Gå til innhold

Dater noen med red flags, noen som har positiv erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dater noen som er herlig, men har flere store "red flags". 

Greia er at fyren virker som han har evne til kjærlighet, er glad og positiv og ser ut til å være i kontakt meg egne følelser, noe jeg opplever jeg finner sjeldent idag. 

Jeg er veldig glad i ham og vil ikke såre ham, og kan til og med se en fremtid sammen. 

Men de røde flaggene holder meg tilbake, tenker det beste er å beholde ham som venn man er glad i at det er det sunneste. Men jeg er jo ikke perfekt selv, sikkert noe red flagg jeg også har. 

Det er noe rart med det, de fleste viser ingen interesse for meg, men når noen blir interessert blir de tydeligvis litt besatt. 

Jeg er litt redd for at jeg kanskje liker han kun fordi han er besatt av meg også. 

Har noen her bra erfaringer med å gi sjansen til noen som kommer med røde flagg? 

Anonymkode: f6cdc...127

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker det kommer litt an på hva de røde flaggene er og hvor bevisst du er i valgene du tar. Du kan ikke gå inn i et forhold og tenke at de røde flaggene vil forandre seg pga deg.

jeg gikk inn i et forhold med en med flere røde flagg. Det har krevd mye av meg for å få han/oss dit vi er i dag. Tid, tålmodighet og å vise kontinuerlig at det jeg sier, samsvarer med det jeg gjør. vi har et godt forhold i dag, men det har krevd sitt. 

er de røde flaggene rusmisbruk eller vold enten fysisk eller psykisk, så er det no go. 

Anonymkode: 2f482...4d6

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Greia er at fyren virker som han har evne til kjærlighet, er glad og positiv og ser ut til å være i kontakt meg egne følelser, noe jeg opplever jeg finner sjeldent idag. 

Jeg er veldig glad i ham og vil ikke såre ham, og kan til og med se en fremtid sammen. 

Men de røde flaggene holder meg tilbake, tenker det beste er å beholde ham som venn man er glad i at det er det sunneste. Men jeg er jo ikke perfekt selv, sikkert noe red flagg jeg også har. 

Det er noe rart med det, de fleste viser ingen interesse for meg, men når noen blir interessert blir de tydeligvis litt besatt. 

Jeg er litt redd for at jeg kanskje liker han kun fordi han er besatt av meg også. 

Har noen her bra erfaringer med å gi sjansen til noen som kommer med røde flagg? 

Hvilke røde flagg fra hans side snakker du om? Alt er relativt…

• Liker 8
Skrevet

Røde flagg? Hvilke røde flagg? 

Er han aggressiv og bruker mye nedlatende ord?

Eller har han gammel tannbørste og store høyttalere i stuen? (som ikke er røde flagg sånn egentlig) 

Anonymkode: 195cf...326

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis du ikke føler du kan snakke med han om uroen, så personlig er det rødt flagg og no go for meg..

Anonymkode: 13cfb...b61

• Liker 2
Skrevet

Eller så er det sånn at absolutt alle mennesker har noen mindre positive trekk. Du sier jo ikke hva de røde flaggene er.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du ikke føler du kan snakke med han om uroen, så personlig er det rødt flagg og no go for meg..

Anonymkode: 13cfb...b61

Jeg kan det. Men det gjør meg ikke mer betrygget dessverre. 

• Hjerte 1
Skrevet

Hva er de røde flaggene? 

• Liker 3
Skrevet

Det går jo ikke ann å gi deg et fornuftig svar når du ikke svarer på hva de røde flaggene er, for alt vi vet så definerer du tynn i håret som rødt flagg.

Anonymkode: 17d81...0e3

• Liker 8
Skrevet

Nei det blir aldri bra i lengden å ignorere røde flagg 

Anonymkode: e0506...372

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis folk bare blir besatt av deg er det mest sannsynlig for at du er ustabil. Varm/kald oppførsel, som gjør at menn henger rundt deg i dårlige tider i håp om at de gode sidene skal komme tilbake.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er de røde flaggene? 

leier sikkert

Anonymkode: 0831c...9e0

• Liker 1
Skrevet
kiloijdh skrev (8 minutter siden):

Hvis folk bare blir besatt av deg er det mest sannsynlig for at du er ustabil. Varm/kald oppførsel, som gjør at menn henger rundt deg i dårlige tider i håp om at de gode sidene skal komme tilbake.

Eller at hun er et lett offer som lovebombere og manipulatorer og farlige menn vil ha kloa i og makten over

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

de fleste viser ingen interesse for meg, men når noen blir interessert blir de tydeligvis litt besatt. 

De fleste står det. Som betyr at TS er fellesnevneren

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Eller at hun er et lett offer som lovebombere og manipulatorer og farlige menn vil ha kloa i og makten over

Ut i fra reaksjonen til "de fleste" som TS er interessert i er det nok hun som lovebomber og manipulerer. bevisst eller ubevisst.

• Liker 1
Skrevet

Fortell oss gjerne hva de røde flaggene er, da vil det være mye enklere å vurdere og sammenligne våre erfaringer. 

Uansett vil jeg anbefale deg å begynne å lese deg opp på tilknytningsstilene. Er du sikker på at han er i kontakt med egne følelser, eller snakker han mest på overflatenivå uten å virkelig gå i dybden? Snakker han reflektert om hvordan hans handlinger har påvirket andre i negativ stand?

Hvis du leser deg opp på tilknytningsstilene, vil du se at du vil kunne lære en hel haug som vil hjelpe deg i forhold. Enten denne fyren, eller senere dating. Jeg føler jeg fant best informasjon på engelsk, da søker du etter attachment styles, og du vil kunne lese om det som kalles the anxious and avoidant dance. 

I tilfellet det er dere, vil det gagne deg noe vanvittig å ha lest seg opp på emnet i dybden i forkant, før han/ du (hvem enn som eventuelt er the avoidant) begynner å deaktivere. Da begynner skadene å skje og en ond sirkel av dårlig dynamikk kan oppstå om man ikke er bevisst på det. 

Obs: dersom du er the anxious, så er det dessverre slik at du må belage deg på å gjøre det meste av det mentale og følelsesmessige arbeidet i forholdet. Det vil aldri føles likeverdig, noe som kan være veldig vondt å stå i. Man må søke opp kunnskap for å utvikle sine egne reaksjoner for å kunne håndtere the avoidant på en måte som ikke blir like triggende, for å ha noen som helst sjans for fremtiden. 

Til info, en avoidant vil som regel alltid fremstå som secure attachment de første 3-6 mnd, så du må forsøke å luke ut informasjon gjennom kunnskapen du lærer deg når du leser opp på emnet. 

• Liker 2
Skrevet

Hva er røde flagg for deg da? Det er jo helt umulig og svare på. Selvsagt er det noen som er godt gift men noen som kg eller andre synes har røde flagg. Er han sprøytenarkoman med 10 millioner i gjeld, eller er han over 19 og leier? 

Anonymkode: 47598...a8d

• Liker 2
Skrevet
kiloijdh skrev (40 minutter siden):

De fleste står det. Som betyr at TS er fellesnevneren

Ut i fra reaksjonen til "de fleste" som TS er interessert i er det nok hun som lovebomber og manipulerer. bevisst eller ubevisst.

Du må nok lese en gang til for det du hevder ts skriver er ikke noe hun har skrevet og svaret ditt blir helt feil 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Altså ingen er perfekte.  Nå vet jeg ikke hva du mener er red flag her. Men min mann er ikke perfekt,  og det er ikke jeg heller. Men vi aksepterer og respekterer hverandre. Og vi gir hverandre et spark (metaforisk)bak når vi trenger det. 

Leter mam etter en perfekt partner, da blir man nok evig singel. Spm handler vel ofte om hva som plager deg eller ikke. Min promper mye, det gjr forsåvidt jeg også. Han gjlr litt mer nummer ut av det. Men gidder ikke bry meg. Han lukter normalt ikke. Men om han i perioder lukter og ikke tar hensyn, da sier jeg ifra og han respekteter det. 

Og sånn er det med mye i forholdet vårt. 

Han er iallefall perfekt for meg, og med våre myke rammer, føler jeg livet også litt lettee og enklere å leve. Ingen krise om noe går litt galt, vi fikser det. Og lever med lave skuldre

Anonymkode: d0e0b...9a2

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, nå var det ikke meningen å analysere meg her. Men jeg har nok historie med å være litt lett manipulert. Er litt på autisme skalaen og ender ofte opp som noen folk bruker. Veldig lei av det, stoler nesten ikke på at noen mann har gode hensikter og kan aldri igjen hoppe fort i en forelskelse og forhold. Hvis jeg love ' bomber er jeg veldig dårlig på det 🤣 

Når det gjelder de røde flagg handler de mest om evne eller vilje til å ta ansvar for eget liv og modenhet. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må nok lese en gang til for det du hevder ts skriver er ikke noe hun har skrevet og svaret ditt blir helt feil 

Hvis du leser en gang til, greier du kanskje å få med deg at jeg siterer trådstarter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...