AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #1 Skrevet 24. desember 2023 For en del år siden var jeg mer opptatt av fint juletre, julepynten skulle passe inn og matche det ene med det andre. Nå som jeg er 40 + har ting fått en helt annen verdi for meg. Å pynte med det barna har laget på juleverksted på skolen og englene de lagde i barnehagen er selve jula for meg. De tingene tar jeg godt vare på. Jeg har byttet ut fancy duker med en brodert juleduk min fars tante broderte til meg for årevis siden. For er håndarbeid!! Og det er mer personlig og fint enn en trendy duk. Setter mer og mer pris på ting med sjel i, framfor at stua skal se ut som en julekatalog. Det føles så deilig å ha kommet sit Anonymkode: ea768...732 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #2 Skrevet 24. desember 2023 Så enig så enig. Jula har for meg blitt mer og mer en avslappende tid, og jeg bryr meg lite om alt stas og tøys. Juletreet er kastet ut, det er bare styr med granbar og stress med å pynte det. Egenltig ganske sykt at folk drar inn et tre fra skogen fordi det MÅ man liksom. Har alltid tenkt på at juletre er noe man bare har fordi alle andre har det, og at det forventes at man har det, uten å egentlig tenke gjennom hva egentlig greia er. Samme som at man absolutt MÅ spise ribbe eller pinnekjøtt på julaften. Hva i huleste er det for noe? Deilig å være såpass trygg på seg selv at man tør å gå egne veier. Kunne gjerne tenkt meg å feiret hele jul og nyttår på en strand i syden, men resten av familien er ikke HELT der enda, men de er på glid Gaver har vi også kuttet kraftig ned på, og heldigvis er hele familien enig i dette. Vi har også blitt enige om at hvert familiemedlem får kun lov å gi én gave til en annen i familien, og verdien skal være maks 300 kroner. Og her teller alle par som én. I tillegg oppfordres det til å legge litt tid i å skrive noe fint på kortene på gavene, noe som virkelig har vært en suksess. Det har vært mange flotte øyeblikk etter at vi begynte med dette. Det blir en akkurat passe lang gaveåpning, og vi får en mye mer harmonisk julaften med god mat, gjerne med en runde quiz eller tre, og julemusikk og kos. Husker tidligere når vi hadde gavehauger på størrelse med Mt. Everest, der man gjerne ga flere gaver til samme person, og ungene fikk naturlig nok mye mere gaver når de var små. Det var fullstendig kaos og styr. Hjelpes så glad jeg er for at vi er ferdige med det. Anonymkode: b40ca...bee
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #3 Skrevet 24. desember 2023 Samme her. Har blitt sånn ellers også jeg. Går gjerne på loppemarked også for for å finne gamle ting som man ikke får tak i overalt. Virker som at det er noe magisk som skjer i 40 årene😄 Anonymkode: e4fb5...933
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå