AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #1 Skrevet 23. desember 2023 Jeg var på en fest for to helger siden, og i det jeg kom inn døra var det en som umiddelbart fikk oppmerksomheten min. Dette skjer så og si aldri, da jeg i grunn er veldig lojal og imot utroskap. Vi begynte å snakke endel, jeg fortalte at jeg hadde kjæreste. Vi begynte å snakke om forhold, da han hadde hatt ett vanskelig forhold for ett halvt år siden. Jeg åpnet derfor opp om vanskelige ting i vårt forhold, der min samboer har gått langt over streken i form av hvordan han behandlet meg. Han sier da at han forstår jeg har type, men han følte en umiddelbar kjemi med meg og at jeg var veldig vakker. Han var veldig respektfull med meg, men samtidig sa han at han fant meg veldig tiltrekkende. Jeg sa også at han var veldig pen, og ingenting mer upassende utover dette. Men sannheten er at jeg måtte jobbe veldig med meg selv, han var så pen og jeg hadde mest lyst å bare hoppe på han. Nå er det gått 2 uker og jeg får han ikke ut av hodet, og vet ikke hvorfor. Har noen tips til hvordan jeg kan slutte å tenke på han? Selv om min samboer har vært stygg mange ganger så er det jo dårlig gjort av meg å fantasere om noen andre Anonymkode: 7c160...13f 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #2 Skrevet 23. desember 2023 Kan kanskje handle om at han virket god og snill, og du kanskje savner den følelsen i en partner. Mulig derfor det er vanskelig å slutte å tenkte på han Anonymkode: a1fd1...4c9 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #3 Skrevet 23. desember 2023 Utrolig illojal av deg å utlevere forholdet ditt til samboeren din på den måten til en ukjent kjekkas som du traff på fest. At det går an. Anonymkode: 02814...669 7 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #4 Skrevet 23. desember 2023 Som man reder, ligger man… Anonymkode: 36419...10d
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #5 Skrevet 23. desember 2023 Du har skrevet om han her før, så et sted å starte er å slutte å skrive om han og skape deg tanker og fantasimuligheter. Skjønner at det føles godt å få oppmerksomhet fra en annen når du er i et dårlig forhold, men en som sier til deg første treffet at han er kresen så du skal føle deg heldig og utvalgt for at han snakker med deg er heller ikke en bra mann. Fokuser på å bygge opp deg selv uten menn. Dump typen du har, vær singel og få bedre selvbilde så du ikke legger så mye i menns bedømming av deg og menns interesse for deg. Det er sånn du havner i dårlige forhold, men du trenger ingen mann for å føle deg bra så lenge du øver mere på å skape et godt liv for deg selv og har kjærlighet for deg selv. Anonymkode: 92c0a...eaf 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #6 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Utrolig illojal av deg å utlevere forholdet ditt til samboeren din på den måten til en ukjent kjekkas som du traff på fest. At det går an. Anonymkode: 02814...669 Jeg har fortalt min samboer at vi kom i snakk om forhold og dette temaet om ting som var vanskelig, så ikke så illojalt spør du meg 😅 Anonymkode: 7c160...13f 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #7 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du har skrevet om han her før, så et sted å starte er å slutte å skrive om han og skape deg tanker og fantasimuligheter. Skjønner at det føles godt å få oppmerksomhet fra en annen når du er i et dårlig forhold, men en som sier til deg første treffet at han er kresen så du skal føle deg heldig og utvalgt for at han snakker med deg er heller ikke en bra mann. Fokuser på å bygge opp deg selv uten menn. Dump typen du har, vær singel og få bedre selvbilde så du ikke legger så mye i menns bedømming av deg og menns interesse for deg. Det er sånn du havner i dårlige forhold, men du trenger ingen mann for å føle deg bra så lenge du øver mere på å skape et godt liv for deg selv og har kjærlighet for deg selv. Anonymkode: 92c0a...eaf Hva mener du med at jeg har postet her før? Syns det er totalt unødvendig å si at man har postet før bare om man føler noen innlegg ligner. Før du vet dette med sikkerhet så la vær. Anonymkode: 7c160...13f 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #8 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har fortalt min samboer at vi kom i snakk om forhold og dette temaet om ting som var vanskelig, så ikke så illojalt spør du meg 😅 Anonymkode: 7c160...13f Det ble sikkert samboeren din kjempeglad for å høre. Anonymkode: 02814...669 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #9 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det ble sikkert samboeren din kjempeglad for å høre. Anonymkode: 02814...669 Han brydde seg ikke så mye, jeg er en åpen person og kan snakke fritt og åpent om det meste til fremmede om de spør,, også vanskelige ting, og han vet hvordan min personlighet er Anonymkode: 7c160...13f 1 2
I Grosny Skrevet 23. desember 2023 #10 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): vanskelige ting i vårt forhold, der min samboer har gått langt over streken i form av hvordan han behandlet meg. Anonymkode: 7c160...13f Jeg henger ikke med, samboer har gått langt over streken? Men allikevel bor dere sammen. Det høres ikke bærekraftig ut. Hva med dine ambisjoner , ønsker og behov? Skal du fortsette med den strektråkkeren av en samboer og lage barn med han, og tråkke streker sammen i alle deres dager til døden skiller dere ad? 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #11 Skrevet 23. desember 2023 I Grosny skrev (3 minutter siden): Jeg henger ikke med, samboer har gått langt over streken? Men allikevel bor dere sammen. Det høres ikke bærekraftig ut. Hva med dine ambisjoner , ønsker og behov? Skal du fortsette med den strektråkkeren av en samboer og lage barn med han, og tråkke streker sammen i alle deres dager til døden skiller dere ad? Vi har ett stabilt og greit forhold, men de gangene det har gått langt over streken var grunnet at han hadde underliggende adhd som han ikke kjente til. Når han har begynt på medisiner er ting bedre, men han kan fortsatt gå langt over streken. Derfor er det vanskelig,, da det ikke er svart hvitt Anonymkode: 7c160...13f
I Grosny Skrevet 23. desember 2023 #12 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har ett stabilt og greit forhold, men de gangene det har gått langt over streken var grunnet at han hadde underliggende adhd som han ikke kjente til. Når han har begynt på medisiner er ting bedre, men han kan fortsatt gå langt over streken. Derfor er det vanskelig,, da det ikke er svart hvitt Anonymkode: 7c160...13f Han er som han er og streker vil han tråkke over også i framtida. Spørsmålet du må stille deg er om dere kan ha et godt liv sammen allikevel. Kan du tåle disse strektråkkingene uten at det går ut over din livskvalitet? Og følg nøye med på hvordan medisinene virker, og vær veldig obs dersom medisinene skulle skade han på en eller annen måte. 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 23. desember 2023 #13 Skrevet 23. desember 2023 Om han er stygg mot deg. Hvorfor er dere sammen?
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #14 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vi har ett stabilt og greit forhold, men de gangene det har gått langt over streken var grunnet at han hadde underliggende adhd som han ikke kjente til. Når han har begynt på medisiner er ting bedre, men han kan fortsatt gå langt over streken. Derfor er det vanskelig,, da det ikke er svart hvitt Anonymkode: 7c160...13f Her er jeg enig med @I Grosny Hva er det slags strek du snakker om, hvis du ikke bryr deg om at grenser brytes? Kanskje du skal bruke mer av svart og hvitt, så streken, og konsekvensene blir synlige? Anonymkode: e2780...d42 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #15 Skrevet 24. desember 2023 Han er bare pen statue. Du får tenke sånn. Han var bare beundringsverdig pen statue og ferdig med det. Å leve med han vil også vise sine sider. Så slutt å obsesse og ikke mist moralen din bare fordi noen ga deg 5 minutters oppmerksomhet. De pene og nye kan være mye styggere enn det samboeren din er. Jeg sier det med forbehold om at vold og sånt ikke er i bildet, men ting som kan tilgis er noe man må regne med i et forhold. Hverdagen kommer i alle forhold og vi driter, fjerter, eter og lager bråk alle mann. Ingen er perfekte. Også må du lære deg å ikke dele alt med alle. Deler du at livet ditt er hardt vil fremmede selvfølgelig booste deg opp. Du må fikse ting i hjemmet ditt sjøl. Anonymkode: e5474...a29
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #16 Skrevet 24. desember 2023 Dette er et symptom. Symptomet på at du er ferdig med han som behandler deg dårlig. Anonymkode: ee7d2...f89 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #17 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg var på en fest for to helger siden, og i det jeg kom inn døra var det en som umiddelbart fikk oppmerksomheten min. Dette skjer så og si aldri, da jeg i grunn er veldig lojal og imot utroskap. Vi begynte å snakke endel, jeg fortalte at jeg hadde kjæreste. Vi begynte å snakke om forhold, da han hadde hatt ett vanskelig forhold for ett halvt år siden. Jeg åpnet derfor opp om vanskelige ting i vårt forhold, der min samboer har gått langt over streken i form av hvordan han behandlet meg. Han sier da at han forstår jeg har type, men han følte en umiddelbar kjemi med meg og at jeg var veldig vakker. Han var veldig respektfull med meg, men samtidig sa han at han fant meg veldig tiltrekkende. Jeg sa også at han var veldig pen, og ingenting mer upassende utover dette. Men sannheten er at jeg måtte jobbe veldig med meg selv, han var så pen og jeg hadde mest lyst å bare hoppe på han. Nå er det gått 2 uker og jeg får han ikke ut av hodet, og vet ikke hvorfor. Har noen tips til hvordan jeg kan slutte å tenke på han? Selv om min samboer har vært stygg mange ganger så er det jo dårlig gjort av meg å fantasere om noen andre Anonymkode: 7c160...13f Har du sett filmen ‘verdens verste menneske’? Var litt sånn dette😅 Ikke at du er verdens verste menneske, men tematikken er helt lik. Mitt beste råd er å bare forsøke å slutte å tenke på ham så godt du kan. Ikke let ham opp i sosiale medier. Rett og slett ikke dyrk frem forelskelse. Dette er ditt fulle og hele ansvar. Om du ikke er lykkelig eller tilfreds med kjæresten din er en annen sak. Man da bruker du heller litt tid på å analysere følelsene dine for ham og om han er den rette for deg i framtiden. Er du usikker eller føler han ikke er det, bør du gjøre de slutt. Bare ikke ta noen hastige beslutninger. Gjør du det slitt, er du fritt frem å ta opp kontakten med flammen din. Men ALDRI finn på å tenke tanken en gang på å gjøre det før det er slutt med kjæresten din. Det ville vært utrolig slemt og egoistisk gjort. Anonymkode: 50644...fb8
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #18 Skrevet 24. desember 2023 Leste nå etterpå at typen din har vært slem mot deg tidligere. Kommer jo veldig an på hvordan slem. Ingen mennesker eller forhold er perfekte, men om det er snakk om vold eller utroskap bør du jo uansett revurdere forholdet. Å dele fortrolige ting fra forholdet ditt og/eller fortelle negative ting om kjæresten din til en helt fremmed mann som dette er uansett emosjonelt utroskap. Bare noe å ha i bakhodet. Og verken utroskap eller andre kjipe ting gjort mot deg forsvarer å gå bak ryggen hans og være utro. Da er du jo ikke bedre enn ham. Da gjør du det heller slutt. Anonymkode: 50644...fb8
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #19 Skrevet 24. desember 2023 Alle blir betatt av andre i blant og noen ganger forelsker man seg i andre også selv om man er i ett forhold. Det er ting man må ta høyde for å ta noen valg rundt hvordan man ønsker å håndtere. Ønsker man være en partner som kan ta en 180 grader fordi det dukker opp en kjekk fyr på en fest som sier riktige ting? Ønsker man være en partner med null integritet som plaprer om forholdsproblemer på fest, til villt fremmede? Ønsker man være en partner som vurderer avslutte ett forhold i løpet av uker når noe annet glitrer? Noen ganger er det å la tiden bare gå det smarteste man gjør for å unngå dumme avgjørelser og være en ca decent person..Det man tenker her og nå ser anderledes ut i morgen og kan være noe man ikke relaterer til om 6 mnd. Kanskje bedre å bruke tankevirksomheten på noen vurderinger rundt bærekraften i forholdet du er i, fremfor å vie de til fantasier om andre kjekke menn? Anonymkode: b8542...f0b
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #20 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dette skjer så og si aldri, da jeg i grunn er veldig lojal og imot utroskap. Dette er veldig motstridende når du så forteller at du deler personlige detaljer om utfordringer fra forholdet og omtaler kjæresten bak hans rygg til denne fyren du har kjent i 5 min. Du bygger bånd, intimitet og fortrolighet med ham ved å bruke forholdet ditt, og i stedet for å stoppe det når han begynner å gå videre med å gi komplimenter så gir du ham ett tilbake. Øøøh. Anonymkode: da9bb...8b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå