AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #21 Skrevet 25. desember 2023 Skjønner henne Anonymkode: ad9a7...1ae 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #22 Skrevet 25. desember 2023 Så mange som er så kjipe i jula. For en utakknemlig liten d du er Anonymkode: 5bc39...233 1 1
Sirah Skrevet 25. desember 2023 #24 Skrevet 25. desember 2023 jegerrinne skrev (1 time siden): Det gjør at fibrene blir litt mykere, ei eldre dame på husfliden der jeg er med å strikker 1 kveld i uka som kom med det. Kunne å gjøre det hvis en var uheldig å hatt krympet det litt i vask , sa ho Tusen takk 🥰
Hotwife Skrevet 26. desember 2023 #25 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Enig med du. Hvorfor denne store diskusjonen om størrelse på julaften? Hadde lett bare prøvd den kjapt på, sagt hvor fin den var, og ikke nevnt noe om at du synes den var hakket for liten. Snodig opplegg. Anonymkode: a6ea7...4e8 Jeg synes dette er noe som går igjen i trådene om "dysfunksjonell jul". En ts som akker seg over familien, men oppfører seg like snodig selv. Det virker som din mor ønsket å gi deg en flott julegave. En gave som var så gjennomtenkt at hun sørget for å bestille i din størrelse. Når du svarer med å furte, fordi den ikke var i slik størrelse du "helst ville hatt", prøver din mor å se løsninger. Ikke innafor å kommentere på kropp og vekt, enig i den. Men hun ønsket nok at du skulle finne glede i denne gaven, og ser etter løsninger. Legg den i vann med balsam, strekk den til i den størrelsen du ønsker, og takk din mor skikkelig! 2 1 1
Maleficenta Skrevet 26. desember 2023 #26 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 24.12.2023 den 23.00): Jeg ble forbanna fordi hun kommenterer på kroppen min og sier jeg kan gå ned vekt for å passe en gave som hun har bestilt feil str på syntes jeg er forkastelig. Veldig surt for henne, men hadde det vært motsatt hadde jeg ALDRI kommentert på vekten hennes. Da hadde jeg heller gitt den i gave til en annen eller prøvd å utvide den i vask evt slik at jeg eller hun kunne brukt den!!? Anonymkode: 5c253...2cd ja hun skulle droppet kommentaren men det ble sagt i affekt
Maleficenta Skrevet 26. desember 2023 #27 Skrevet 26. desember 2023 svartkatt skrev (14 timer siden): Kan dere ikke bytte jakke? som noen har strikket?
velociraptor Skrevet 26. desember 2023 #28 Skrevet 26. desember 2023 Hvorfor trengte du å si noe om størrelsen da? Utrolig utakknemlig og ufint av deg! Strikkeplagg av ren ull kan blokkes 1-2 størrelser og helt etter din form. Google blocking knitted sweater. 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #29 Skrevet 26. desember 2023 velociraptor skrev (3 minutter siden): Hvorfor trengte du å si noe om størrelsen da? Utrolig utakknemlig og ufint av deg! Strikkeplagg av ren ull kan blokkes 1-2 størrelser og helt etter din form. Google blocking knitted sweater. Herregud, hun har vel prøvd genseren på og både hun og moren så at den var for trang, derfor foreslo moren at hun skulle gå ned et par kilo. Jeg er enig i at det er et dårlig forslag fra din mor. Men det var vel den eneste løsningen hun kom på. Trist med klær som ikke passer, særlig når det er dyre plagg som ikke kan byttes. Det er ofte lurt å droppe å kjøpe klær til andre. Jeg synes ikke du virker utakknemlig bare fordi du påpeker at genseren er trang, det var jo tydeligvis også noe din mor påpekte all den tid hun rådet deg til å gå ned noen kilo.. Hun er sikker ikke sur på deg, men er nok skuffet over at genseren ikke sitter som smurt. Kanskje noen av rådene i tråden hjelper, og at genseren kan vies litt ut og passe deg til slutt. Min mor strikker genser til meg også til jul. Heldigvis fikk jeg prøve den på noen uker i forveien og den var alt for liten til meg. Det er verken min eller min mor sin feil, og hun bestemte deg for å gi den til noen andre. Kjipt, men vi ble ikke sure, noen av oss. Jeg følte meg ikke utakknemlig da jeg prøvde den og den ikke passet. Kjipt at den ikke passet, men sånn er livet. Anonymkode: 4e522...efa 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #30 Skrevet 26. desember 2023 Hotwife skrev (32 minutter siden): Jeg synes dette er noe som går igjen i trådene om "dysfunksjonell jul". En ts som akker seg over familien, men oppfører seg like snodig selv. Det virker som din mor ønsket å gi deg en flott julegave. En gave som var så gjennomtenkt at hun sørget for å bestille i din størrelse. Når du svarer med å furte, fordi den ikke var i slik størrelse du "helst ville hatt", prøver din mor å se løsninger. Ikke innafor å kommentere på kropp og vekt, enig i den. Men hun ønsket nok at du skulle finne glede i denne gaven, og ser etter løsninger. Legg den i vann med balsam, strekk den til i den størrelsen du ønsker, og takk din mor skikkelig! Pluss det var en dyr gave. Ts skriver at hun er en str mindre enn sin mor og at kosten ble strikket i en str mindre og det er jo det som er riktig når man følger oppskrifter. Men, det hender at de som lager mønster har større spenn mellom størrelsene enn man er vant med. Anonymkode: 2a184...331 1
svartkatt Skrevet 26. desember 2023 #31 Skrevet 26. desember 2023 Maleficenta skrev (1 time siden): som noen har strikket? Mor og datter kan bytte strikkejakke...
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #32 Skrevet 26. desember 2023 19 minutter siden, svartkatt said: Mor og datter kan bytte strikkejakke... Så moren, som er større enn TS og passer jakken sin perfekt, skal sitte igjen med en jakke som er to nummer for liten? Ja, det hørtes rettferdig ut. Anonymkode: e7ac2...aa6 1
Ludovica- Skrevet 28. desember 2023 #33 Skrevet 28. desember 2023 Heller ikke greit av moren her å be henne gå ned noen kilo. Kommentarer om vekt er ofte noe av det mest sårbare for mange. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #34 Skrevet 1. januar 2024 Rar oppførsel fra din side. Her får du en fin gjennomtenkt gave, så sutrer du og bærer deg for at «mor» prøver å finne en løsning på problemet ditt rundt gaven. Hun hadde ikke fått muligheten til å si det til deg, hadde du bare vært hyggelig, takknemlig og sakt takk til gaven. Lær deg å si takk for gaver. Anonymkode: c7cbb...971 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå