Gå til innhold

Feil str julegave, mor blir drit sur!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått en hjemmestrikket genser i gave av mor, som hun har bestilt av en bekjent. Har likt genseren på henne, for hun har en lik i tilsvarende farge. Hun er hakke str meg og bestilte derfor en str mindre til meg. Viser seg at gaven passer typ akkurat, egentlig litt for liten pgr det er ull og ønsker derfor at den skal være litt mer romslig enn den er. Mtp den kan krympe i vask. Dessuten syntes jeg ikke den satt så fint ut på meg, den så for liten ut pgr knappene sprikte foran i brystet, den var laget sånn om dere skjønner. 

Poenget er at hun har brukt typ 3000 på den og får jo selvsagt ikke returnert den. Skjønner jo at hun blir lei seg, og frustrert. Men så presterer hun å si - gå ned et par kg så sitter den perfekt. Altså jeg trener 5 dager i uken og er veldig fornøyd med kroppen min. Men jeg har litt bryster og trekker litt over ryggen pgr jeg trener og er derfor muskuløs. Men syntes det er sårende! Spesielt at hun blir sur, og kommer med en slik kommentar. Hun mente jo det antageligvis ikke slik, for hun sier hele tiden for fin jeg er. Hvor bra trent jeg har blitt osv.. Forelerene kommenterer mye på klær og kropp, men samtidig er de verdens snilleste foreldre utenom. Alltid vært tynn og trent, men blitt litt større mtp jeg har trent styrke de siste årene. 

Men kjente jeg ble forbanna og sa - jeg gidd ikke å gå ned i vekt bare for å passe en gave. Hallo altså! Måtte bare få ut litt frustrasjon 

Anonymkode: 5c253...2cd

• Hjerte 4
Skrevet

Skjønner at hun ble lei seg da.

Det er jo vanlig å si man er fornøyd uansett, særlig når det ikke kan returneres.

Anonymkode: 088d6...e55

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det sjokkerer meg hvordan folk er mot hverandre i julen. Er jo oversvømmelse av tråder med dårlig stemning

• Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvis det er knapper fremme så kan du kanskje gå med åpne knapper? 
Hun hadde sikkert gledet seg veldig til å overraske deg med genseren, og ble skuffet da den var litt liten. 
Hun mente helt sikkert ikke at du skulle ned i vekt, man kan si feil når man blir skuffet. Ikke tenk mer på det 

Anonymkode: 0131c...852

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Fått en hjemmestrikket genser i gave av mor, som hun har bestilt av en bekjent. Har likt genseren på henne, for hun har en lik i tilsvarende farge. Hun er hakke str meg og bestilte derfor en str mindre til meg. Viser seg at gaven passer typ akkurat, egentlig litt for liten pgr det er ull og ønsker derfor at den skal være litt mer romslig enn den er. Mtp den kan krympe i vask. Dessuten syntes jeg ikke den satt så fint ut på meg, den så for liten ut pgr knappene sprikte foran i brystet, den var laget sånn om dere skjønner. 

Poenget er at hun har brukt typ 3000 på den og får jo selvsagt ikke returnert den. Skjønner jo at hun blir lei seg, og frustrert. Men så presterer hun å si - gå ned et par kg så sitter den perfekt. Altså jeg trener 5 dager i uken og er veldig fornøyd med kroppen min. Men jeg har litt bryster og trekker litt over ryggen pgr jeg trener og er derfor muskuløs. Men syntes det er sårende! Spesielt at hun blir sur, og kommer med en slik kommentar. Hun mente jo det antageligvis ikke slik, for hun sier hele tiden for fin jeg er. Hvor bra trent jeg har blitt osv.. Forelerene kommenterer mye på klær og kropp, men samtidig er de verdens snilleste foreldre utenom. Alltid vært tynn og trent, men blitt litt større mtp jeg har trent styrke de siste årene. 

Men kjente jeg ble forbanna og sa - jeg gidd ikke å gå ned i vekt bare for å passe en gave. Hallo altså! Måtte bare få ut litt frustrasjon 

Du kan jo bare gi den til noen andre da vel! 

Anonymkode: 6fc7f...237

Skrevet

Strikkeplagg utvider seg og skal bare vaskes noen få ganger i året, ellers luftes. Gå litt med den og se om det hjelper seg. 

Anonymkode: 3b672...281

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

"Forbanna" rett og slett...😮 Skjønner at moren din er lei seg av den reaksjonen. 

Anonymkode: 9ff5e...49d

• Liker 7
Skrevet

Vask den og dra den ut litt mens den er våt

Anonymkode: ca29f...458

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

"Forbanna" rett og slett...😮 Skjønner at moren din er lei seg av den reaksjonen. 

Anonymkode: 9ff5e...49d

Jeg ble forbanna fordi hun kommenterer på kroppen min og sier jeg kan gå ned vekt for å passe en gave som hun har bestilt feil str på syntes jeg er forkastelig. Veldig surt for henne, men hadde det vært motsatt hadde jeg ALDRI kommentert på vekten hennes. Da hadde jeg heller gitt den i gave til en annen eller prøvd å utvide den i vask evt slik at jeg eller hun kunne brukt den!!?

• Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Skrevet

Du får en fin og gjennomtenkte gave og sier: Tusen takk, mamma! Den var skikkelig fin. Nå ble jeg glad!

Anonymkode: 73291...e79

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du får en fin og gjennomtenkte gave og sier: Tusen takk, mamma! Den var skikkelig fin. Nå ble jeg glad!

Anonymkode: 73291...e79

Etterpå, når du har kommet hjem vasker du den forsiktig, og strekker i den etterpå. Så prøver du den igjen og gjentar prosedyren, evt med bare bløting. Så passer den. Ull er fleksibelt, og en genser som er ganske mye for liten kan bli passelig. Prøv dette, og jakken sitter som et skudd! 

Anonymkode: bf57b...1f1

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis det er knapper på den,er det da en jakke? For da kan du jo gå med den åpen..

Du kan eventuelt legge den i en bøtte med lunkent vann med balsam,og strekke i den.

• Liker 2
Skrevet

Legg den i blødt, så klemmer du ut en del vann ved å rulle den i et håndkle. Deretter legger du jakka på en madrass, treningsmatte eller lignende, så fester du den med knappenåler rundt hele mens du strekker den litt. La den ligge i spenn til den er helt tørr igjen 

Anonymkode: 892e8...6b0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Forstår mor de ble lei seg. Er tross alt noe som ee gitt ut fra noe du har sagt dy ønsker deg.

Siden det er kofte kan du bruke den ved å ha den åpen, jeg lukker aldri koster.

Du kan og bøtelegge i litt balsam vann og dra strikketøyet ur, siden det er ull så vier det seg ofte litt ut. Og ull kan en ofte bare lufte i stede for å vaske

• Liker 1
Skrevet
jegerrinne skrev (2 minutter siden):

Forstår mor de ble lei seg. Er tross alt noe som ee gitt ut fra noe du har sagt dy ønsker deg.

Siden det er kofte kan du bruke den ved å ha den åpen, jeg lukker aldri koster.

Du kan og bøtelegge i litt balsam vann og dra strikketøyet ur, siden det er ull så vier det seg ofte litt ut. Og ull kan en ofte bare lufte i stede for å vaske

Hvorfor i balsam? :) Jeg har en hjemmestrikket genser som er litt kort i armene og har tenkt mange ganger at jeg må prøve å strekke den litt. Men balsam har jeg ikke hørt om?

Skrevet
Sirah skrev (1 minutt siden):

Hvorfor i balsam? :) Jeg har en hjemmestrikket genser som er litt kort i armene og har tenkt mange ganger at jeg må prøve å strekke den litt. Men balsam har jeg ikke hørt om?

Det gjør at fibrene blir litt mykere, ei eldre dame på husfliden der jeg er med å strikker 1 kveld i uka som kom med det. Kunne å gjøre det hvis en var uheldig å hatt krympet det litt i vask , sa ho

• Liker 2
Skrevet

Balsamtrikset funker. Legg plagget i vann med balsam. Så klem ut vannet, og så fest plagget til en madrass eller treningsmatte som noen nevner. Kan være den blir litt større

• Liker 1
Skrevet

Du hadde ikke trengt å påpeke at gaven ikke passer... det er litt utakknemlig. Du takker pent for den nydelige genseren. Så prøver du å løse størrelse i etterkant. Vipps, alle glade.

Anonymkode: 97373...bde

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du hadde ikke trengt å påpeke at gaven ikke passer... det er litt utakknemlig. Du takker pent for den nydelige genseren. Så prøver du å løse størrelse i etterkant. Vipps, alle glade.

Anonymkode: 97373...bde

Enig med du. Hvorfor denne store diskusjonen om størrelse på julaften? Hadde lett bare prøvd den kjapt på, sagt hvor fin den var, og ikke nevnt noe om at du synes den var hakket for liten. Snodig opplegg. 

Anonymkode: a6ea7...4e8

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...