Gå til innhold

Erfaring med blodprøver med Femarstimulering?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Skal prøve og bli gravid igjennom donor sed. Men det er hellig dager. Jeg har har noen spørsmål. Jeg hatt fått utskrevet Femar (Letrozol) skral ta 1 tablett på dag en i syklusen, i 4 dager. På dag 2eller tre skal jeg ta blodprøver på helsehuset. Har mistet blodprøve papirene, og det er mest sansynlig helligdag hos dem jeg fikk skrivet av. Fikk beskjed om og ta med skrivet til helse huset. Da får ikke dem tilgang til papirene om jeg ikke har dem? Usikker hva jeg bør gjøre da? På dag 12. Skal jeg måle eggposer og da eggløsning test. Dette blir vel som en slags prøve for og se hvordan kroppen reagerer da? For da blir det vel for sent og dra og få sette inn domorsæd da? Men mulig i neste syklus? Må man bestille sæd fra donor i forkant? Jeg skal gjøre dette i utlandet. Og bor alene

Ønsker gjerne at andre som har erfaring med dette sier noe om det? 

Anonymkode: 77848...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke ta blodprøver uten  papirene(rekvisisjon). De som tar blodprøvene må vite eksakt hvilke analyser som skal gjøres, hvilke glass som skal fylles, hvordan disse glassene skal behandles før analysering og evt om de må sendes til andre spesial-laboratorium. 

Og i tillegg må de vite hvilke lege som er ansvarlig for bestillingen, og som skal ha svarene og deretter formidle dem til deg som pasient.  

Så få tak i legen og få nye papirer.

Er nok veldig viktig å ta prøvene på riktig dag i syklus . 

Anonymkode: 3b03b...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.12.2023 den 11.04):

Du kan ikke ta blodprøver uten  papirene(rekvisisjon). De som tar blodprøvene må vite eksakt hvilke analyser som skal gjøres, hvilke glass som skal fylles, hvordan disse glassene skal behandles før analysering og evt om de må sendes til andre spesial-laboratorium. 

Og i tillegg må de vite hvilke lege som er ansvarlig for bestillingen, og som skal ha svarene og deretter formidle dem til deg som pasient.  

Så få tak i legen og få nye papirer.

Er nok veldig viktig å ta prøvene på riktig dag i syklus . 

Anonymkode: 3b03b...03c

Nei, regnet ikke med det heller. Men tenkte mulig at der jeg skal ta blodprøve om dem kan innhente det elektronisk. Men da får jeg vel bare be om nytt utskriving ja. 

Dere som har tatt denne medisinen hvordan har dere opplevd den? Fikk beskjed at blodprøve skal tas på dag to til 3. Når har dere tatt blodprøvene, og fikk dere samme beskjed?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, regnet ikke med det heller. Men tenkte mulig at der jeg skal ta blodprøve om dem kan innhente det elektronisk. Men da får jeg vel bare be om nytt utskriving ja. 

Dere som har tatt denne medisinen hvordan har dere opplevd den? Fikk beskjed at blodprøve skal tas på dag to til 3. Når har dere tatt blodprøvene, og fikk dere samme beskjed?

Ikke så viktig hva andre har fått beskjed om. Du skal følge det som er satt opp for deg. Vi er alle ulike og får ulik behablig/beskjeder av ulike grunner. 

Men på generell basis så skal man ta blodprøve dag 2-3 i syklus for å få best bilde av hormonnivåene i kroppen.  Helt vanlig praksis. Blodprøven tas ikke bare pga letrozol i seg selv. 

Anonymkode: 34d17...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...