AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #1 Skrevet 24. desember 2023 Har to bleiebarn. Jeg har fått sår og sprekker på utsiden pekefinger og langfinger som er veldig plagsomme. Tror det kommer fra borrelåsen på bleiene / riving av up&go bleiene. Sårene vil ikke gro, de sprekker opp hver gang jeg bøyer fingrene og de svir. Har ikke infeksjonstegn i sårene og føler ikke jeg kan gå til legen med det da. Har prøvd med sårsalve og plaster, og når vi er hjemme bruker jeg hansker når vi skifter bleie. Men ikke alltid hansker er tilgjengelig. Plaster må byttes ofte etter håndvask og synes det er umulig å holde sårene "i ro/tørre". Vasker jo hendene ganske ofte - uten at det er overdrevent vasking. Har ikke plaster på på natta. Er det flere som har samme problem og hva funket eventuelt for deg for å bli kvitt sprekkene? Sårene er kun på øverste ledd på peke og langfinger, har antydelse til samme irritasjon på tommeltupp. Anonymkode: bf0fc...e0a
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #2 Skrevet 24. desember 2023 Ja har hatt sånne sår. Bruk fuktighetskrem, en god uparfymerte en hver eneste gang du vasker hendene. Kan du bytte ut håndsåpen til en mildere? Ta med hansker så du har det tilgjengelig. Har du partner så be hen ta bleieskift når sårene er på det verste. Anonymkode: 55ff2...084
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #3 Skrevet 24. desember 2023 Jeg bruker en fet nok fuktighetskrem hver gang jeg vasker hendene om vinteren. Hvis ikke får jeg sår, også når jeg ikke har bleiebarn. Ha stående på badet, i veska, på jobb, i lommen, overalt. Anonymkode: bbde9...ed2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå