Gå til innhold

Leieboerne reiser bort med julestjerner og julelys plugget i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leieboerne har reist på juleferie til Hitra med juletre og julestjerner plugget til. Pluss en nisse som blinker som et diskotek i femti forskjellige farger. De bor i sokkeletasjen vår, så vi må nyte showet i jula. Er sikkert led, men er ikke dette brannfarlig?

Anonymkode: a0da3...5fa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, led er ikke brannfarlig. Og du har ingenting du skulle ha sagt på om de lar julebelysningen stå på, selv om blinkenissen kan forsvare litt irritasjon. 

Anonymkode: d107c...ad3

• Liker 1
Skrevet

Ta sikringene... hehe

Anonymkode: 30571...f23

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Leieboerne har reist på juleferie til Hitra med juletre og julestjerner plugget til. Pluss en nisse som blinker som et diskotek i femti forskjellige farger. De bor i sokkeletasjen vår, så vi må nyte showet i jula. Er sikkert led, men er ikke dette brannfarlig?

LED er langt i fra så brannfarlig som glødelamper, utvikler ikke i nærheten av samme varme, bortimot null. Da må skje feil i den elektriske tilkoblingen. Men det kan jo skje med alt utstyr i huset, også stikkontakter.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
TomKrus skrev (5 minutter siden):

LED er langt i fra så brannfarlig som glødelamper, utvikler ikke i nærheten av samme varme, bortimot null. Da må skje feil i den elektriske tilkoblingen. Men det kan jo skje med alt utstyr i huset, også stikkontakter.

TomKrus as in Tom Cruise? 😁😁

Anonymkode: 1955c...36c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, led er ikke brannfarlig. Og du har ingenting du skulle ha sagt på om de lar julebelysningen stå på, selv om blinkenissen kan forsvare litt irritasjon. 

De er vel plugget til kontakten da? Derfor bør du skru av julelysa om natta – NRK Vestland

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ta sikringene... hehe

Gud, jeg er glad jeg eier og ikke leier lenger… Leietakere blir jo behandlet som dyr.

Anonymkode: 6bbd6...66f

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TomKrus as in Tom Cruise? 😁😁

Anonymkode: 1955c...36c

Eller et tomt krus 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gud, jeg er glad jeg eier og ikke leier lenger… Leietakere blir jo behandlet som dyr.

Jepp og det er fordi mange utleiere ikke setter seg inn i lover og regler og styrer på som det passer seg

Skrevet
Kanino skrev (Akkurat nå):

Jepp og det er fordi mange utleiere ikke setter seg inn i lover og regler og styrer på som det passer seg

Nå var det vel bare en spøk å ta strømmen da. Ikke et hår er kruset på leietakernes hode, og ikke en eneste disco-nisse er slukket.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke mer eller mindre enn en kaffetrakter, en ubrukt lader etc.

At du er mer redd for brann når du kan SE at noe er på er ikke rasjonell tankegang, ts. Forsøk å tenke rasjonelt og ikke irrasjonelt. Øv gjerne på det.

Og så tenker jeg du kan øve på at folk ikke er folk like. Folk er og skal være ulike deg. Det er hele moroa med verden.

Anonymkode: da424...12f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

LED lys kan absolutt være brannfarlig og spesielt hvis det er noe billig ræl, for et par dager siden så måtte jeg bytte en helt vanlig E27 pære fordi sokkelen på lampa ble veldig varm.

Feil på ledpærer og strømforsyninger til ledpærer forekommer og det er brannfarlig selv om spenningen er lav.

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du kan ringe eller sende en melding til leietakerne og spørre om det er greit at du låser deg inn for å skru av belysningen.

Anonymkode: 8beea...121

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Øøh chill og jeg bare kødda, jeg leier selv. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Våre leietagere gjorde det samme i fjor. Jeg likte det ikke, men hva skal man gjøre. I år ba jeg dem om å skru av før de reiste, noe de selvfølgelig gjorde (de har jo ikke akkurat nytte av at lysene er på i en bolig de ikke befinner seg). Du får bare akseptere det i år og huske å be om at de slukker til neste år. 

Anonymkode: dea7a...b66

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå var det vel bare en spøk å ta strømmen da. Ikke et hår er kruset på leietakernes hode, og ikke en eneste disco-nisse er slukket.

Godt å høre 🎅

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Våre leietagere gjorde det samme i fjor. Jeg likte det ikke, men hva skal man gjøre. I år ba jeg dem om å skru av før de reiste, noe de selvfølgelig gjorde (de har jo ikke akkurat nytte av at lysene er på i en bolig de ikke befinner seg). Du får bare akseptere det i år og huske å be om at de slukker til neste år. 

Anonymkode: dea7a...b66

Takk for nyansert svar. Vi gjør alt for at de skal føle seg velkommen og for å mase mest mulig. Men det er også et forsikringsspørsmål dersom de er uforsiktige. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke mer eller mindre enn en kaffetrakter, en ubrukt lader etc.

At du er mer redd for brann når du kan SE at noe er på er ikke rasjonell tankegang, ts. Forsøk å tenke rasjonelt og ikke irrasjonelt. Øv gjerne på det.

Og så tenker jeg du kan øve på at folk ikke er folk like. Folk er og skal være ulike deg. Det er hele moroa med verden.

Anonymkode: da424...12f

Vel, har slektninger som ble hjemløse pga en kaffetrakter. Fruen i huset var ute et kort øyeblikk for å varsle om at lunsjen var klar. 

Så nei, bør ikke forlate hjemmet med adventsstjerner, juletre eller "disco nisse" plugget i. Heller ikke forlate hjemmet med ladere plugget i.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

De er vel plugget til kontakten da? Derfor bør du skru av julelysa om natta – NRK Vestland

Da må alt nappes ut om du skal sikre deg mot brann! Også varmtvannsbereder. Ingen gjør dette hele tiden, heller ikke når man reiser bort. For leietager er det viktigste at brannvarslere fungerer, de redder liv! Ikke at man napper ut alt av kontakter.

Skrevet
Bøtteballetten skrev (1 minutt siden):

Vel, har slektninger som ble hjemløse pga en kaffetrakter. Fruen i huset var ute et kort øyeblikk for å varsle om at lunsjen var klar. 

Så nei, bør ikke forlate hjemmet med adventsstjerner, juletre eller "disco nisse" plugget i. Heller ikke forlate hjemmet med ladere plugget i.

Ja kaffetrakter er det samme som led julelys :) Glemme kaffetrakteren er en mega tabbe.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Øøh chill og jeg bare kødda, jeg leier selv. 

Leier etter samlivsbrudd. Man blir ikke behandlet bra. Jeg har hatt mur bygging rett utenfor vinduet. Og når de var ferdige så er ikke området disponert til meg en gang. Så får en liten hageflekk med nabodamen rett utenfor døren. Uteleker skulle ha vært regulert på en helt annen måte. Privatpersoner skulle ikke fått lov til å leie ut. Det er ren og skjær utnyttelse. Sa jeg at de hevet leien etter dette? Ja det skjedde også. 

Anonymkode: 941b0...819

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...