AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #1 Skrevet 24. desember 2023 Jeg hater min lillesøster. Det er bare et år i mellom oss, og jeg tåler henne oppriktig ikke. Gjennom hele hennes barndom har hun slitt med selvstillit, og nå som voksen har hun operert nesten alt som går. Problemet er ikke at hun opererer. Problemet er at hennes personlighet er tvers gjennom råtten. Jeg er den eldste, og jeg synes det er vanskelig å få med meg alt som skjer når jeg ikke er der, da jeg studerer og bor i en annen by enn dem. I dag er det julaften, og pappa og mamma hadde gledet seg lenge til at hele familien skulle samle seg. Nå sitter hun der i hjørnet alene for seg selv og er dritsur, og ingen vet hvorfor. Det er greit at hun ikke vil inkludere oss alle sammen i hennes privtaliv, men det er faktisk ikke normalt å holde på slik. Dere kjenner jo ikke henne, så dere vet ikke hvordan hun ellers oppfører seg, men det er ikke første gang hun får alt til å handle om seg selv. Hun har drevet å kjeftet ned pappa i hele dag, og nå angriper hun mamma og meg. Jeg begriper ikke at noen gidder å holde på slik på julaften. De fleste er takknemlige for å ha noen å feire med, og dette er hva hun kommer med. Hun har sagt spydige ting til meg i hele dag som "h*re" og "kjerring" osv osv, kun fordi jeg har tatt mamma i forsvar når hun har kjeftet henne ned. Dette er nok! jeg er midlt sagt bekymret for henne, selv om det er hennes liv osv. Hun har mistet jobbene sine, og den siste mistet hun rett før jul. Som følge av at hun reiser ned på ferier og forsvinner i flere uker, og når hun ringer meg i så trenger hun bare hjelp med å si noe tik sjefen sin. Jeg vet at det er jul, og jeg håper dere får en fin jul ❤️ Men jeg har hatt det bedre, og denne dagen skulle gjerne ha vært bede enn dette. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan redde denne dagen her? Anonymkode: ae060...cee
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #2 Skrevet 24. desember 2023 Gi henne litt mer luft og rom. Anonymkode: 14880...d4c
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #3 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gi henne litt mer luft og rom. Anonymkode: 14880...d4c Jeg snakket om å redde dagen hennes. Anonymkode: ae060...cee
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #4 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg snakket om å redde dagen hennes. Anonymkode: ae060...cee Ganske tydelig at hun sliter med noe, så du må nesten bare prøve å komme innpå henne. Ikke sikkert at hun vil slippe deg inn, men strekk ut en hånd. Hun merker nok fort hvilken holdning dere har til henne, og hvis dere kun fokuserer på det negative - blir det deretter. Tror uansett ingen mirakelkur kan redde kvelden. Anonymkode: 43df6...687 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #5 Skrevet 24. desember 2023 Be henne skjerpe seg eller ha seg til helvette ut. Drittunger trenger å bli satt på plass. Har en lillesøster som også oppfører seg lignende som din. Hun skjerpet seg da hun fikk klar beskjed om å oppføre seg som et voksent menneske. Anonymkode: cf554...d11 1 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #6 Skrevet 24. desember 2023 Det er noen mennesker som skal la andre lide for sine problemer. At din søster har det vond inni seg betyr ikke at hun bare kan oppføre seg slik..... hun har inntatt offerrollen. Alle hennes problemer er forårsaket av andre. Disse menneskene endrer seg aldri. Anonymkode: 10937...53a 1
AprilLudgate Skrevet 24. desember 2023 #7 Skrevet 24. desember 2023 Hun trenger utredning tenker jeg? Hva med at dere tar et familieråd etter jul. Nå må hun kontakte fastlege og få henvisning til utredning, for nå har ting sklidd fullstendig ut. Skal hun fortsette slik kan hun ikke komme på besøk. 1
BobbySocks Skrevet 24. desember 2023 #8 Skrevet 24. desember 2023 «Enten oppfører du deg eller så drar du, dette er ikke grei oppførsel av en voksen person». 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #9 Skrevet 24. desember 2023 Man velger ikke sin familie. Jeg skjønner deg godt. Håper du i fremtiden slipper å forholde deg minst mulig til henne. Ikke alle blir bedre med åra heller. Ta avstand. Anonymkode: dc4fb...3e9
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #10 Skrevet 24. desember 2023 Men i dag: sett grenser for henne. Ikke la henne styre. Anonymkode: dc4fb...3e9
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #11 Skrevet 24. desember 2023 Du skriver at hun kjeftet på faren og moren. Hva var hun sint for? Har hun et poeng ,og er det noe som kan løses? Husk at søsken kan oppleve barndommen helt forskjellig. Anonymkode: 5ceef...52d
fru Alving Skrevet 24. desember 2023 #12 Skrevet 24. desember 2023 Kanskje du skal slutte og feire med henne, det høres ut som hun sliter med seg selv og da er det lett å skylde på alle andre.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #13 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Du skriver at hun kjeftet på faren og moren. Hva var hun sint for? Har hun et poeng ,og er det noe som kan løses? Husk at søsken kan oppleve barndommen helt forskjellig. Anonymkode: 5ceef...52d Hun kjefter ikke på de for en spesifikk hendelse. Hun kjefter på de for alt hele tiden. Jeg ba henne pakke i går, slik at hun kunne dra, men da forandret hun seg i to timer, og gikk tilbake til å være i dårlig humør igjen etterpå. Jeg kommer fra en ganske fattig familie, og jeg har spart opp en god del gjennom året for å få noe råd til gaver og en fin jul. Og nå er dette hva jeg møter? Anonymkode: ae060...cee
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #14 Skrevet 25. desember 2023 Hvor gamle er dere? P Anonymkode: b7c65...a7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå