Gå til innhold

Feberfølelse uten feber - ildrøde kinn (voksen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg som godt voksen ikke kan huske å ha hatt dette siden barn, altså veldig røde kinn. Men da har jeg hatt feber, nå har jeg ikke det. Men nedsatt allmenntilstand, verk i kroppen, kvalme, hatt kløende utslett tidligere som har gitt seg, sårhet i bryst, menstruasjon kom over 1 uke for tidlig (samtidig med syk).

Jeg kan ikke tenke meg at det er influensa, siden jeg har hanglet og ikke vært slått ut (2 dager syk, 2 dager frisk, syk igjen), så lurte jeg på om det kunne være femte barnesykdommen? Eller kan tomatfjes komme med covid også? 

Anonymkode: 74fe9...813

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg tror jeg som godt voksen ikke kan huske å ha hatt dette siden barn, altså veldig røde kinn. Men da har jeg hatt feber, nå har jeg ikke det. Men nedsatt allmenntilstand, verk i kroppen, kvalme, hatt kløende utslett tidligere som har gitt seg, sårhet i bryst, menstruasjon kom over 1 uke for tidlig (samtidig med syk).

Jeg kan ikke tenke meg at det er influensa, siden jeg har hanglet og ikke vært slått ut (2 dager syk, 2 dager frisk, syk igjen), så lurte jeg på om det kunne være femte barnesykdommen? Eller kan tomatfjes komme med covid også? 

Covid 

Anonymkode: 51429...cca

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Covid 

Anonymkode: 51429...cca

Ja jeg har nok kommet frem til at det nok er det. Er hormonelle endringer som nattesvette og menstuasjonssyklus vanlig ved covid? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja jeg har nok kommet frem til at det nok er det. Er hormonelle endringer som nattesvette og menstuasjonssyklus vanlig ved covid? 

Ja , endringer i  menstuasjonssyklus er normalt, samt nattesvette,  også feberfølelse, uten å ha feber. 

Jeg hadde nattesvette , og også feberfølelse, som kom og gikk, uten å ha feber, spesielt på natt. Er enda ikke helt bra , 3 uker siden testet positivt . Sliter litt med hjernetåke , samt sykdomsfølelse ved for mye aktivitet

Anonymkode: c948f...5a0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja , endringer i  menstuasjonssyklus er normalt, samt nattesvette,  også feberfølelse, uten å ha feber. 

Jeg hadde nattesvette , og også feberfølelse, som kom og gikk, uten å ha feber, spesielt på natt. Er enda ikke helt bra , 3 uker siden testet positivt . Sliter litt med hjernetåke , samt sykdomsfølelse ved for mye aktivitet

Kan covid fremskynde menopausen?

Anonymkode: b0d5d...518

Skrevet

Har du hurtigere puls også? Evt vektnedgang? I så fall er det lurt å få sjekket stoffskiftet.

Anonymkode: c11c8...74a

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du hurtigere puls også? Evt vektnedgang? I så fall er det lurt å få sjekket stoffskiftet.

Anonymkode: c11c8...74a

Nei. Jeg sjekket forøvrig stoffskiftet i november (har årlig sjekk på "alt"). Dette er virus. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan covid fremskynde menopausen?

Blødningsforsyrrelser  er ikke uvanlig ved sykdom. og  noen av de symptomene man kan få ved  covid, også i den akutte peridoen  kan minne om symptomer man har i  overgangsalderen, eller forverre symptomer om man allerede  er i overgansalderen . 

men ja, studier har vist at det kan skje. 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10208411/

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Blødningsforsyrrelser  er ikke uvanlig ved sykdom. og  noen av de symptomene man kan få ved  covid, også i den akutte peridoen  kan minne om symptomer man har i  overgangsalderen, eller forverre symptomer om man allerede  er i overgansalderen . 

men ja, studier har vist at det kan skje. 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10208411/

Hvis jeg leser det riktig så er det uvaksinerte som skal ha økt risiko for dette?

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvis jeg leser det riktig så er det uvaksinerte som skal ha økt risiko for dette?

Jeg var en av de som ble smittet før vaksinen kom og jeg har fått symptomer som samsvarer med long covid og menopause. 

• Liker 2
Skrevet

Kan være lupus også. 

Anonymkode: c6028...b5d

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kan være lupus også. 

Anonymkode: c6028...b5d

Jeg har ikke lupus eller annen sykdom relatert til dette. Dette er virus. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var en av de som ble smittet før vaksinen kom og jeg har fått symptomer som samsvarer med long covid og menopause. 

Jeg har hatt covid før uten vaksine, og fikk ingen problemer med hormonelle plager da. Nattesvetten har gitt seg, og formen er stigende. Så da har jeg lært at både covid og vaksinen kan tulle til det hormonelle. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...