AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #1 Skrevet 23. desember 2023 Vi er i førtiårene og har bare vært sammen et halvt års tid. Han har ett barn 50% og jeg har to barn 100%. Han vil at vi skal møtes hver dag, men det orker ikke jeg. Føler jeg trenger litt alenetid også, minst en kveld i uken. Men da blir han litt sur. Føler det ødelegger alenetiden min litt, at han furter/blir sur. Virker som han tar det personlig, at jeg trenger å slappe av uten han. Han mener at vi kan slappe av sammen. Noen tanker/tips/råd her? Anonymkode: e8bb2...f79 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #2 Skrevet 23. desember 2023 Løp!! Anonymkode: 3a647...517 2 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #3 Skrevet 23. desember 2023 Tenker at det er han som har et problem, ikke du. Anonymkode: 3361f...2c4 5 1
Andro Skrevet 23. desember 2023 #4 Skrevet 23. desember 2023 Tenker at det er respektløst å bli sur for at andre har egne behov. Samtidig så skjønner jeg at han kan bli skuffa av å ikke få innfridd de lengslene som han har mer tid til å dyrke enn det du har. Er det mest et uttrykk for at han savner deg, eller er det mest et uttrykk for at han ikke vil at du skal være alene uten unger? Dersom det først og fremst er et kontrollbehov, for at du ikke skal være uten tilsyn når du har barnefri så tenker jeg at det er et rødt flagg. Er han redd at du skal bruke tida til å treffe andre, heller enn å slappe av og ta igjen på de gjøremålene som er vanskelig å få unna med ungene i hus? Du må være tydelig på - hva du trenger og holde fast på det - hva furtinga hans gjør med følelsene dine overfor ham Jeg ville følt det beklemmende og en smule respektløst, om jeg ble møtt av en annen på en slik måte. 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #5 Skrevet 23. desember 2023 Hadde ikke gidda. Er i førti årene selv. Min mann er slik at det må gjøres noe hele tiden. Han mener jeg sitter for mye hjemme. Men som jeg sa til han. Jeg elsker det. Du må bare dra ut og møte kompiser eller gjøre noe annet. Men jeg har ikke behov for det. Er nok sosial på jobben. Anonymkode: 93281...7af 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #6 Skrevet 23. desember 2023 Ja-a. Sure menn er jammen det flotteste i verden! Fyfan. Hadde en mann blitt sur for slikt, hadde han vært ute av mitt liv! Sur mann har jeg ingen tid å kaste bort på. Anonymkode: 64f3c...01e 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #7 Skrevet 23. desember 2023 Dere er ikke kompatible. Og en aggressiv mann er uansett bare å holde seg unna Anonymkode: b5e1d...0e9 1 1
Fighter83 Skrevet 23. desember 2023 #8 Skrevet 23. desember 2023 Hadde blitt kvalt av en sånn kar 😵 1 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #9 Skrevet 24. desember 2023 Hvis han blir sur for at du har andre behov enn han, så passer dere nok ikke så godt sammen. Han bør finne seg en klone av seg selv, så han slipper å ta hensyn Anonymkode: d5a6a...4c7 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 24. desember 2023 #10 Skrevet 24. desember 2023 Er ikke vanlig å henge med kjæresten HVER dag når en har barn og eget liv å ta hensyn til… Blir han sur er han barnslig og umoden.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #11 Skrevet 24. desember 2023 Hjelp!! Ikke sjarmerende med en uselvstendig og sur mann. Vil du ha en sånn en? Anonymkode: b9c22...a1d
RedPimpernell Skrevet 24. desember 2023 #12 Skrevet 24. desember 2023 Du får gjøre som man gjør med småunger. Du setter klare grenser og når han bryter de så får det konsekvenser. Du må vise at det ikke påvirker deg til å føye han hvis han furter. 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #13 Skrevet 24. desember 2023 At noen ikke evner å forstå at andre har egne behov og ikke klarer å regulere følelser er ikke verdt å samle på. Han er godt voksen og burde ha lært dette for lenge siden. Dere er i nyforelsket-fasen. Han blir aldri bedre enn han er i dag. Anonymkode: 00583...967 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #14 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere er i nyforelsket-fasen. Han blir aldri bedre enn han er i dag. Anonymkode: 00583...967 Godt poeng! I starten viser man et glansbilde av seg selv. Så hvis dette er glansbildet hans.... Anonymkode: d5a6a...4c7 1 1
Eignarf Skrevet 24. desember 2023 #15 Skrevet 24. desember 2023 Jeg kjenner hverken deg eller han, men første viben jeg får er at han er needy, kontrollerende og en liten sutrepave. Mulig jeg tar feil, da. Men som noen ovenfor her nevner, dere er nok ikke kompatible. Hvor lang er avstanden mellom dere? Er det du eller han som kommer til deg? Det er mulig det er vondt for han at du ikke har lyst til å treffe han like ofte som han vil være med deg ... likeså skal ikke du måtte føye deg, du har egne behov. Hvor gamle er barna? 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #16 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Dere er ikke kompatible. Og en aggressiv mann er uansett bare å holde seg unna Anonymkode: b5e1d...0e9 Han er da ikke aggressiv. Anonymkode: f56e8...e21
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #17 Skrevet 24. desember 2023 Jeg tenker dette kan handle om at han trenger/ønsker mer bekreftelse på at det er dere to, at du vil ha han. Det at du trenger en del alenetid helt alene kan tolkes som at du lener deg ut/bort, og en naturlig motreaksjon fra den andre parten er å lene seg inn/mot. Dette blir ofte et uheldig mønster som kan være selvbekreftende. Kjæresten min er introvert og har behov for egentid/ro som ekstroverte meg ikke er bekjent med 😅 De første mnd vi var sammen passet jeg på å gi han dager hver uke der jeg sa jeg var opptatt og ikke kunne treffes. Dette var en sannhet med modifikasjoner, noe jeg gjorde for å ta bort presset på han om å måtte si at han ønsket tid alene. Etterhvert så er han tydelig på at alenetid ikke betyr tid uten meg. Nå vil han være sammen så mye som mulig, helst hele tiden. Jeg gjør fortsatt "trikset" med å være opptatt for å gi han pusterommene som han selv ikke ber om, men som gjør oss begge godt 😇 Vi kontrollerer ikke hverandre. Vi elsker hverandre og vil dette skal vare livet ut ❤️ Og er flinke til å fortelle hverandre det ❤️ Anonymkode: d44b0...f3f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå