AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #1 Del Skrevet 24. desember 2023 De to-tre siste årene har vi sendt ut julekort til slekt, venner og bekjente. Ca. 30-40 stk. Vi får 5-7 kort tilbake. Noen sender en «takk for julekortet» på sms men de fleste lar ikke høre fra seg. Er det ikke litt rart eller er dette helt vanlig? Vi synes det er hyggelig å sende julekort i posten, for det er bare en gang i året det skjer. I år var julekortene håndskrevne og med en personlig hilsen i alle. Dette er jo folk vi har mer eller mindre kontakt med. Noen treffer vi flere ganger i året, andre mer sporadisk. Får dere mer eller mindre samme antall tilbake som dere sender ut? Anonymkode: 3842e...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #2 Del Skrevet 24. desember 2023 Vi får ingen lenger. Har aldri sendt selv. Koster masse penger og blir ikke satt pris på uansett. Anonymkode: 0811b...671 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #3 Del Skrevet 24. desember 2023 Får kun julekort tilbake fra de med små barn. Anonymkode: b9324...6db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 24. desember 2023 #4 Del Skrevet 24. desember 2023 Jeg sender ikke julekort. Jeg lager noen (få) som er forseggjorte og som jeg leverer direkte, men ingen sendes i posten. Jeg får heller ingen i posten lenger, men noen få håndlagde pleier å dukke opp på det ene eller andre viset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #5 Del Skrevet 25. desember 2023 Vi har sendt typ 60 julekort i år, og fått 7. Nå ser jeg at den ene etter den andre legger ut et bilde på facebook med teksten: "julekortet blir digitalt i år". Jeg har vært såå forventningsfull når jeg har hentet posten, og laget et pent oppheng for julekortene i stua. Er det lov å savne å få fysiske kort? Anonymkode: 13749...baa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #6 Del Skrevet 25. desember 2023 Jeg også savner julekort i postkassen. Sender mange og får få i retur, fordi de fleste legger bilde ut på fb🥺 Anonymkode: c22eb...ade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #7 Del Skrevet 25. desember 2023 Det er lov å savne, men julekort i posten forsvinner nok mer og mer. Og porto er dyrt. For meg har det mistet litt av magien. Vi har jo kontakt med hverandre daglig om vi ønsker. De fleste julekort er også veldig upersonlige, den samme kjedelige teksten sendes til alle. Det ligger jo null arbeid bak. Anonymkode: fb569...d01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #8 Del Skrevet 25. desember 2023 Forbauser meg at folk verdsetter generiske, masseproduserte julekort i 2023. Alle deler jo bilder i SoMe i øst og vest… Anonymkode: dbea0...fdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mippiie123 Skrevet 25. desember 2023 #9 Del Skrevet 25. desember 2023 Vi sendte vel over 40 julekort og fikk et tilbake. Legger ikke ut bildet av barnet på sosiale medier og syntes uansett at digitalt julekort er ganske upersonlig! Vi blir å fortsette å sende da, syntes det er koselig 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 25. desember 2023 #10 Del Skrevet 25. desember 2023 Jeg er sånn som sender vanlige julekort uten bilder, skrevet på med penn. Får kanskje ett eller to tilbake, men det er faktisk helt greit ☺️ Jeg synes det er koselig å skrive disse vanlige kortene. Men så sender jeg fortsatt også brev! Ikke så glad i å motta verkn julebrev som er printa i ørten opplag eller kortene med bilder og generiske teksten som skal «dekke alle». Det gjør meg sikkert sær, men jeg lever godt med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #11 Del Skrevet 25. desember 2023 Sendte 5 julekort, og bare det syntes jeg var dyrt. Fikk ingen tilbake, men det er nok fordi jeg har vært sløv i noen år og lagt ut digitalt Anonymkode: ffdb9...09f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #12 Del Skrevet 25. desember 2023 Jeg bruker sende ut mellom 10 og 15, får kanskje 3-4 tilbake. Men forventer ikke noe mer heller. Jeg syns det er hyggelig å skrive, å få tilbake er en bonus. Har gjort det i mange år. Før dere begynte for 2-3 år siden, svarte dere selv om dere fikk julekort? Anonymkode: b9cbc...dd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå