AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #1 Skrevet 24. desember 2023 Får ingen gaver til jul. Er invitert bort til søsken med familie, men synes det med pakkene er litt sårt fordi jeg føler meg ensom når jeg er den eneste som sitter der mens de andre åpner den ene gaven etter den andre. Tør ikke si at det er derfor jeg vil bli hjemme, vil ikke at familien skal oppleve det som vanskelig at de har gaver de vil åpne. Fler som har det sånn? Anonymkode: 37d00...95b 15
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #2 Skrevet 24. desember 2023 Slutt å vær så egoistisk og gled deg heller over andre Anonymkode: 7a3dc...2da 5
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #3 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Får ingen gaver til jul. Er invitert bort til søsken med familie, men synes det med pakkene er litt sårt fordi jeg føler meg ensom når jeg er den eneste som sitter der mens de andre åpner den ene gaven etter den andre. Tør ikke si at det er derfor jeg vil bli hjemme, vil ikke at familien skal oppleve det som vanskelig at de har gaver de vil åpne. Fler som har det sånn? Anonymkode: 37d00...95b Kjøper du gaver til de andre, da? Anonymkode: 35a7d...281 11
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #4 Skrevet 24. desember 2023 Men gir du gaver? Her pleier vi hvert fall alltid å kjøpe til de man feirer med. Anonymkode: ecbae...781 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #5 Skrevet 24. desember 2023 Hvor gammel er du? Jeg hadde det litt sånn når jeg var barn fordi søskenbarna mine fikk så vanvittig mye gaver. Anonymkode: 9255f...040 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #6 Skrevet 24. desember 2023 Jeg bruker å kjøpe gaver til meg selv jeg. Så skriver jeg fra julenissen. Makeup nissen hvis det er slike ting jeg trenger da. Kjøkken nissen kan jeg å finne på. Bestandig gjort det slik. Anonymkode: 94374...e22 6 3 1
Daisy-love Skrevet 24. desember 2023 #7 Skrevet 24. desember 2023 Det høres både vondt og spesielt ut 💚 Gir du til de andre? Jeg er vant med at en gir til alle som kommer på julaften, enten de er nære eller mer fjerne. Vi har en singel onkel som vi er alle ekstra nøye med i familien at han får gaver. Det er uavhengig av hvor han feirer. Lett å si en skal glede seg på andres vegne, men den der hadde jeg og kjent på, og synes det er rart ingen reagerer på det. Har dere noen regel på at dere ikke gir til voksne? Må være et eller annet her, eller totalt mangel på antenner. 9 1 1
svartkatt Skrevet 24. desember 2023 #8 Skrevet 24. desember 2023 Jo eldre man blir jo mindre gaver får man. Og ofte er det like greit. Det er kanskje litt kjedelig, men det er ikke vits i å deppe pga det. Det går alltid an å avtale pakkebytte med noen før det er for seint.. 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #9 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men gir du gaver? Her pleier vi hvert fall alltid å kjøpe til de man feirer med. Anonymkode: ecbae...781 Er ikke ts, men vet at noen bare kjøper til barn og foreldre, og så får man kanskje noe av partner og barn. Vi kjøper i utgangspunktet bare til barna, men kjøper også til de barnløse (dvs. våre foreldre og barnløse søsken). Og sånn synes jeg det skulle være. Anonymkode: a0ebd...1f5
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #10 Skrevet 24. desember 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Får ingen gaver til jul. Er invitert bort til søsken med familie, men synes det med pakkene er litt sårt fordi jeg føler meg ensom når jeg er den eneste som sitter der mens de andre åpner den ene gaven etter den andre. Tør ikke si at det er derfor jeg vil bli hjemme, vil ikke at familien skal oppleve det som vanskelig at de har gaver de vil åpne. Fler som har det sånn? Anonymkode: 37d00...95b Ja, sånn har det blitt, mange som ikke tenker så langt når de kommer på ideen om færre gaver. Jeg forstår ikke at noen inviterer til julefeiring hvor det er bare en person som ikke får gaver. Litt en annen sak hvis ingen voksne i selskapet får. Men samtidig synes jeg ikke noe om at barn skal lære at de bare får og ikke skal gi. Anonymkode: 2947b...404 7 2
Brunhilde Skrevet 24. desember 2023 #11 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Slutt å vær så egoistisk og gled deg heller over andre Anonymkode: 7a3dc...2da Hva slags glede gir et svar som dette deg? TS: Jeg forstår at det er sårt å være den som ikke får gaver, men jeg håper du får en fin jul allikevel. Hos oss har vi sluttet med gaver oss søsken i mellom og venner i mellom fordi vi syns vi allerede har hva vi trenger. Men da vet vi jo også hva vi kan forvente. Vi inviterer heller på "julemiddag" en gang hver i løpet av året, der den som ikke fikk julegave får lov til å bestemme hva vi skal spise. Det er veldig hyggelig. 7 5
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #12 Skrevet 24. desember 2023 Én gave synes jeg alle burde få. Og det synes jeg de som har barnløse (single) søsken eller voksne barn burde klare å tenke. Neste år synes jeg du kan si at du kunne tenkt deg en gave litt før jul. Det er ikke storforlangende. Selv hadde jeg klart meg helt fint uten gaver, men skjønner at ikke alle er så minimalistiske som meg Anonymkode: 2452f...c12 1 4
Pringle Skrevet 24. desember 2023 #13 Skrevet 24. desember 2023 Jeg skjønner ikke helt. Gir du gaver, men får ikke tilbake? Hvorfor er du tilstede ved noen, som i praksis er noen andre, sin julefeiring, som observatør, spesielt hvis du ikke synes det gir deg noe? Hvordan reagerer de andre på at du ikke får noen gaver? Forventes det at du skal møte opp? Med eller uten gaver? 5
Chase Skrevet 24. desember 2023 #14 Skrevet 24. desember 2023 I mange familier så er det kun barn som får. Er du da den single barnløse forventes det at du gir til dine søskens barn, men du får ingenting tilbake. Skjønner TS godt. Er ikke egoistisk å ville ha litt julefeiring og ikke bare sitte og se på andre. 14 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #15 Skrevet 24. desember 2023 Chase skrev (6 minutter siden): Skjønner TS godt. Er ikke egoistisk å ville ha litt julefeiring og ikke bare sitte og se på andre. Så julefeiringen er bare gaver?? Anonymkode: e5dc5...fcd
Gjest Kanino Skrevet 24. desember 2023 #16 Skrevet 24. desember 2023 (endret) Jeg skjønner ikke at gaver er det store med julen for voksne folk. Jeg får kanskje en gave på VIPPS om jeg er heldig. Gjør meg ingenting om jeg ikke hadde fått noen. Det betyr mer for meg å se andre mennesker helt i hundre av gavene de får. Jeg lever litt etter «den største gleden man kan ha, er og gjøre andre glad» Endret 24. desember 2023 av Kanino
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #17 Skrevet 24. desember 2023 Forstår deg veldig godt TS. En av de tingene som skiller julaften fra vanlige middagsselskaper er gavene. Hvis du kjøper til de andre, så synes jeg de andre burde skamme seg som ikke kjøper en ting til deg. De kunne i det minste ha spleiset på en ting fra tantebarna, eller fått tantebarn til å tegne/perle noe. Anonymkode: 405c8...78f 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #18 Skrevet 24. desember 2023 Jeg gir gaver til 7 personer. Tilbake får jeg 0-2. Må innrømme at det er stusselig med ingen gaver. Det blir på en måte som at jeg ikke betyr noe. Jeg er heller ikke storforlangde. Et par ullsokker eller litt god te. Anonymkode: 6a677...9b4 4 12 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #19 Skrevet 24. desember 2023 Får nesten ingen gaver, og det gjør ingenting: Anonymkode: 5125a...a2b
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #20 Skrevet 24. desember 2023 Jeg får ikke gaver eller julehilsen fra noen i min familie, å slik har det vært siden jeg var 16 er 36 nå. De andre av søskene får fra familien, men ikke jeg. Jeg har som nyttårsforsett at jeg IKKE skal kjøpe noe til noen i familien lengre pga at jeg ikke får noe tilbake, får ikke så mye som en takk engang når de får julegaver fra meg. Anonymkode: 84db5...b80 1 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå