AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #1 Skrevet 24. desember 2023 Her har sykdommer tatt over huset. Jeg har foreløpig ikke blitt smittet, men om jeg blir det.. Kan jeg be om sykmelding de dagene jeg egentlig har ferie neste uke så jeg kan ta ut ferie neste år i stedet? Kjedelig nok å bruke jula på sykdom om man også skal bruke de dyrebare feriedagene også.. Anonymkode: 2b024...76e
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #2 Skrevet 24. desember 2023 Ja det kan du. Anonymkode: 44d50...0ab
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #3 Skrevet 25. desember 2023 Det kommer an på hvor syk du blir. Det er ikke automatikk i at du kan overføre feriedagene, men om du blir virkelig syk og sengeliggende kan du det. Anonymkode: cad52...b79
petterm Skrevet 25. desember 2023 #4 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 24.12.2023 den 3.47): Her har sykdommer tatt over huset. Jeg har foreløpig ikke blitt smittet, men om jeg blir det.. Kan jeg be om sykmelding de dagene jeg egentlig har ferie neste uke så jeg kan ta ut ferie neste år i stedet? Kjedelig nok å bruke jula på sykdom om man også skal bruke de dyrebare feriedagene også.. Anonymkode: 2b024...76e AnonymBruker skrev (På 24.12.2023 den 3.47): Her har sykdommer tatt over huset. Jeg har foreløpig ikke blitt smittet, men om jeg blir det.. Kan jeg be om sykmelding de dagene jeg egentlig har ferie neste uke så jeg kan ta ut ferie neste år i stedet? Kjedelig nok å bruke jula på sykdom om man også skal bruke de dyrebare feriedagene også.. Anonymkode: 2b024...76e Hvis du blir 100% sykemeldt. Se her: https://www.nettavisen.no/okonomi/er-du-sykmeldt-i-ferien-dette-har-du-krav-pa/s/5-95-1233429
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #5 Skrevet 25. desember 2023 Hvorfor tenker du at det er riktig at arbeidsgiver skal ta all belastningen ved at du blir syk? Selvfølgelig - brekker du foten så er det jo en klar sak, men ved normal sykdom over noen få dager, så tenker jeg at du må ‘ta det på din kappe’ og innse at jula/ferien ikke ble som planlagt i år. Sykemelding for dette er kynisk, og noe leger ikke bør skrive Anonymkode: b671a...f16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå