Gå til innhold

Deltidsforelder uten et sted å bo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har mitt barn 50 prosent, altså annen hver uke. Siden startet av 2023 sa huseier oss opp da de skulle selge huset sitt. Mitt barn som er mellom 5 og 10 år har vært for det meste hos den andre forelderen grunnet min situasjon. Har vært i kontakt med NAV om nødbolig men eneste stedet de kunne sende oss var til et hospits med rusmisbruker og diverse, noe som er helt uaktuelt når det er barn i bilde.

Nå er jeg så oppgitt over hele situasjonen og det virker som mitt barn også begynner å slite med at jeg ikke har barnet så mye som tidligere. Jeg bor litt her og litt der og på ei hytte når jeg har fri fra jobb. Hytta ligger 3 timer unna der hvor jeg arbeider og hvor mitt barn holder til.

Har vurdert å sende inn en klage til Statsforvalteren grunnet Kommunen min ikke har et forsvarlig tilbud.

Kan også nevne at jeg har fått innvilget boliglån, men hva hjelper det når det ikke finnes verken kjøpe leiligheter. leiemarkedet er også elendig.

Har noen råd og tips til en fortvilt forelder ?

Anonymkode: 08c69...bd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vært uten bolig siden starten av 2023? Finn deg en bolig å leie i så fall.

• Nyttig 2
Skrevet

Da må du til et annet sted. Det er mye utenfor Oslo også.

Anonymkode: c1a61...6d0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Responsen kan jo ikke være å skrive fra seg all ansvar for å sørge for bolig til deg og dine. 

Har du ikke råd til å leie bolig der du ønsker så må du jo lete andre steder. Du må jo forstå at det er hårreisende å ikke løse denne situasjonen i løpet av et helt år?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Altså jeg ber om råd for en venn av meg og jeg kjenner ikke til hele situasjonen, men etter det jeg har forstått så er det ikke bare å flytte ut av kommunen.

Skrevet

Det eneste jeg kan komme på er å skrive om situasjonen sin å håpe på noen er snille og leie ut billigere til deg.

Evt høre om barnefar er villig til å  flytte til et billigere område, sånn du finner deg leilighet i det område også, men er vel svært sjeldent man er så heldig. Men kjenner noen som gjorde det sånn. 

Masse lykke til ❤️

Anonymkode: 797e8...4f0

Skrevet

Det er noe som heter å sette tæring etter næring.

• Liker 1
Skrevet

Prøvd å skrive på Facebook om situasjonen f.eks?

Ikke alle som har utleiedel på egen bolig annonserer den.

Nokså vanlig å finne leietakere via bekjente og slikt. Å måtte ta imot og vurdere henvendelser på annonser er pes, og mange er bekymra for hva slags folk de får i hus.

Noen kan føle sympati med situasjonen.

Anonymkode: f4e34...cf5

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Jeg har mitt barn 50 prosent, altså annen hver uke. Siden startet av 2023 sa huseier oss opp da de skulle selge huset sitt. Mitt barn som er mellom 5 og 10 år har vært for det meste hos den andre forelderen grunnet min situasjon. Har vært i kontakt med NAV om nødbolig men eneste stedet de kunne sende oss var til et hospits med rusmisbruker og diverse, noe som er helt uaktuelt når det er barn i bilde.

Nå er jeg så oppgitt over hele situasjonen og det virker som mitt barn også begynner å slite med at jeg ikke har barnet så mye som tidligere. Jeg bor litt her og litt der og på ei hytte når jeg har fri fra jobb. Hytta ligger 3 timer unna der hvor jeg arbeider og hvor mitt barn holder til.

Har vurdert å sende inn en klage til Statsforvalteren grunnet Kommunen min ikke har et forsvarlig tilbud.

Kan også nevne at jeg har fått innvilget boliglån, men hva hjelper det når det ikke finnes verken kjøpe leiligheter. leiemarkedet er også elendig.

Har noen råd og tips til en fortvilt forelder ?

Kan ikke denne venninna bo hos deg? Hvorfor ønsker du ikke å hjelpe? 

Anonymkode: 91a5a...0d3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan ikke denne venninna bo hos deg? Hvorfor ønsker du ikke å hjelpe? 

Anonymkode: 91a5a...0d3

Vedkommende kan ikke bo hos meg og barna da det rett og slett ikke er plass. Kunne ha gått for en periode men ikke når det har vært nesten et år og det er usikkert når vedkommende får sitt eget sted.

Skrevet

Finner du ikke noe da? Jeg fant noe men ikke i området barnet går på skole. Så vi pendler.. 

Anonymkode: d2b4d...216

• Liker 1
Skrevet

Men hvorfor ordner du ikke opp selv, i stedet for å vente på at det offentlige skal ordne opp for deg? Vær en god rollemodell for ungen. Det er normalt å flytte pga jobb og bolig, hvis man må.

Anonymkode: 2776d...063

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Da får du flytte ut av Oslo da.

Anonymkode: 6f628...423

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da får du flytte ut av Oslo da.

Anonymkode: 6f628...423

Dette! Det er helt uproblematisk å flytte ut i Viken et sted. 

Anonymkode: c7626...ec6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette! Det er helt uproblematisk å flytte ut i Viken et sted. 

Anonymkode: c7626...ec6

Nemlig.

Anonymkode: a45be...7f4

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for feilpostede innlegg, avsporing, brudd på regelen om å utgi seg for å være flere personer og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, adm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...