Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet det tas opp i alle kanaler hvert år, og det finnes sikkert tråder allerede også selv om jeg ikke fant en.

Ville bare ha en tråd for oss dom er ensomme. Jeg vet mange i denne kategorien sikkert misunner meg. Jeg er vel kanskje ikke rett person til å starte en slik tråd. Likevel, til tross for feiring med mann, barn og øvrig familie føler jeg meg så uendelig ensom i et ulykkelig ekteskap.

I morgen skal jeg ta på meg masken og se ut som en lykkelig familiemor. Lykkelig og vellykket.

Sannheten er at jeg gråt alene til Grinchen i går fordi min mann ikke fant meg godt nok selskap bittelille julaften og jeg gråter meg i søvn i kveld fordi jeg har ordnet alle gavene, lagt alle strømper klart og gjort hyggelig for barna alene lille julaften. Mannen så ikke poenget og satte seg på hjemmekontoret med pcen - mer interessant enn å gjøre hyggelig til jul sammen med meg.

Jeg hadde håper vi kunne se en julefilm. Nei.. 

Jeg er alene resten av året også. Men julen understreker den indre ensomheten så enormt.

Sender en varm tanke til alle dere andre som kjenner seg alene, både de som er alene fysisk og de som er alene psykisk ❤️

Anonymkode: bc14f...8ce

• Hjerte 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, dette var vondt å lese! Så trist at du føler deg ensom selv om du er alene, og at mannen din ikke prioriterer å henge sammen. Jeg er heldig, jeg er single og uten barn men føler meg ikke alene. Har flere familiesammenkomster, og så nyter jeg noen late dager også. Men føler ofte at folk ser på meg og tenker at det er trist å ikke ha egen familie i julen, og at de ikke tror meg helt når jeg sier at jeg koser meg...

Anonymkode: e5f6b...893

• Liker 1
Skrevet

Smil og gjør det hyggelig rundt barna, så tar du en prat med mannen etter jul. Ikke greit det der. Men ikke ta opp noe som kan eskalere nå i julen. Prøv å gi litt f og kos deg. 

Anonymkode: 25e58...76b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg valgte å gå ut av forholdet. Dette var ikke noe enkel avgjørelse. Brukte flere år på dette. Tenker, enten må du snakke med din mann om dine tanker, eller så må du gå. Tenk deg de neste 70 årene med din mann. Vil du ha det sånn?  Snakk med mannen, eller gå. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ikke alene men jeg er ensom. 

Nå er mine nærmeste døde. Men jeg har mann og barn. Noe som gjør at jeg føler meg ensom er mannen og hans familie. De er en egen art. 

Anonymkode: 9914b...8cc

Skrevet

hm.. dette var til ettertanke for meg. 

Jeg er ensom alene.

Det er litt stusselig innimellom, men det er ikke så ille egentlig. Det hjelper når man har råd til å gjøre det man vil. 

Anonymkode: 3a621...9e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg vet det tas opp i alle kanaler hvert år, og det finnes sikkert tråder allerede også selv om jeg ikke fant en.

Ville bare ha en tråd for oss dom er ensomme. Jeg vet mange i denne kategorien sikkert misunner meg. Jeg er vel kanskje ikke rett person til å starte en slik tråd. Likevel, til tross for feiring med mann, barn og øvrig familie føler jeg meg så uendelig ensom i et ulykkelig ekteskap.

I morgen skal jeg ta på meg masken og se ut som en lykkelig familiemor. Lykkelig og vellykket.

Sannheten er at jeg gråt alene til Grinchen i går fordi min mann ikke fant meg godt nok selskap bittelille julaften og jeg gråter meg i søvn i kveld fordi jeg har ordnet alle gavene, lagt alle strømper klart og gjort hyggelig for barna alene lille julaften. Mannen så ikke poenget og satte seg på hjemmekontoret med pcen - mer interessant enn å gjøre hyggelig til jul sammen med meg.

Jeg er alene resten av året også. Men julen understreker den indre ensomheten så enormt.

Sender en varm tanke til alle dere andre som kjenner seg alene, både de som er alene fysisk og de som er alene psykisk ❤️

Hvorfor er du sammen med denne mannen? Hadde avsluttet om min mann oppførte seg slik. Om du føler deg alene hele året, forstår virkelig ikke hvorfor du velger å være i forholdet. 

Anonymkode: 926d3...def

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanakje 2024 er året su skal gjøre noe med det? Hvorfor leve i et ulykkelig ekteskap. 

Skap en fin jul og nyttårsfeiring for barna. Også må du begynne å tenke på hva som er beat for deg. 

Anonymkode: 5136b...135

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg føler meg ikke noe særlig ensom, da jeg har hatt veldig forskjellige juler opp gjennom årene og noen ganger alene. Jeg kan fint ha en jul alene uten at jeg føler meg ensom. Har ikke barn, men er også i et ulykkelig ekteskap. Vi har en vanskelig periode og mannen ville ikke gjøre noe spesielt for jul, spise noe spesielt eller gjøre noe. Jeg elsker jul og uansett hva så er det noen ting jeg MÅ ha på julen også i år. Skal feire mer med min søster over facetime, enn med mannen som er i samme leilighet. Så sykt trist. Og jeg føler meg ensom i ekteskapet, og det er det som er vanskelig. Hvis jeg hadde vært alene/singel hadde det ikke gjort så vondt å være alene på julen, men nå er det ikke noe gøy. Jeg giftet meg for å ha en partner for livet, å gjøre ting sammen, feire sammen, gå gjennom vanskelige ting sammen osv. Føler meg mer ensom I mitt ekteskap enn jeg noengang har kjent meg når jeg var singel og alene. Og ja, vi går nok mot skilsmisse, fordi det virker ikke som om mannen har et nufs av interesse for å forandre situasjonen. 

Anonymkode: 62545...a75

Skrevet

Så trist å lese. Livet er så kort, så jeg er enig med dem som spør hvorfor du er sammen med denne mannen, men jeg skjønner det er vanskelig for deg. Kanskje ikke så lett å forlate ham av ulike grunner som vi ikke vet. Håper du kan kose deg med barna, og sender deg varme tanker og klemmer. ❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mannen så ikke poenget og satte seg på hjemmekontoret med pcen - mer interessant enn å gjøre hyggelig til jul sammen med meg.

Hva sier mannen når du snakker med han om dette? For det er vel ikke bare i jula han finner deg uinteressant? 

Anonymkode: 18891...efa

Skrevet

Trist å lese❤️ Jeg blir alene denne jula pga at jeg har vært gjennom et brudd men følte meg egentlig mer ensom da enn nå. Som andre her sier; kanskje nyttårsforsettet skal være å bryte? Det vet bare du selvsagt men jeg er sikker på at du kan få det så mye bedre uten han.

Anonymkode: 3050a...e48

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er alene i år fordi barnet er med faren, men jeg følte meg mer ensom da jeg var i din situasjon enn det jeg er nå. Det finnes egentlig ikke noe mer ensomt enn å være ensom i et parforhold. 

Anonymkode: 1be32...c2b

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg var alene i et forhold. Det var skikkelig vondt. I dag er jeg alene, men ikke ensom. Å være i et forhold å føle seg alene er skikkelig vondt. Jeg snakket med mannen gjentatte ganger. Fortalte hvordan jeg opplevde ting. Dette er eneste gangen jeg har vært ærlig og fortalt om mine følelser. Mannen sa, dette ordner seg. Ikke overhodet hørte hva jeg sa. Jeg gikk etter flere år med spørsmål.

Å være alene i et forhold er forferdelig. I min fortid tenkte jeg at et forhold skulle være noe positivt. Så i dag er jeg singel. Ok, har fortsatt ett godt øye til en person. Jeg kommer ikke til å gjøre noe ,ed dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...