Gå til innhold

Han er ikke så høy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært tiltrukket av høye menn, det er en av mine preferanser, i tillegg til blant annet brunt hår og brunt øyne. 

Men så har jeg møtt en nydelig mann, både utenpå og inni. Jeg har ikke spurt om høyde, men han er rundt 170. Selv er jeg 165, så han er littegrann høyere enn meg. 

Jeg vil ikke la min dumme preferanse ødelegge muligheten for meg og han. Og altså, hvorfor skal høyde være så viktig? Hva betyr det i det lange løp? Det er jo helt tullete å være så opptatt av det. 

Har noen av dere med sterke preferanser funnet en partner som ikke har disse? 

Anonymkode: 49bc2...be9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ex var like høy som meg og jeg er 163. Skapte ingen verdens forskjell på forholdet. 
Så hva lurer du egt på?  

Anonymkode: 1b61b...330

• Liker 1
Skrevet

Plager det ham? Heg er selv 165 og har nesten utelukkende datet korte menn. Eneste gangene det har vært et problem var når han var usikker på høyden. Men der var det lave selvbildet farget at dårlig kvinnesyn og holdninger til utlendinger

Anonymkode: df9bb...5e3

Skrevet

Vel...min eks var kanskje 170, maks, men hans....var den største jeg har sett 😁 så angrer ikke nei 

Anonymkode: 510ba...72d

• Liker 1
Skrevet

Utrolig trist hvordan verden har blitt altså. Helt utrolig at høyden skal ha noe å si, men det har altså det.

Det mest tragiske er også at det er ansett for helt ok at kvinner synes det er lite attraktivt med lave menn. Vi vet jo alle hvordan menn som setter preferanser blir sett på. Menn som tillater seg å si hva de ønsker i en kvinne blir rimelig nedsablet og stemplet.. En dobbeltmoral som er ganske syk.

Anonymkode: 55416...04d

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har alltid vært tiltrukket av høye menn, det er en av mine preferanser, i tillegg til blant annet brunt hår og brunt øyne. 

Men så har jeg møtt en nydelig mann, både utenpå og inni. Jeg har ikke spurt om høyde, men han er rundt 170. Selv er jeg 165, så han er littegrann høyere enn meg. 

Jeg vil ikke la min dumme preferanse ødelegge muligheten for meg og han. Og altså, hvorfor skal høyde være så viktig? Hva betyr det i det lange løp? Det er jo helt tullete å være så opptatt av det. 

Beklager at jeg sier det, men med dagens kriterier så er det ikke rart at mange aldri finner seg en partner. Han skal være høy, blond, vell trent, ikke spise ditt, drikke akkurat nok mengde alkohol, Skal ha ditt og datt som fritidsinteresser osv osv.

Hvorfor betyr alt annet enn kjemien noe ? Jeg bare spør for jeg skjønner det ikke

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja det er helt tulleye å være opptatt av.

For å sette det litt i perspektiv:

Her har du en mann som du sier er både nydelig utenpå og inni, eneste minuset er at han er lav.

La oss si du hadde møtt en mann som traff alle preferansene dine for utseende, høy, brunt hår og brune øyne, eneste minuset er at han er voldelig og slår deg.

Synes du fortsatt høyden er viktigst?

Nå setter jeg det på spissen for å vise hvor tullete det er å ha slike preferanser.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 3
Skrevet

Høyde betyr ingenting utenom hvis han er lavere. Da kan noen sexstillinger som stående doggy bli vanskelig men gjør ikke noe å bøye knærne litt for å få det til 

Anonymkode: 931ff...b4a

Skrevet

Det virker å være min greie, lave menn. 😍

Skrevet

Hvorfor liker du høye menn? Hva er det med den preferansen som er så viktig? 

Jeg har likt høye kraftige menn jeg også, men for meg kommer det av at jeg ønsker en maskulin mann som jeg kan føle meg feminin og trygg med. 

Så det handler egentlig ikke om høyde, bare en tullete tanke jeg har at de er trygge.. 

At jeg liker kraftige menn handler om at jeg også er litt stor og føler meg ikke like stor og tykk med en stor mann som en liten en🙈 men igjen.. det er bare en tullete tanke jeg har selv.. 

Du må finne ut hvorfor du har denne preferansen så du kan jobbe rundt den.. for den er jo ganske tullete, om du ikke helt spesifikt ønsker deg basketballspillere til barn.. 

Anonymkode: 09de3...0f9

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde samme tankene som ganske ung, ts. Jeg er 176 høy, den høyeste av alle jentene på skolen, og fikk stadig kommentarer på høyden min (som egentlig ikke er såå høy). Men dette, i tillegg til at jeg nok var usikker på meg selv, gjorde at jeg trodde jeg måtte ha en mann som var høyere enn meg selv. Men det var jo bare en fiks idé hos meg.

Jeg har vært sammen med menn på samme høyde som meg, og også rundt 170. Høyden har aldri vært et problem - fordi hverken jeg eller de har hatt fokus på høyden. De har vært gode menn som har vært trygge på seg selv. (Og apropos den sex-kommentaren til en over - en lavere mann er ikke noe problem om man ikke ønsker å gjøre det til et problem...)

Din reaksjon til høyde har med deg å gjøre, ts. Det er han som person som er viktig, den kjemien dere har sammen, felles verdier, at dere føler dere bedre sammen, at dere kan le sammen, at dere viser hverandre omtanke og respekt og at dere er trygge på hverandre. Hva har høyde med det å gjøre?

Anonymkode: 9c77d...ffb

Skrevet

Aldri vært sammen med en mann som er over 176. Selv 162. Så jeg har tydeligvis en greie for lave menn og synes stort sett at menn rundt 172-176 er mer attraktive enn menn på 185.

Men altså, hadde jeg møtt en super fyr på 185 cm så hadde det jo vært litt teit å droppe ham pga en preferanse som kun er estetisk. 

Anonymkode: 580e4...b00

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Høyde betyr ingenting utenom hvis han er lavere. Da kan noen sexstillinger som stående doggy bli vanskelig men gjør ikke noe å bøye knærne litt for å få det til 

Herregud for et argument.

Skrevet

Vik aldri fra preferanene. Du har jo de av en grunn.

Anonymkode: 99a05...c0d

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo helt tullete å være så opptatt av det. 

Bingo! 

Anonymkode: a440a...87c

Skrevet

Høyde er relativt - Kjæresten min er 4 cm høyere enn meg. Vi er begge over 180 cm, så han blir blir ansett som høy av mange rundt, men ikke av meg,som alle synes er høy.

Anonymkode: fa9a4...a25

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjerp deg.

Anonymkode: c3b96...266

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hehe, når man ikke har tilgang til kvalitetsmenn så gidder man i alle fall ikke at de er lave i tillegg. Må være et eller annet som veier opp for at de er tullinger. Høyde, intelligens, må være et eller annet som veier opp for det. Seriøst, jeg bare takler ikke lavinger … dritlei av dem. 

Anonymkode: 41f6b...482

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hehe, når man ikke har tilgang til kvalitetsmenn så gidder man i alle fall ikke at de er lave i tillegg. Må være et eller annet som veier opp for at de er tullinger. Høyde, intelligens, må være et eller annet som veier opp for det. Seriøst, jeg bare takler ikke lavinger … dritlei av dem. 

Anonymkode: 41f6b...482

Herregud så tåpelig og barnslig kommentar. Høyde har da ingenting med personlighet og gjør

Skrevet

Jeg har vært forelsket i en mann på 160, og var samboer med en mann på 157 cm

Anonymkode: 3f0b7...b62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...