AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #1 Skrevet 23. desember 2023 Jeg er mann på autismespekteret, og som du kanskje vet, er mange av oss opptatt over hvordan klærne føles på et sensorisk nivå. Og der er litt av problemet mitt.... Alle sier at klesstil er alfa-omega for førsteinntrykk. Om du ikke er stylish og hip så er du screwed. Jeg foretrekker egentlig bare jeans og en t-skjorte eller genser. Jeg skulle gjerne kledd meg i noe mer sexy, men uheldigvis har disse klærne en tendens til å føles icky mot huden, og de er tunge. Det eneste jeg tror jeg kan gjøre er å kjøpe skjorter i det stoffet jeg liker, og sørge for at den har et mønster på seg. Men der igjen: jeg liker ikke å være fargerik og synlig Litt usikker på hva jeg skal gjøre. Ideelt sett ville jeg helst latt personligheten min gjøre snakket og bli dømt utifra den. Ikke klærna mine Anonymkode: f8b6b...9be
c_buk Skrevet 23. desember 2023 #2 Skrevet 23. desember 2023 Mann kommer et lite stykke med å være "ordentlig" kledd, velstelt og ren. Men klart at klærne er med på å danne et førsteinntrykk. Jeans med god passform, og en t-skjorte med fint stoff og passform kan være helt ok hverdagsklær det. Så kommer det også an på miljøet du vanker i og hva de kvinnene som du er interessert i foretrekker. Er ikke alle som er så opptatt av hva man går kledd i. Det finnes nok av eksempler på menn som har kjæreste, uten at de har snev av interesse av å kle seg pent. 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #3 Skrevet 23. desember 2023 Tror du kan slappe helt av der i grunn. Gå i noe du føler deg vel i, hvis du er komfortabel så er du enklere å prate med 😊 Min mann går forøvrig stort sett i hettegenser og jeans. Han er like bra uansett 😊 Anonymkode: 8a7a4...37d 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #4 Skrevet 23. desember 2023 Hva slags dame vil du ha? tiltrekkes du av en dame uten bra klesstil, går det fint. Tiltrekkes du av jenter som kler seg nogenlunde attraktivt, må du gjøre det samme. Anonymkode: dfbf1...996 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #5 Skrevet 23. desember 2023 Pene kvalitets klær er flott, behagelige stoffer har de også. Anonymkode: 387cb...ddf 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #6 Skrevet 23. desember 2023 Har du lest det i den andre tråden nå om hva kvinner tiltrekkes av, og hengt deg opp i den ene kommentaren som dier klær? Og hvorfor tror du klessmak er en universell ting? Det jeg syns er tiltrekkende kan være frastøtende for noen andre. Klessmak er en individuell ting, og man dømmer også folk individuelt etter hva slags klesstil de har. Noen vil dømme en med rockestil positivt, andre vil assosiere stilen med noe negativt. Noen vil se på snobbestil som noe negativt, andre som noe positivt. Og tiltrekkende klesstil trenger virkelig ikke betyr "hipt", og hva som er "stylish" er individuelt. Ikke heng deg så mye opp i det. Du trenger ikke masse mønster på klærne dine. En hvit bomullsskjorte eller bomullstskjorte holder fint det. Det viktigste er hvordan klærne passer i størrelsen, men utover det er såklart personlighet mye viktigere enn klærne! Anonymkode: f52d8...1e5 1
Blueberrymuffin Skrevet 23. desember 2023 #7 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg er mann på autismespekteret, og som du kanskje vet, er mange av oss opptatt over hvordan klærne føles på et sensorisk nivå. Og der er litt av problemet mitt.... Alle sier at klesstil er alfa-omega for førsteinntrykk. Om du ikke er stylish og hip så er du screwed. Jeg foretrekker egentlig bare jeans og en t-skjorte eller genser. Jeg skulle gjerne kledd meg i noe mer sexy, men uheldigvis har disse klærne en tendens til å føles icky mot huden, og de er tunge. Det eneste jeg tror jeg kan gjøre er å kjøpe skjorter i det stoffet jeg liker, og sørge for at den har et mønster på seg. Men der igjen: jeg liker ikke å være fargerik og synlig Litt usikker på hva jeg skal gjøre. Ideelt sett ville jeg helst latt personligheten min gjøre snakket og bli dømt utifra den. Ikke klærna mine Anonymkode: f8b6b...9be Greit å være fint kledd og ikke å se ut som en boms, men der slutter det. Hjelper jo ikke å ha en god klesstil om personligheten er dritt. Folk som kun baserer førsteinntrykket etter klesstil er folk jeg selv ikke hadde hatt noe behov for å ha i mitt liv. Er man litt voksen så både aksepterer man og respekterer man at folk har ulik klesstil og smak. Blir litt barneslig og smålig å dømme noen og danne seg et førsteinntrykk kun etter klesstilen. Klesstil kan gi en pekepinn, men om klesstilen er hele personligheten er det ganske skjørt.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #8 Skrevet 24. desember 2023 Klær er 1 av flere ting som danner førsteinntrykket, ja. Men du å skille på snørr og barter her. Først og fremst Hadler det om tilstand. Er klærne slitte, møkkete eller krøllete , så er det no-go på date. Det samme gjelder klær i feil størrelse. Uansett hva du har på deg så må det se ordentlig ut. Rene, og hvis det er skjorter (inkl polo shirts) så må det være strøkent. Det andre er klessmak. Men det er jo helt individuelt. Her ville jeg gått for det jeg selv liker best. Det handler om min personlighet. Ikke vis at du prøver å endre deg for å tekkes damene. Det er fake og turn off. Vis litt integritet og ta eierskap til stilen og personligheten din. Og PS. Ikke utgi det for å være noe annet enn du er. Det er Tl syvende og sist deg de skal falle for og da må du vise dem hvem du er. Anonymkode: 1ecc5...8cc
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #9 Skrevet 24. desember 2023 Ren, pen T-skjorte og jeans som passer deg godt - og som du er komfortabel i - er jo kjempefint på en mann, syns jeg. Og uansett: kle deg i det du trives i, klesstilen skal jo reflektere hvem du er og hva du liker, ikke hva andre liker. Syns nå jeg, da. Jeg dømmer etter klær jeg også, men det er hvis klærne er skitne, eller hvis de er fulle av logoer eller slikt, Det reagerer jeg på. Sikkert overfladisk og dumt av meg Anonymkode: 539c3...64d
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #10 Skrevet 24. desember 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Hva slags dame vil du ha? tiltrekkes du av en dame uten bra klesstil, går det fint. Tiltrekkes du av jenter som kler seg nogenlunde attraktivt, må du gjøre det samme. Anonymkode: dfbf1...996 + en auristisk dame vil vel forstå behovet for behagelige klær Ingen grunn til å gå på date og late som han er neurotypisk. Hvis dama vil ha en neurotypisk mann er i ikke TS rett match. Anonymkode: ffad1...230
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #11 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er mann på autismespekteret, og som du kanskje vet, er mange av oss opptatt over hvordan klærne føles på et sensorisk nivå. Og der er litt av problemet mitt.... Alle sier at klesstil er alfa-omega for førsteinntrykk. Om du ikke er stylish og hip så er du screwed. Jeg foretrekker egentlig bare jeans og en t-skjorte eller genser. Jeg skulle gjerne kledd meg i noe mer sexy, men uheldigvis har disse klærne en tendens til å føles icky mot huden, og de er tunge. Det eneste jeg tror jeg kan gjøre er å kjøpe skjorter i det stoffet jeg liker, og sørge for at den har et mønster på seg. Men der igjen: jeg liker ikke å være fargerik og synlig Litt usikker på hva jeg skal gjøre. Ideelt sett ville jeg helst latt personligheten min gjøre snakket og bli dømt utifra den. Ikke klærna mine Anonymkode: f8b6b...9be Hei, det er ikke nødvendig å gå med masse mønster eller ekkelt stoff for å se kul ut. Sjekk ut Fredrik Risvik på instagram. Han har en enkel, kul stil, uten mønster. Ville droppet lua, men caps er fint utendørs om sommeren. Ville også sett etter collegegensere uten hette, det ser mer voksent ut. Skal du på date kan du bytte ut collegegenser med en skjorte, gjerne i lin. Anonymkode: 7b539...8b7 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #12 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er mann på autismespekteret, og som du kanskje vet, er mange av oss opptatt over hvordan klærne føles på et sensorisk nivå. Og der er litt av problemet mitt.... Alle sier at klesstil er alfa-omega for førsteinntrykk. Om du ikke er stylish og hip så er du screwed. Jeg foretrekker egentlig bare jeans og en t-skjorte eller genser. Jeg skulle gjerne kledd meg i noe mer sexy, men uheldigvis har disse klærne en tendens til å føles icky mot huden, og de er tunge. Det eneste jeg tror jeg kan gjøre er å kjøpe skjorter i det stoffet jeg liker, og sørge for at den har et mønster på seg. Men der igjen: jeg liker ikke å være fargerik og synlig Litt usikker på hva jeg skal gjøre. Ideelt sett ville jeg helst latt personligheten min gjøre snakket og bli dømt utifra den. Ikke klærna mine Anonymkode: f8b6b...9be Man må ikke være hipp eller se ut som at man kommer rett fra modelloppdrag. Men rent og pent er litt viktig da. Lukt oppstår ganske raskt og hvis du har matflekker på klærne drar det en del ned… men, hvis du ikke liker damen så kan du søle litt når du spiser, så slipper du å avvise henne. Anonymkode: 3b670...354
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #13 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 24.12.2023 den 0.14): Jeg er mann på autismespekteret, og som du kanskje vet, er mange av oss opptatt over hvordan klærne føles på et sensorisk nivå. Og der er litt av problemet mitt.... Alle sier at klesstil er alfa-omega for førsteinntrykk. Om du ikke er stylish og hip så er du screwed. Jeg foretrekker egentlig bare jeans og en t-skjorte eller genser. Jeg skulle gjerne kledd meg i noe mer sexy, men uheldigvis har disse klærne en tendens til å føles icky mot huden, og de er tunge. Det eneste jeg tror jeg kan gjøre er å kjøpe skjorter i det stoffet jeg liker, og sørge for at den har et mønster på seg. Men der igjen: jeg liker ikke å være fargerik og synlig Litt usikker på hva jeg skal gjøre. Ideelt sett ville jeg helst latt personligheten min gjøre snakket og bli dømt utifra den. Ikke klærna mine Anonymkode: f8b6b...9be Jeg tror du ser fin ut som du er 🤗men det kan høres ut som kanskje stilen «smart casual» kan være noe for deg? Hvis du googler det, ser du at det går fint med myke klær, og så se delikat ut i tillegg Anonymkode: 4f71e...581
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #14 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 24.12.2023 den 0.14): Jeg er mann på autismespekteret, og som du kanskje vet, er mange av oss opptatt over hvordan klærne føles på et sensorisk nivå. Og der er litt av problemet mitt.... Alle sier at klesstil er alfa-omega for førsteinntrykk. Om du ikke er stylish og hip så er du screwed. Jeg foretrekker egentlig bare jeans og en t-skjorte eller genser. Jeg skulle gjerne kledd meg i noe mer sexy, men uheldigvis har disse klærne en tendens til å føles icky mot huden, og de er tunge. Det eneste jeg tror jeg kan gjøre er å kjøpe skjorter i det stoffet jeg liker, og sørge for at den har et mønster på seg. Men der igjen: jeg liker ikke å være fargerik og synlig Litt usikker på hva jeg skal gjøre. Ideelt sett ville jeg helst latt personligheten min gjøre snakket og bli dømt utifra den. Ikke klærna mine Anonymkode: f8b6b...9be Hei, dame på 48 her. Jeans og ensfarget t skjorte er midt i blinken 😊 Ikke mønster på skjorta nei. Fargerik og synlig tiltrekker ikke meg. Jeg foretrekker diskret og klassisk, intelligent og at mannen har vilje og noe å komme med. For min egen del må jeg innrømme at hvis det er Levis (eller lignende) betyr det mye. Dressmann og Cubus er ikke bra uttrykk for en mann. Det gjelder både bukse og skjorte. Er selv ASD og vet litt om dette, så regner med du ikke ville gått i noe ukomfortabelt. Jeg møtte en mann en gang og han så umiddelbart ut til bare å slengt på seg noen klær han fant, jeg likte det ikke. Men møtte han flere ganger og ble kjent med han. Da begynte jeg faktisk å like de klærne han hadde hatt den kvelden. 🤔😂 Anonymkode: c1ffe...79f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå