AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #1 Skrevet 23. desember 2023 Nå er jeg vamt i topplokket da jeg skulle sende for litt siden to pakker med helthjem. Lang historie kort så kvitterte budet pakkene som ikke hentet. Pakkene var borte fra postkassen min og jeg ser det som svært lite sannsynlig med tyveri i området jeg bor fra andre enn budet til helt hjem. De nekter å utbetale forsikringen og tar budet så til di grader i forsvar. Jeg har bedt helthjem om å sende konkrete tiltak de gjør slik at budene ikke har mulighet for å begå tyveri. "Dette er informasjon vi ikke deler ut" var svaret. Er det noen her inne som har noen tanker om hva jeg kan gjøre videre for å få erstatningen for disse varene ? Jeg har truet de med media og hele pakken. Er det jeg som har ansvar for å refundere kjøpesummen til kjøper ? Bedritent firma. Anonymkode: 25539...fc8
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #2 Skrevet 23. desember 2023 Ja du er ansvarlig ovenfor kjøperen og Helthjem er ansvarlig ovenfor deg, det første du må gjøre er sende pengene tilbake til kjøperen og så prøver du å ordne opp med Helthjem etterpå. Skal ikke se bort i fra at det er budet som har tatt pakken, det er et lavterskelyrke der det er forferdelig enkelt å stjele fra kundene selv eller å alliere seg med andre som plukker opp pakker som skal hentes eller at de kjører bak budbilen og stjeler pakker som er levert. Jeg fatter ikke at det er lov til å levere ut eller hente pakker i Norge uten at noen legitimerer seg og kvitterer. Anonymkode: aaf2f...e7e 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #3 Skrevet 24. desember 2023 Det er ekstremt mange pakketyverier i desember Anonymkode: 06ad9...fe7 1
Gjest5656 Skrevet 24. desember 2023 #4 Skrevet 24. desember 2023 (endret) Jeg sender med Norgespakke liten eller større om nødvendig sånn at jeg faktisk kan levere den på post i butikk eller i en pakkeboks. Jeg har aldri fått stjålet en eneste fra butikken jeg har levert inn til, og den er også forsikret av Posten. Jeg forstår ikke at folk mener Helthjem er trygt i det hele tatt når de bare slenger pakken utenfor inngangsdøra midt på natta, og så kan hvem som helst i mitt tilfelle se pakken og ta den. F.eks. slik så det ut tidlig på morgenen utenfor deres lokale hentested/distribusjon: https://borsen.dagbladet.no/nyheter/pakkene-la-strodd-fikk-sjokk/80656517 Endret 24. desember 2023 av Gjest5656 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå