AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #1 Skrevet 24. desember 2023 Jeg har en undersøkelse jeg skal gjennomføre, utfra noen teorier. Vil gjerne ha svar fra både kvinner og menn. Hvis vi sier at vi alle kunne fått hvem vi ville på kjærestemarkedet. Hvem hadde du valgt på en utseende skala fra 1-10? Hvis vi sier at dette mennesket har perfekt personlighet for deg, uansett hvilket tall på skalaen du tar. Anonymkode: 1c187...b4b
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #2 Skrevet 24. desember 2023 Du henger deg veldig opp i utseende. Har du aldri hørt ordtaket "Beauty is in the eye of the beholder"? Det betyr at hva man bedømmer som pent er individuelt. Og det er riktig. Er man forelsket så synes man partneren sin er den vakreste i hele verden fysisk. Og en jeg som singel dame synes er kjekk kan være stygg i noen annens øyne. Så dette her med skala og hvor kjekk en partner er er bare tull å henge seg opp i. Anonymkode: ff1f0...085 3 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #3 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Du henger deg veldig opp i utseende. Har du aldri hørt ordtaket "Beauty is in the eye of the beholder"? Det betyr at hva man bedømmer som pent er individuelt. Og det er riktig. Er man forelsket så synes man partneren sin er den vakreste i hele verden fysisk. Og en jeg som singel dame synes er kjekk kan være stygg i noen annens øyne. Så dette her med skala og hvor kjekk en partner er er bare tull å henge seg opp i. Anonymkode: ff1f0...085 Tror det er en liten misforståelse hær. Du har helt rett i at alle bedømmer hva som er pent individuelt. Når jeg bruker den skalaen fra 1-10, mener jeg selvfølgelig at du skal gå etter hva som regnes som attraktivt for deg. Du vet selv hva du syntes er en 4,7 eller 10 utseendemessig. Mens andre kan mene helt andre ting om va en 4,7 eller 10 er. Anonymkode: 1c187...b4b 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #4 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tror det er en liten misforståelse hær. Du har helt rett i at alle bedømmer hva som er pent individuelt. Når jeg bruker den skalaen fra 1-10, mener jeg selvfølgelig at du skal gå etter hva som regnes som attraktivt for deg. Du vet selv hva du syntes er en 4,7 eller 10 utseendemessig. Mens andre kan mene helt andre ting om va en 4,7 eller 10 er. Anonymkode: 1c187...b4b Jeg ønsker selvsagt noen som er 10/10 på min personlige skala. Noe annet ville vært veldig rart. Jeg vil jo ikke ha noen jeg bare er helt middels tiltrukket av. Anonymkode: a66e6...54b 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #5 Skrevet 24. desember 2023 Det er umulig å svare på, da det er subjektivt. Hva jeg finner attraktivt kan være en annen kvinnes mareritt. Så klart man finner en partner som er attraktiv for en selv... Anonymkode: 54e68...3f0
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #6 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ønsker selvsagt noen som er 10/10 på min personlige skala. Noe annet ville vært veldig rart. Jeg vil jo ikke ha noen jeg bare er helt middels tiltrukket av. Anonymkode: a66e6...54b Ikke alle ville svart 10/10. fordi det er ikke kun positve ting med at partnern er perfekt utseendemessig. En 10/10 vil alltid få mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Og folk som prøver å ødelegge mellom dere, eller få kjæresten til å være utro. Anonymkode: 1c187...b4b 3
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #7 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er umulig å svare på, da det er subjektivt. Hva jeg finner attraktivt kan være en annen kvinnes mareritt. Så klart man finner en partner som er attraktiv for en selv... Anonymkode: 54e68...3f0 Scalaen fra 1-10 er utfra hva du selv finner attraktivt. Anonymkode: 1c187...b4b
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #8 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke alle ville svart 10/10. fordi det er ikke kun positve ting med at partnern er perfekt utseendemessig. En 10/10 vil alltid få mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Og folk som prøver å ødelegge mellom dere, eller få kjæresten til å være utro. Anonymkode: 1c187...b4b Premisset er vel at vedkommende er svært attraktiv for meg, ikke hva andre tenker eller "objektiv" perfeksjon. Anonymkode: a66e6...54b 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #9 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Premisset er vel at vedkommende er svært attraktiv for meg, ikke hva andre tenker eller "objektiv" perfeksjon. Anonymkode: a66e6...54b Ja, men uansett hvilke preferanser man har. Så er det universiellt noen trekk som omentrent alle tiltrekkes av. Dette er trekk som: symmentri, ansiktsharmoni, vakre øyne og en trent kropp. vi liker simpelten et symmentrisk og harmonisk ansiktet fordi det er et tegn på bra dna som vil gi friskt avkom. Itillegg er symmentri og harmoni behagelig å se på, som utløser dopamin i hjernen. Et enkelt eksempel er hvis du tegner to geometriske figurer der den ene er helt skjev og kantene treffer ikke rett. Kontra den andre som er 100% rett tegnet. Den første figurern utøser noe i hjernen vår som gjør at vi irriterer oss over den usymetriske. øyne er det første en peson legger merker til ved deg, fordi det er vinduet inn til sjelen. En trent kropp er et tegn på at du kan beskytte og forsvare familien og konen din. Dette er noe kvinner tenker i underbevistheten. En kvinne med en godt trent kropp, er tiltrekkende for menn fordi det er et tegn på gode avkom. Dette skjer også i underbevistheten. Det er ikke en helt riktig påstand at «beauty is in the eye of the beholder». Fordi instinktene våre og underbevisstheten kontroller mye av hva vi oppfatter som vakkert. Verden er urettferdig, «beauty is in the eye of the beholder» er ofte en trøst mange bruker, men den stemmer ikke helt. Anonymkode: 1c187...b4b
Rosa Dartle Skrevet 24. desember 2023 #10 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Scalaen fra 1-10 er utfra hva du selv finner attraktivt. Anonymkode: 1c187...b4b Ja, denne er så uinteressant. Jeg tror ikke de jeg har falt for er så veldig høyt på en slik skala, men de er attraktive i form av at de har hatt eller har planer om utdanning, humor, kvikke i replikken osv.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #11 Skrevet 24. desember 2023 Det er vanskelig å sette folk i en skala når jeg har kommet til det punktet at jeg er tiltrukket av han, da er han jo mer attraktiv for meg enn en tilfeldig fyr som er mer picture-perfect… men jeg liker menn rundt mitt eget nivå, hvor jeg opplever at gjensidig tiltrekning er sterk og ekte. Så var det å plassere seg selv da, omtrent like umulig 😂 6 kanskje, på bilder? Så kan vi sikkert legge til et poeng eller to for seksuell utstråling og kropp, får stadig «gode tilbakemeldinger» på disse to. Oppsummert: foretrekker menn på nivå 6-7 utseendemessig. Anonymkode: 6b300...cf9
Gjest Geminisoul_83 Skrevet 24. desember 2023 #12 Skrevet 24. desember 2023 Altså, en kan være en 6r men en tier i noens øyner. Jeg var med ei engang som kommenterte det så mye til meg at jeg til slutt sa; med årene vil dette fade, så hvis du liker meg kun for hvordan jeg ser ut, så har vi et problem.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #13 Skrevet 24. desember 2023 Hva er teorien din, da? Dette er ikke hvordan man utfører en representativ undersøkelse, forøvrig. Så jeg håper ikke du tar det ene innlegget som svarer det som bekrefter teorien din til inntekt for at det er sant. Det er ofte sånn i disse KG-"undersøkelsene". For meg betyr utseende noe, men han blir jo gjerne vakrere når jeg er forelsket, alle blir da 10 av 10 liksom Men hadde jo valgt en fyr jeg syntes var kjekk liksom. Hvorfor ikke. Anonymkode: 227ea...fa8
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #14 Skrevet 24. desember 2023 I noens øyne kan en 4 være pen hos andre Anonymkode: 41e23...813 2
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #15 Skrevet 24. desember 2023 Alle ville vel valgt oppimot det høyeste på skalaen?😂😂 Anonymkode: 488eb...410 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #16 Skrevet 24. desember 2023 Sliter litt med å faktisk forstå spørsmålet, hva du er ute etter. Jeg hadde jo aldri forelsket meg og innledet forhold med en jeg ikke fant veldig attraktiv. Dette henger jo liksom litt sammen. Anonymkode: 57d5c...7ac 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #17 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er man forelsket så synes man partneren sin er den vakreste i hele verden fysisk. Anonymkode: ff1f0...085 Eeeeh… nei. Partneren min er ikke vakrest i verden, men han er pen nok, og har andre gode sider. Ungen min er heller ikke vakrest i verden, hun er svært pen helt objektivt sett, men altså ikke penest i verden, hun kunne hatt lenger øyenvipper, mer krøller i håret, etc. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ikke alle ville svart 10/10. fordi det er ikke kun positve ting med at partnern er perfekt utseendemessig. En 10/10 vil alltid få mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Og folk som prøver å ødelegge mellom dere, eller få kjæresten til å være utro. Anonymkode: 1c187...b4b Har da ikke så dårlig selvbilde at jeg tror noen ville vært utro mot meg 🤣Men om drittsekken ønsket å være utro så vil jeg jo ikke at han skal bli hos meg kun fordi han er så stygg at han ikke får til å få ligge med andre. Teoretisk sett, om jeg ble singel i dag, velger jeg en intelligent og handy 10/10 med god humor, bra personlighet og sammenfallende interesser med meg, med god økonomi. Anonymkode: 0c012...f84
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #18 Skrevet 24. desember 2023 Jeg ville valgt en 6-er. Ønsker ikke en mann som alle prøver seg på. Det ender ofte opp med at de er utro…. Er ihvertfall min erfaring. En 6-er vil jo være fornøyd med meg og tenke han gjorde det godt🙈 Anonymkode: 04a08...a9f
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #19 Skrevet 24. desember 2023 Funker ikke å svare. Har vært tiltrukket av menn som sikkert er både 4 og 9 på denne såkalte lista. Når man forelsker seg, blir man automatisk tiltrukket . Anonymkode: 31bf8...b6c 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #20 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tror det er en liten misforståelse hær. Du har helt rett i at alle bedømmer hva som er pent individuelt. Når jeg bruker den skalaen fra 1-10, mener jeg selvfølgelig at du skal gå etter hva som regnes som attraktivt for deg. Du vet selv hva du syntes er en 4,7 eller 10 utseendemessig. Mens andre kan mene helt andre ting om va en 4,7 eller 10 er. Anonymkode: 1c187...b4b Men hvordan sier det deg noe som helst når alle har hver sin skala? Da blir spørsmålet ditt meningsløst Anonymkode: ff1f0...085 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå