bare det etter å ha spist det, så idag ble det ovnsbakt kalkunfilet med smørdampede grønnsaker:) 

• Nyttig 1
Skrevet

Absolutt. Jeg hadde rast ned i vekt et år og spist mindre enn normalt. Spiste altfor mye til jul og kastet opp hele natten. 

Anonymkode: a02f1...045

Skrevet

Gr absolutt an, men hår ekstremt mye omgangsyke nå så kan fort være det også

Anonymkode: 68ea4...462

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...