AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #1 Skrevet 23. desember 2023 Hei, jeg har en bekjent av meg som har datet/blitt sammen med en i starten av 2023. Hun bor i Norge og han bor i DK. Han er derimot norsk, men bodd mange år i DK pgr tidligere forhold og barn. Det kan være greit å nevne at disse er godt voksne, i 50 årene og begge har voksne barn. Situasjonen har seg slik at mannen fikk påvist kreft i høst og det har nå spredt seg ytterligere. Slik jeg har tolket det er det snakk om en alvorlig kreftform og det kan gå riktig ille om han ikke får riktig behandling asap. Planen var at de skumme feire jul i lag, men da nyheten kom om spredning for kort siden, ble han nødt til å gå på strålebehandling. Derav kunne han ikke reise. Noe som er veldig forståelig! Men det jeg undrer veldig over er at han ikke tar tlf når hun ringer. De har ikke snakket sammen på typ 10+ dager, og han ser mld hennes men velger å ikke svare. Hun har kommet til det punktet at hun prøver å ringe han på skjult nr for at han skal ta tlf, men tar den ikke. Når hun skriver til han kan han svare med at han ikke vil ødelegge julen hennes og ønsker at hun skal fokusere på seg selv. Men jeg syntes hele opplegget er helt forkastelig, for ved å ikke svare så setter jo han hun så til de grader på pinebenken. Jeg begynner å undre meg over denne oppførselen hans. Folk kan komme i kjelleren og få behov for å distansere seg, men samtidig når du informerer om at man har kreft og man bor i hvert sitt land har man nærmest en plikt som kjæreste å informere og «berolige» parten. Det er en enormt tøff tid for henne også nå rett oppunder jul osv… Ved å ekskludere henne helt lyser det egoisme lang vei i en slik situasjon. Hva tenker dere om en sånn oppførsel? Jeg forundrer meg om han i det hele tatt har kreft og bruker det som en unnskylding for å trekke seg ut/fase ut forholdet. Siden han ikke reiser opp her osv. Fyren slår meg som en veldig karismatisk type, men samtidig utspekulert. Fikk litt dårlige vibber av han. Da han har hatt enormt mange jobber og virker som han «kan alt mulig», dere skjønner. Jeg ønsker ikke å stille spørsmål og grave så voldsomt akkurat nå fordi det er sårt for hun jeg kjenner. Jeg har sett at de har hatt det bra i lag frem til nå og har derfor valgt å komme med mine «negative inntrykk» av han. For førsteinntrykk kan absolutt ta feil. Poenget er, hva tenker dere om en slik oppførsel av en mann i 50 årene? Ville ikke dere reagert mye slik som meg ? Anonymkode: 914d9...063
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #2 Skrevet 23. desember 2023 Jo. Røde flagg, mytoman, tenker han fikk kalde føtter. Om det ikke finnes bevis på sykdom, så lukter dette ren ljug. Anonymkode: 27740...d0c 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #3 Skrevet 23. desember 2023 Hvorfor blander du deg i dette? Anonymkode: f5762...76a 1
Rødstrupa Skrevet 23. desember 2023 #4 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hei, jeg har en bekjent av meg som har datet/blitt sammen med en i starten av 2023. Hun bor i Norge og han bor i DK. Han er derimot norsk, men bodd mange år i DK pgr tidligere forhold og barn. Det kan være greit å nevne at disse er godt voksne, i 50 årene og begge har voksne barn. Situasjonen har seg slik at mannen fikk påvist kreft i høst og det har nå spredt seg ytterligere. Slik jeg har tolket det er det snakk om en alvorlig kreftform og det kan gå riktig ille om han ikke får riktig behandling asap. Planen var at de skumme feire jul i lag, men da nyheten kom om spredning for kort siden, ble han nødt til å gå på strålebehandling. Derav kunne han ikke reise. Noe som er veldig forståelig! Men det jeg undrer veldig over er at han ikke tar tlf når hun ringer. De har ikke snakket sammen på typ 10+ dager, og han ser mld hennes men velger å ikke svare. Hun har kommet til det punktet at hun prøver å ringe han på skjult nr for at han skal ta tlf, men tar den ikke. Når hun skriver til han kan han svare med at han ikke vil ødelegge julen hennes og ønsker at hun skal fokusere på seg selv. Men jeg syntes hele opplegget er helt forkastelig, for ved å ikke svare så setter jo han hun så til de grader på pinebenken. Jeg begynner å undre meg over denne oppførselen hans. Folk kan komme i kjelleren og få behov for å distansere seg, men samtidig når du informerer om at man har kreft og man bor i hvert sitt land har man nærmest en plikt som kjæreste å informere og «berolige» parten. Det er en enormt tøff tid for henne også nå rett oppunder jul osv… Ved å ekskludere henne helt lyser det egoisme lang vei i en slik situasjon. Hva tenker dere om en sånn oppførsel? Jeg forundrer meg om han i det hele tatt har kreft og bruker det som en unnskylding for å trekke seg ut/fase ut forholdet. Siden han ikke reiser opp her osv. Fyren slår meg som en veldig karismatisk type, men samtidig utspekulert. Fikk litt dårlige vibber av han. Da han har hatt enormt mange jobber og virker som han «kan alt mulig», dere skjønner. Jeg ønsker ikke å stille spørsmål og grave så voldsomt akkurat nå fordi det er sårt for hun jeg kjenner. Jeg har sett at de har hatt det bra i lag frem til nå og har derfor valgt å komme med mine «negative inntrykk» av han. For førsteinntrykk kan absolutt ta feil. Poenget er, hva tenker dere om en slik oppførsel av en mann i 50 årene? Ville ikke dere reagert mye slik som meg ? Anonymkode: 914d9...063 Du har en bekjent bls bla bla. Synes ikke du skal blande deg opp i det. Slik du har tolket hans situasjon? Det er hennes hodebry ikke ditt…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #5 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor blander du deg i dette? Anonymkode: f5762...76a Les teksten en gang til. Jeg blander meg ikke opp, men jeg må jo få lov til å lufte tankene mine her fremfor å ta det opp med hun. For har ikke nevnt noe til hun. Anonymkode: 914d9...063
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #6 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, jeg har en bekjent av meg som har datet/blitt sammen med en i starten av 2023. Hun bor i Norge og han bor i DK. Han er derimot norsk, men bodd mange år i DK pgr tidligere forhold og barn. Det kan være greit å nevne at disse er godt voksne, i 50 årene og begge har voksne barn. Situasjonen har seg slik at mannen fikk påvist kreft i høst og det har nå spredt seg ytterligere. Slik jeg har tolket det er det snakk om en alvorlig kreftform og det kan gå riktig ille om han ikke får riktig behandling asap. Planen var at de skumme feire jul i lag, men da nyheten kom om spredning for kort siden, ble han nødt til å gå på strålebehandling. Derav kunne han ikke reise. Noe som er veldig forståelig! Men det jeg undrer veldig over er at han ikke tar tlf når hun ringer. De har ikke snakket sammen på typ 10+ dager, og han ser mld hennes men velger å ikke svare. Hun har kommet til det punktet at hun prøver å ringe han på skjult nr for at han skal ta tlf, men tar den ikke. Når hun skriver til han kan han svare med at han ikke vil ødelegge julen hennes og ønsker at hun skal fokusere på seg selv. Men jeg syntes hele opplegget er helt forkastelig, for ved å ikke svare så setter jo han hun så til de grader på pinebenken. Jeg begynner å undre meg over denne oppførselen hans. Folk kan komme i kjelleren og få behov for å distansere seg, men samtidig når du informerer om at man har kreft og man bor i hvert sitt land har man nærmest en plikt som kjæreste å informere og «berolige» parten. Det er en enormt tøff tid for henne også nå rett oppunder jul osv… Ved å ekskludere henne helt lyser det egoisme lang vei i en slik situasjon. Hva tenker dere om en sånn oppførsel? Jeg forundrer meg om han i det hele tatt har kreft og bruker det som en unnskylding for å trekke seg ut/fase ut forholdet. Siden han ikke reiser opp her osv. Fyren slår meg som en veldig karismatisk type, men samtidig utspekulert. Fikk litt dårlige vibber av han. Da han har hatt enormt mange jobber og virker som han «kan alt mulig», dere skjønner. Jeg ønsker ikke å stille spørsmål og grave så voldsomt akkurat nå fordi det er sårt for hun jeg kjenner. Jeg har sett at de har hatt det bra i lag frem til nå og har derfor valgt å komme med mine «negative inntrykk» av han. For førsteinntrykk kan absolutt ta feil. Poenget er, hva tenker dere om en slik oppførsel av en mann i 50 årene? Ville ikke dere reagert mye slik som meg ? Anonymkode: 914d9...063 Ikke uvanlig reaksjon på menn som blir syke. De skal liksom ikke belaste andre, men belaster de på den måte denne mannen gjør ved å skyve vekk. Hans perspektiv er at hun skal tenke på seg og ha en fin jul og ikke bekymre seg for han. Og forstår ikke at dette gjør det værre for henne Anonymkode: 6e6c7...4b3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #7 Skrevet 23. desember 2023 Altså det kan være han er i palliativ fase, og ikke klarer å ha kontakt. Folk reagerer veldig forskjellig, og stråling er heller ingen spøk. Det er min første tanke, og ikke unnslippelse fra forhold. Menn har også typisk for å tenke de ikke skal belaste med informasjon for å ikke ødelegge (f.eks julen), mens damer gjerne reagerer på en annen måte. Anonymkode: f1e39...615
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #8 Skrevet 23. desember 2023 Hvorfor er du så interessert i dette?🤔 Og på lille julaften... Anonymkode: a237c...0da
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #9 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor er du så interessert i dette?🤔 Og på lille julaften... Anonymkode: a237c...0da Fordi jeg ser hvor lei seg hun blir. Kalles medmenneskelighet, empati etc? Jeg har unnagjort alle ærender, og sitter kun slapper av til i morgen. Derfor begynner disse tankene å kverne, må da være lov d Anonymkode: 914d9...063
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #10 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Altså det kan være han er i palliativ fase, og ikke klarer å ha kontakt. Folk reagerer veldig forskjellig, og stråling er heller ingen spøk. Det er min første tanke, og ikke unnslippelse fra forhold. Menn har også typisk for å tenke de ikke skal belaste med informasjon for å ikke ødelegge (f.eks julen), mens damer gjerne reagerer på en annen måte. Anonymkode: f1e39...615 Nettopp! Tror ikke du aner hvor jævelig kreft kan være. Kanskje han vet at han ikke har lenge igjen eller sliten etter all cellegift for det tar veldig på kroppen. Om han lyver om at han har kreft, det kan jeg ikke svare på, men da er det i så fall dårlig gjort. Men å sitte her inne å beskylde han for «Kanskje han ikke har kreft, og bare later som». Vettu hva… skaff deg et liv! Anonymkode: 82033...9ef
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #11 Skrevet 24. desember 2023 Jeg tror ikke du forstår hvor ekstremt det kan være å ha kreft. Hvor altoppslukende, hvilket sjokk, hvor sliten og dårlig man kan bli av behandling etc. Kanskje han rett og slett ikke har overskudd overhodet til å ta vare på henne i denne situasjonen? Og hvorfor har ikke hun reist til han? Og ikke spekuler og synse sånn, du vet ikke nok om situasjonen. Anonymkode: bb8c3...98b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå