AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #1 Skrevet 23. desember 2023 Vet ikke hvordan jeg best kan forklare dette, men opplevde nettopp noe veldig ubehagelig og rart i overkroppen. Jeg lå på ryggen og dro den ene foten i bøyd stilling så langt opp til hodet som mulig. Da føltes det plutselig som om noe i midten rett nedenfor ribbeina flytta på seg. Da jeg tok ned foten igjen og la henda på området, kjentes det ut som nettopp det - at det var noe på den ene siden av ribbeina. Etter kanskje et halvt minutt var det som om det "poppet tilbake". Hva i all verden var dette for noe?? Noen som har opplevd lignende? Jeg har aldri hatt ribbeinsbrudd eller lignende, i tilfelle det skulle ha relevans. Fødte et barn for halvannet år siden, uten noen komplikasjoner. Kan det være noe muskel-relatert som ikke er helt i orden enda? Anonymkode: 02cbd...f6d
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #2 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vet ikke hvordan jeg best kan forklare dette, men opplevde nettopp noe veldig ubehagelig og rart i overkroppen. Jeg lå på ryggen og dro den ene foten i bøyd stilling så langt opp til hodet som mulig. Da føltes det plutselig som om noe i midten rett nedenfor ribbeina flytta på seg. Da jeg tok ned foten igjen og la henda på området, kjentes det ut som nettopp det - at det var noe på den ene siden av ribbeina. Etter kanskje et halvt minutt var det som om det "poppet tilbake". Hva i all verden var dette for noe?? Noen som har opplevd lignende? Jeg har aldri hatt ribbeinsbrudd eller lignende, i tilfelle det skulle ha relevans. Fødte et barn for halvannet år siden, uten noen komplikasjoner. Kan det være noe muskel-relatert som ikke er helt i orden enda? Anonymkode: 02cbd...f6d Brokk? Anonymkode: 64aa4...312
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #3 Skrevet 24. desember 2023 Høres ut som en del av tarmen👍 Anonymkode: c03ab...020
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #4 Skrevet 24. desember 2023 Luft i tarmene. Anonymkode: 7cef3...51e
Gjest Kanino Skrevet 24. desember 2023 #5 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vet ikke hvordan jeg best kan forklare dette, men opplevde nettopp noe veldig ubehagelig og rart i overkroppen. Jeg lå på ryggen og dro den ene foten i bøyd stilling så langt opp til hodet som mulig. Da føltes det plutselig som om noe i midten rett nedenfor ribbeina flytta på seg. Da jeg tok ned foten igjen og la henda på området, kjentes det ut som nettopp det - at det var noe på den ene siden av ribbeina. Etter kanskje et halvt minutt var det som om det "poppet tilbake". Hva i all verden var dette for noe?? Noen som har opplevd lignende? Jeg har aldri hatt ribbeinsbrudd eller lignende, i tilfelle det skulle ha relevans. Fødte et barn for halvannet år siden, uten noen komplikasjoner. Kan det være noe muskel-relatert som ikke er helt i orden enda? Anonymkode: 02cbd...f6d Fastlegen.....
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #6 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Brokk? Anonymkode: 64aa4...312 Men er ikke brokk litt lengre ned på overkroppen? Nærmere lysken? Dette var over navlen, helt oppe nesten mellom ribbeina. AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres ut som en del av tarmen👍 Anonymkode: c03ab...02 Hmm ja, kanskje det er den. AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Luft i tarmene. Anonymkode: 7cef3...51e Dette er ikke luft, det er jeg helt sikker på. Det kjentes ut som en hard stump. Kanino skrev (8 minutter siden): Fastlegen..... Ja, skal bestille legetime - men siden de har stengt nå, så ville jeg høre om andre har opplevd lignende. - ts Anonymkode: 02cbd...f6d
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #7 Skrevet 24. desember 2023 Lungene og hjertet er trygt plassert. De tåler juling. Lekkasje i en lungen , kalt pneumathorax kan forekomme. Vanlig hos unge og høye gutter. Det vil du merke med smerter på ene siden og du blir kortpustet. Tipper dette er noe ufarlig. Kan være luft eller noe med tarmen. Er du engstelig, kan en tur til legevakt berolige deg. Men kjip dag å sitte i kø. Anonymkode: a19b0...7ce
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #8 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men er ikke brokk litt lengre ned på overkroppen? Nærmere lysken? Dette var over navlen, helt oppe nesten mellom ribbeina. Hmm ja, kanskje det er den. Dette er ikke luft, det er jeg helt sikker på. Det kjentes ut som en hard stump. Ja, skal bestille legetime - men siden de har stengt nå, så ville jeg høre om andre har opplevd lignende. - ts Anonymkode: 02cbd...f6d Det finnes flere typer brokk en lyskebrokk, mellomgulvsbrokk feks Anonymkode: 64aa4...312
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå