Gå til innhold

har så vondt nederst i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vært slik i over en uke. akkurat som jeg må på toalettet hele tiden ( både bimmelim og bommelom) og føler meg på en måte så oppblåst. Det svir ikke når jeg tisser. veit jeg kan kontakte lege, men vet ikke hva de kan gjør liksom. Noen råd? hilsen voksen dame

Anonymkode: cbcac...c74

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være en cyste på eggstokk, men for å få det påvist, trenger du henvisning til gynekolog.

Skrevet
Grüner skrev (1 minutt siden):

Kan være en cyste på eggstokk, men for å få det påvist, trenger du henvisning til gynekolog.

Det TS trenger er å gå til legen sin, så kan han gi råd vidre. Ingen her inne kan gi råd over nettet, selv om faktisk er lege. Så vi bør ikke gi noe annet råd en gå til en lege ! Ikke vent lenger en det du faktisk har gjort TS, det trenger ikke være alvorlig, men det kan ingen her inne konstatere for deg.

• Liker 1
Skrevet

Kom deg til legen. Forhåpentligvis er det bare forstoppelse, og det er lett å fikse, men det finner legene ut raskere enn KG.

Anonymkode: 88e32...e96

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.12.2023 den 9.53):

har vært slik i over en uke. akkurat som jeg må på toalettet hele tiden ( både bimmelim og bommelom) og føler meg på en måte så oppblåst. Det svir ikke når jeg tisser. veit jeg kan kontakte lege, men vet ikke hva de kan gjør liksom. Noen råd? hilsen voksen dame

Em.. de kan ta blodprøver og helsesjekk uti fra det du beskriver? Og kanskje finne årsaken? 

Skrevet

Lege og gynekolog asap. Dette kan faktisk være kreft. 

Anonymkode: 2b6fe...33f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.12.2023 den 9.53):

Det er jo ikke du som skal vite det... Det er derfor leger finnes, fordi de kan mer enn oss om dette.

Skrevet

Jeg tenker at du må få time hos fastlegen allerede onsdag. Kan feks. være gynekologisk kreft med sånne symptomer. 

Anonymkode: 03b86...fb7

Skrevet

takk for svar. Jeg har fotsatt vondt, lurer på om det kan være fordi jeg løftet to tunge vedsekker for en uke siden. følte jeg strekte noe i magen da...men rart det ikke går over. ts

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

takk for svar. Jeg har fotsatt vondt, lurer på om det kan være fordi jeg løftet to tunge vedsekker for en uke siden. følte jeg strekte noe i magen da...men rart det ikke går over. ts

Du får gå til lege og undersøke. 

Anonymkode: 16d6f...afd

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du får gå til lege og undersøke. 

Anonymkode: 16d6f...afd

Joda, skal det etterhvert. Men leser at brokk kan gå over av seg sjøl, hvis det er det da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Joda, skal det etterhvert. Men leser at brokk kan gå over av seg sjøl, hvis det er det da.

Brokk er det nok neppe for da ville du hatt en utposning på magen, og du skriver jo at du "kun" har smerte. 

Sitat fra NHI:

Brokk er en utposning av bukhulen gjennom et svekket område i bukveggen. Brokket fremtrer som en kul når pasienten står oppreist, hoster eller presser ut magen. Noen ganger kan brokket gi svie og ubehag før det blir synlig. Over tid kan brokket bli større og gi økende plager som smerter.

Skrevet
C-girl skrev (11 timer siden):

Brokk er det nok neppe for da ville du hatt en utposning på magen, og du skriver jo at du "kun" har smerte. 

Sitat fra NHI:

Brokk er en utposning av bukhulen gjennom et svekket område i bukveggen. Brokket fremtrer som en kul når pasienten står oppreist, hoster eller presser ut magen. Noen ganger kan brokket gi svie og ubehag før det blir synlig. Over tid kan brokket bli større og gi økende plager som smerter.

ja jeg leste litt om det, er nok ikke det. kan føles som noen muskler er strekt på en måte. ligner på sterke menstruasjonssmerter. Har spiral, har begynt å tenke på om den kan ha løsnet ? har en legetime 4,januar, men vurderer ringe før. Takk for svar. ts :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

ja jeg leste litt om det, er nok ikke det. kan føles som noen muskler er strekt på en måte. ligner på sterke menstruasjonssmerter. Har spiral, har begynt å tenke på om den kan ha løsnet ? har en legetime 4,januar, men vurderer ringe før. Takk for svar. ts :) 

Spiralen er løs, den er jo bare plassert i livmoren. 

Muskelsmerter kan være svært vonde, og det er jo godt mulig at du har fått en strekk ved løft av tunge ting. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...