AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #1 Skrevet 24. desember 2023 Sitter nå alene nesten jten noen form for julemat ettersom jeg skulle feire jul med familien i år. Men etter jeg delte en sak på Facebook om krigen mellom Israel og Gaza i går fikk jeg i dag tidlig melding om at jeg ikke var velkommen. Ble helt knust og har hatt en helt grusom dag menneskelig sett, men har fått mye støtte fra Jesus. hadde jeg ikke hatt Bibelen og Jesus vet jeg ikke hva jeg skulle gjort, fått mye trøst fra han. Vi kristne må tåle mye urettferdighet og motgang her i livet. det viktigste er at man har jesus, har man han har man alt. Anonymkode: 59068...e64 4 11 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #2 Skrevet 24. desember 2023 Godt at du har Jesus da. God jul Anonymkode: 79e1b...c87 20 1 10
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #3 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Godt at du har Jesus da. God jul Anonymkode: 79e1b...c87 Ja uten han har man ingen ting ❤️ God jul ❤️ Anonymkode: 59068...e64 1 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #4 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sitter nå alene nesten jten noen form for julemat ettersom jeg skulle feire jul med familien i år. Men etter jeg delte en sak på Facebook om krigen mellom Israel og Gaza i går fikk jeg i dag tidlig melding om at jeg ikke var velkommen. Ble helt knust og har hatt en helt grusom dag menneskelig sett, men har fått mye støtte fra Jesus. hadde jeg ikke hatt Bibelen og Jesus vet jeg ikke hva jeg skulle gjort, fått mye trøst fra han. Vi kristne må tåle mye urettferdighet og motgang her i livet. det viktigste er at man har jesus, har man han har man alt. Anonymkode: 59068...e64 Hva stod i den posten? Litt kontekst er greit for å vite hva man skal svare her. Anonymkode: 671bd...191 36 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #5 Skrevet 24. desember 2023 Om de er av dem som ukritisk støtter palestina er jeg enig med deg. Kjedelig at du blir alene, men noen må tørre å sette spørsmål med den ukritiske støtten som blir gitt. Kanskje ikke rette tidspunktet på julaften. Anonymkode: a28df...6a8 18 1 7
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #6 Skrevet 24. desember 2023 Høres ugreit ut. Selv om vi har ytringsfrihet i dette landet, samtidig kan det jo være greit å la være å ytre offentlig det vi vet støter våre nærmeste. Anonymkode: 0a981...d3d 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 Populært innlegg #7 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om de er av dem som ukritisk støtter palestina er jeg enig med deg. Kjedelig at du blir alene, men noen må tørre å sette spørsmål med den ukritiske støtten som blir gitt. Kanskje ikke rette tidspunktet på julaften. Anonymkode: a28df...6a8 Høres vel kanskje ut som hun ukritisk støtter Israel, ikke Palestina… Anonymkode: fe4ac...e91 37 25
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #8 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres vel kanskje ut som hun ukritisk støtter Israel, ikke Palestina… Anonymkode: fe4ac...e91 Det jeg mener, det er familien hennes som ukritisk støtter Palestina. Jeg støtter Israel Anonymkode: a28df...6a8 6 4 1
Pringle Skrevet 24. desember 2023 #9 Skrevet 24. desember 2023 Jeg bare lurer på hvordan kristne kan vurdere om det er jøder eller muslimer som har mest krav på støtte. 7 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #10 Skrevet 24. desember 2023 Det var kanskje ikke riktig dag å gjøre det på… ? Du kunne jo ha ventet til 1. juledag med å dele. Alle vet at slike ting kan skape splid eller uenigheter. Anonymkode: 9211a...fe8 4 2
Topsi Skrevet 24. desember 2023 #11 Skrevet 24. desember 2023 (endret) Jeg tenker at uansett hvilken part man støtter, har selv familie jeg er uenig med, så er man familie i julen. Når politikk kan ødelegge familieforhold, da er det noe som ikke stemmer. God jul til deg ts, Gud være med deg i denne julen ❤ du er ikke alene... Endret 24. desember 2023 av Topsi 5 3 6
erwin1959 Skrevet 24. desember 2023 #12 Skrevet 24. desember 2023 De fleste som støtter Israel gjør det fordi de tror at de fortsatt er guds utvalgte folk, og de i endetiden skal bli omvendt til kristus. Dette gjelder i særlig grad det karismatiske kristenfolket i usa og mange menigheter i norge og ellers i verden 4 7
Marvelous Skrevet 24. desember 2023 #13 Skrevet 24. desember 2023 erwin1959 skrev (Akkurat nå): De fleste som støtter Israel gjør det fordi de tror at de fortsatt er guds utvalgte folk, og de i endetiden skal bli omvendt til kristus. Dette gjelder i særlig grad det karismatiske kristenfolket i usa og mange menigheter i norge og ellers i verden Dette. 3
erwin1959 Skrevet 24. desember 2023 #14 Skrevet 24. desember 2023 Det er ingen hjelp å gi henne, denne saken er for betent 1
erwin1959 Skrevet 24. desember 2023 #15 Skrevet 24. desember 2023 De aller fleste av de som kaller seg kristne har til dels en objektiv tilnærming. Dete jeg skriver gjelder karismatiske menigheter, om ikke alle, så mange
Gjest theTitanic Skrevet 24. desember 2023 #16 Skrevet 24. desember 2023 Det er lite lurt å poste politiske meninger på fb. Du kjenner mange forskjellige menneskrr og sjansen for å støte noen av dem er stor. Er det noe poeng å flagge med ting som kan gi deg uvenner? Går det ikke å være venner med mennesker som har andre synspunkter? Jeg ser jo av HI at du har sterke og urokkelig meninger og det uten at du har nevnt konflikten. Er det noe de via din fb post skjønner at kommer til å bli samtaletema på julaften så vil jeg tro at det vil utarte seg til å bli en ubehagelig kveld. Jeg tror ikke de trekker tilbake en invitasjon samme dag uten veldig god grunn. De kjenner deg og vet nok allerede hva du mener så neppe akkurat det som er casen, heller enn hvordan du velger å ta opp ting. Det går bedre om du velger nøytrale temaer å snakke med andre om så du kan ha hyggelig samvær med andre. Istedenfor å snakke om ting som du vet gjør dem sure. At du blir uvenner med venner og familie hjelper ikke noen i Gaza. Og nei, det holder ikke å ha Jesus. Og det vet du veldig godt. Du trenger mennesker i livet ditt. Og fred med dem.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #17 Skrevet 24. desember 2023 Men hva var det du delte på FB da TS??? Anonymkode: 08b2c...de3 1 2
Forumkonto Skrevet 24. desember 2023 #18 Skrevet 24. desember 2023 Skjønner godt at du ikke ble ønsket i selskap, hvis du uttrykte støtte til terrorstaten Israel på Facebook. Jula har en bismak i år, og hjertet mitt blør for folket og barna på Gazastripen og ellers i Palestina. Hadde heller ikke ønsket å ha en slektning på besøk i jula som forsvarer forbrytelser på menneskeheten og drap av barn. Du får kose deg med Jesus, som jeg tror gråter for barna på Gaza. 2 5
Topsi Skrevet 24. desember 2023 #19 Skrevet 24. desember 2023 Forumkonto skrev (2 minutter siden): Skjønner godt at du ikke ble ønsket i selskap, hvis du uttrykte støtte til terrorstaten Israel på Facebook. Jula har en bismak i år, og hjertet mitt blør for folket og barna på Gazastripen og ellers i Palestina. Hadde heller ikke ønsket å ha en slektning på besøk i jula som forsvarer forbrytelser på menneskeheten og drap av barn. Du får kose deg med Jesus, som jeg tror gråter for barna på Gaza. Det er virkelig virkelig trist når politiske meninger splitter familier, en trenger ikke brule julaften på å diskutere politikk, en kan si at ikveld har vi det hyggelig og fokus på familien. Å avvise noen pga politikk synes jeg.er ufint Og det kommer fra en som jar svært sterke menknger selv og har familie med sterke meninger 6 1 3
Forumkonto Skrevet 24. desember 2023 #20 Skrevet 24. desember 2023 Topsi skrev (1 minutt siden): Det er virkelig virkelig trist når politiske meninger splitter familier, en trenger ikke brule julaften på å diskutere politikk, en kan si at ikveld har vi det hyggelig og fokus på familien. Å avvise noen pga politikk synes jeg.er ufint Og det kommer fra en som jar svært sterke menknger selv og har familie med sterke meninger Jeg er ikke enig. Jeg ville hatt problemer med å skulle kose meg med noen som har så fundamentalt ulike verdier enn det jeg har. Hvis noen uttaler seg offentlig på Facebook må man tåle reaksjoner. Julekvelden ville gått til å forsøke unngå tema som kan føre til diskusjon og krangel. Eller så ville de som inviterte kjent på vemmelse over det som har blitt skrevet på Facebook. Kanskje de ikke vil ha vedkommende på bilder de ønsker å dele fra kvelden, i frykt for å bli assosiert med meningene til vedkommende. Familie og genetikk betyr ikke at man kan gjøre eller si hva som helst, og fremdeles forvente å bli tatt imot med åpne armer. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå