Gå til innhold

hvordan få tro på kvinner/kjærligheten igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter flere forhold og mange år med dating så ser jeg på kvinner som irrasjonelle "vesner" som er veldig følelsesstyrt. Jeg har erfart at kvinner generelt er veldig uforutsigbare og ting kan snu veldig fort, hvis ting ikke går "perfekt".  Jeg er sammen med en kvinne nå og vi har det veldig fint, men sitter hele tiden med en baktanke om at ting kan snu til det negative veldig fort, pgr av det jeg nettopp skrev. Dette er slitsomt og absolutt ikke til det positive, verken for meg eller hun jeg er med nå.

Så spørsmålet er, hvordan kan jeg få et litt bedre "kvinnesyn" og legge bak meg alle de dårlige erfaringen jeg har med motsatte kjønn? Eller er det null håp og er jeg "ødelagt" pgr av tidligere erfaringer? 

Spørsmålet kan sikkert også stilles for kvinner som har dårlige erfaringer med menn, pgr av div årsaker.

Anonymkode: d25da...d39

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bli tryggere på egne grenser, bli kjent med egne følelser og ikke ha så stort behov for å kontrollere fremtiden. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Uff, har helt samme syn dessverre etter prøving og feiling med kvinner. Enda dummere var at jeg leste statistikk som sier at 25% av homofile ekteskap ender i skillsmisse, 50% av heteroforhold og 75% av lesbiske. Klarer ikke stole på kvinner lenger, og tør ikke satse på noen lenger. (Har prøvd å gjøre meg selv homofil, gikk dessverre ikke

Jeg og eksen hadde det bra trodde jeg, plutselig så gikk det bare nedover fordi hun hadde mistet følelser. Virker som om "følelser" er viktigere enn noe annet for kvinner. Jeg forstår det ikke, mine følelser svinger og ser logisk på det, skjønner at dette er bare noe vi har fra naturen og en mer primitiv tid. Skjønner ikke at man skal basere et moderne liv rundt en følelse.

Anonymkode: 00201...5f6

• Liker 1
Skrevet

Noen gang slått deg at du kanskje har rett?

At du kanskje bare har lært av tidligere erfaringer?

Hva foretrekker du: En hyggelig løgn eller en ubehagelig sannhet?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tips nr 1 Se dere om etter andre typer kvinner, De fleste i min omgangskrets er smarte og logiske - dette er beleste damer med høy utdanning og karrierer. Tips nr 2: hvis du opplever at det brått snur har du kanskje litt lav EQ eller dårlige relasjonelle evner. Ting har en tendens til å bygge seg opp over tid så antagelig har mye gått deg hus forbi. Tips nr 3: les forskning om f.eks. husarbeid, mental load og emotional labour, dette er konkrete ting som mange menn ikke tar sin del av, som tærer på  forholdet og følelsene til dama. 

Anonymkode: b1ede...5c6

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Tips nr 1 Se dere om etter andre typer kvinner, De fleste i min omgangskrets er smarte og logiske - dette er beleste damer med høy utdanning og karrierer. Tips nr 2: hvis du opplever at det brått snur har du kanskje litt lav EQ eller dårlige relasjonelle evner. Ting har en tendens til å bygge seg opp over tid så antagelig har mye gått deg hus forbi. Tips nr 3: les forskning om f.eks. husarbeid, mental load og emotional labour, dette er konkrete ting som mange menn ikke tar sin del av, som tærer på  forholdet og følelsene til dama. 

Anonymkode: b1ede...5c6

Huset mitt er mye mer ryddig nå som jeg bor alene og slipper og rydde etter en til. Har det kjempebra med venner, venner jeg kan prate med alt om uten å tenke på at de skal forlate meg. Mye lettere å bare være singel, klarer virkelig ikke forstå meg på kvinner lenger. Exen hadde jeg masse tilfelles med, samme musikksmak, lagde mat sammen, bodde sammen, begge hadde venner og hadde det bra. Hun mistet følelser og dro. Hun fortsatte å kontakte meg, og ville møtes etter en stund. Men da hadde jeg fått nok, orket ikke bruke tiden min på noen som ville tilbake fordi nå var følelsene der

• Liker 2
Skrevet

Bak din følelse av at kvinner er irrasjonelle har du ett eller flere behov. Hva er de?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Sparkling_Pink said:

Bak din følelse av at kvinner er irrasjonelle har du ett eller flere behov. Hva er de?

Har lyst på egen familie, en familie som faktisk varer. Men tør ikke gå inn i et forhold da det mest sannsynlig ender og man sitter der alene igjen. Men alt tilsier at de som greier det har de lykkeligste livene.

The Harvard Study of Adult Development, which began in 1938, is one of the longest-running studies of human development. It followed a group of men from their youth to their old age, collecting data on their physical and mental health, relationships, and more. The study found that the key to happiness in old age is not wealth or fame, but good relationships with family, friends, and community.

Skrevet

Ok! Kjenner den studien.

Så du trenger bekreftelse på at hun er investert i deg over tid og til å danne familie med deg?

Min holdning er at handling taler tydeligere enn ord, men i dette tilfellet tror jeg du ikke kommer unna ordene. Du kan aldri vite med sikkerhet at nåtida gir deg den fremtida du drømmer om, men sett fra fremtidssenarioet om det du ønsker, er det trolig synlig noen handlinger du selv må gjøre for å komme dit.

Kanskje du må tåle å leve i og med noe usikkerhet? Kanskje kan hun du er ilag med nå kan være elskverdig og bekrefte at det er dere ofte nok for deg til at frykten din dempes? Har du pratet om familieønsket ditt og at du ønsker at det varer livet ut? At du er klar til forhold? Rådet mitt er å ha hjertet i handa og prate om det du ønsker deg.

Alternativet er å sitte gammel og se tilbake på et liv og når noen spør om drømmene dine, så svarer du, ja, jeg turte ikke. Jeg orket ikke stå i enda en dårlig erfaring, så jeg avsluttet all aktivitet på området.

Jeg har hatt min del av dårlige erfaringer. Noenganger har tingene som har gjentatt seg vært slik at jeg har begynt å lure på om det var ting ved meg som la til rette for faenskapen. Jeg har da lett etter forbedringsmuligheter hos meg selv og innhentet støtte og profesjonell oppfølging på de områdene som virket fornuftig.

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Sparkling_Pink said:

Ok! Kjenner den studien.

Så du trenger bekreftelse på at hun er investert i deg over tid og til å danne familie med deg?

Min holdning er at handling taler tydeligere enn ord, men i dette tilfellet tror jeg du ikke kommer unna ordene. Du kan aldri vite med sikkerhet at nåtida gir deg den fremtida du drømmer om, men sett fra fremtidssenarioet om det du ønsker, er det trolig synlig noen handlinger du selv må gjøre for å komme dit.

Kanskje du må tåle å leve i og med noe usikkerhet? Kanskje kan hun du er ilag med nå kan være elskverdig og bekrefte at det er dere ofte nok for deg til at frykten din dempes? Har du pratet om familieønsket ditt og at du ønsker at det varer livet ut? At du er klar til forhold? Rådet mitt er å ha hjertet i handa og prate om det du ønsker deg.

Alternativet er å sitte gammel og se tilbake på et liv og når noen spør om drømmene dine, så svarer du, ja, jeg turte ikke. Jeg orket ikke stå i enda en dårlig erfaring, så jeg avsluttet all aktivitet på området.

Jeg har hatt min del av dårlige erfaringer. Noenganger har tingene som har gjentatt seg vært slik at jeg har begynt å lure på om det var ting ved meg som la til rette for faenskapen. Jeg har da lett etter forbedringsmuligheter hos meg selv og innhentet støtte og profesjonell oppfølging på de områdene som virket fornuftig.

Har allerede prøvd det, og det gikk ikke. Dessverre

Er ikke helt fornøyd, men orker ikke tanken på å gå inn i et forhold bare for at det skal ende uansett hva man gjør. Spiller ikke lotto, fordi det er dårlig sjanse på å vinne, dette er enda mer seriøst enn lotto, og kommer heller ikke vinne på dette. Har valgt et liv med venner og hobbyer, har eget hjem jeg holder fint og innviterer folk over til. Er koselig nok, har familie men kommer nok ikke til å få egne barn, men må bare akseptere at det sjansespillet ikke er noe for meg. Klarer virkelig ikke et brudd til, se kvinnen jeg er så glad i med en annen osv...

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uff, har helt samme syn dessverre etter prøving og feiling med kvinner. Enda dummere var at jeg leste statistikk som sier at 25% av homofile ekteskap ender i skillsmisse, 50% av heteroforhold og 75% av lesbiske. Klarer ikke stole på kvinner lenger, og tør ikke satse på noen lenger. (Har prøvd å gjøre meg selv homofil, gikk dessverre ikke

Jeg og eksen hadde det bra trodde jeg, plutselig så gikk det bare nedover fordi hun hadde mistet følelser. Virker som om "følelser" er viktigere enn noe annet for kvinner. Jeg forstår det ikke, mine følelser svinger og ser logisk på det, skjønner at dette er bare noe vi har fra naturen og en mer primitiv tid. Skjønner ikke at man skal basere et moderne liv rundt en følelse.

Dette MÅ jo være tull. Da single kvinner er se lykkeligste, så lesbiske kvinner, så kvinner i forhold som ikke bor sammen, så homofile, så kvinner i forhold. Hos menn er det selvfølgelig omvendt. De er tristere som single enn i forhold. I wonder why…..

Anonymkode: 5077c...308

• Liker 1
Skrevet

Her er en tanke. Du starter innlegget med "etter flere forhold..".

Du har ikke ant eller kjent på om det kan hende problemet ikke ligger hos kvinner/kjærlighet, men hos deg selv?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette MÅ jo være tull. Da single kvinner er se lykkeligste, så lesbiske kvinner, så kvinner i forhold som ikke bor sammen, så homofile, så kvinner i forhold. Hos menn er det selvfølgelig omvendt. De er tristere som single enn i forhold. I wonder why…..

Kom gjerne med kilder

• Liker 1
Skrevet

Dette er også grunnen til at jeg aldri kommer til å være med en kvinne igjen, fordi de vil jo ikke være i forhold

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er også grunnen til at jeg aldri kommer til å være med en kvinne igjen, fordi de vil jo ikke være i forhold

De vil være i er likeverdig forhold

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og det med lesbiske forhold? Vet jo at kvinner trives best alene

https://www.forskning.no/seksualitet-samliv/homofil-trofast-og-fornoyd/982353

https://www.dagsavisen.no/nyheter/2017/12/24/gode-forhold-blant-homofile/

klarer du ikke google selv? Tips: man kan bruke søkeord. For eks lesbiske forhold

• Liker 2
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.forskning.no/seksualitet-samliv/homofil-trofast-og-fornoyd/982353

https://www.dagsavisen.no/nyheter/2017/12/24/gode-forhold-blant-homofile/

klarer du ikke google selv? Tips: man kan bruke søkeord. For eks lesbiske forhold

https://mediate.com/lgbtq-couples-and-divorce-trends/ Mye forskjellig forskning, men tallene er klare på at et homofilt mannlig forhold er de lengstvarene

Endret av Ubulu
Skrevet

Jeg blir litt forvirret rundt hvem jeg diskuterer med. Startinnlegget har annen annonymkode enn 5f6 som deltar som om han er trådstarter. Hender det at dette nettstedet bytter annonymkoder på folk inne i tråder?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...