Molly 4.5 år Skrevet 24. desember 2023 #1 Skrevet 24. desember 2023 Sitter her med kroppen full av angst og livredd for å bryte sammen. Sliten inn til margen nå med å prøve å holde ut. Prøver ut antidepressiva og håper jo at det skal fungere men angsten kommer uansett. Hvorfor blir den ikke borte. Datter er på jobb og slutter kl 15 og vi skal nedover til min søster ikveld. Men det er noe jeg gruer meg til. Sønnene mine er hos sin far denne julen. Kjenner at depresjonen trer seg nedover ørene mine. Dette blir en tøff jul. Klemmer til alle som sliter i jula.❤️ 2
Macro Skrevet 24. desember 2023 #2 Skrevet 24. desember 2023 Har du styrken og mulighet til å ta en 20-30 mins spasertur?❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #3 Skrevet 24. desember 2023 Prøv å ikke gjøre julen større enn den trenger være. Julaften er én dag av årets 365 dager. Jule- og nyttårsuken er én uke av årets 52 uker. Se på hva du egentlig gruer deg til med julefeiringen. Og ikke tenk at du må prestere, annet enn å være normalt høflig og hyggelig. Du trenger ikke prestere, du trenger ikke spille en rolle. Du er sammen med dine nære som er glade i deg. Gled deg over at du har gitt flere barn livet, at du om få dager vil se sønnene dine igjen, at du i kveld skal være sammen med datteren din. Jeg har hatt mange vonde juler, også med total ensomhet pga. bosted og livssituasjon, økonomi og helse. Det er tøft. Jeg måtte snu egne tanker rundt julen for å ikke bukke under. Da jeg begynte å se på julen slik jeg skrev i de to første setningene, så slapp mye av stresset mitt, frykten for å gå i kjelleren psykisk for atter en gang å ha det så tøft. Og det gjorde at jeg kunne ta en dag om gangen, og jeg kunne gjøre det store eller lille jeg kunne for å få en best mulig dag tross alt. Jeg har fått bedre juler siste årene, men ikke uten problemer. I år kunne jeg mest tenkt meg å være alene, ironisk nok etter alle julene jeg ønsket å ha noen å være sammen med, for i år preges julen av stor sorg. Men jeg har valgt å tenke at livet er her og nå, vi vet ikke hvor lenge vi har det. Så jeg har i år valgt å fokusere på andre, gjøre litt frivillig arbeid, gi noen som ikke forventer noe en oppmerksomhet. Og ikke minst, ikke sette store krav til meg selv for resten av denne dagen, annet enn at jeg skal være sammen med de andre og forsøke å gjøre det beste ut av det. De vet jeg i år bærer på en stor, fersk sorg, så det er greit å ikke være på topp. Og i morgen er plutselig julaften forbi for i år, det største presset er over, det er et år til neste gang. Det viktigste er hva vi gjør mellom to juler, for det er der årets 364 andre dager ligger. Senk skuldrene dine, kjære deg, pust med magen. Sett på en yndlingssang og dans for deg selv på stuegulvet, slipp ut spenningene. Og bare flyt med resten av dagen ❤️ Anonymkode: e3cbd...a4b 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #4 Skrevet 24. desember 2023 Angst for hva? Anonymkode: 67d68...521
Molly 4.5 år Skrevet 24. desember 2023 Forfatter #5 Skrevet 24. desember 2023 Har generell angst. Den bare kommer uten at jeg veit for hva. Og tross medisiner så kommer den hver dag og uroen i brystet ligger bare å ulmer og ulmer , føler som det skal tippe over. Er lei av å ha det slik for bare et halvt år siden hadde jeg aldri hatt angst. Den kom etter en operasjon som ikke var helt vellykket og mye stress i livet ang jobb og familie situasjon. Vil jo leve men noen ganger så kommer det veldig tunge tanker.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #6 Skrevet 24. desember 2023 Det er ikke farlig å bryte sammen. Følelser kommer og går. Jula bringer frem mange følelser i oss, det kan bli et lite kaos. Snart er det litt bedre igjen. ❤️ Hilsen meg som også fikk angsten tredd nedover hodet det øyeblikket det ble julefri jeg endelig kunne slappe av litt. Anonymkode: 50452...c1e 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #7 Skrevet 24. desember 2023 Gå deg en tur, og få opp pulsen, så føler du deg mest sannsynlig litt bedre etterpå. Anonymkode: d722e...81e
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #8 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Angst for hva? Anonymkode: 67d68...521 Hadde man visst hva angsten kommer av og hvorfor man har angst hadde det vært enklere. Men ofte er summen av mye grunnen til at man får angst. Det kan være lite søvn, bekymringer, og irrasjonell frykt som setter i gang angsten Anonymkode: 57558...69e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå