AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #21 Skrevet 24. desember 2023 Min mor har alltid brukt slike kluter, og jeg har alltid grøsset litt over hvor mange bakterier som samler seg på den. En tørk og man lar den ligge 1 time på benken er alt som skal til for at den er en bakteriebombe man sveiper rundt over alt. Bruker våtservietter, som er meget enkelt og det som trenger noe ekstra bruker jeg rengjøringspray eller spray laget selv. Men hvorfor gjøre det enkelt når man kan gjøre det vanskelig?? Anonymkode: d6678...981
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #22 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Min mor har alltid brukt slike kluter, og jeg har alltid grøsset litt over hvor mange bakterier som samler seg på den. En tørk og man lar den ligge 1 time på benken er alt som skal til for at den er en bakteriebombe man sveiper rundt over alt. Bruker våtservietter, som er meget enkelt og det som trenger noe ekstra bruker jeg rengjøringspray eller spray laget selv. Men hvorfor gjøre det enkelt når man kan gjøre det vanskelig?? Anonymkode: d6678...981 Våtservietter er ikke bærekraftig, alt slik engangs er ikke bra. Og spray? Ikke bra for lungene! Så jeg hadde foretrukket microfiber ja! Anonymkode: ba254...d76
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2023 #23 Skrevet 25. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 24.12.2023 den 11.36): Flere som skriver at man kan legge de i klorin/salmiakkvann. Men da blir jo klutene ødelagt og mister egenskapene sine. Da kan man jo like gjerne bare bruke bomullskluter. Anonymkode: 27718...d37 Dette - syntetiske stoffer generelt tåler ikke å bløtlegges i klor, da ødelegges fibrene. Og med microfiber ser jeg for meg at det skjer enda raskere, siden fibrene er så tynne. Anonymkode: b2735...f3b
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #24 Skrevet 26. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 24.12.2023 den 12.08): Du har helt rett. Microfiber må behandles varsomt, omtrent som ull. Ikke vaskes med sterke midler, helt unødvendig og bruke vaskemiddel når man vasker med dem for microfiber tar flekken på samme måte som en bomullsklut MED middel gjør. Det er så unødvendig å koste på seg microfiberkluter om man ikke gjør en innsats for å beholde effekten i dem. Anonymkode: ba254...d76 Greia er at jeg synes ikke det er særlig lekkert og vaske kjøkkenbenken med bare vann. Og jeg synes ikke man kan vaske en egen vaskemaskin med 10 kluter… Anonymkode: c4bb8...bef
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #25 Skrevet 26. desember 2023 Mikrofiberkluter skal vaskes på minst 85 grader, ikke sammen med bomull, og uten tøymykner. Vannet må være så varmt for at mikrofibrene skal «slippe dritten». Skyll i kaldt vann etter bruk, og heng opp til tørk. Ikke la klutene ligge fuktige eller i vann, da lukter det de død og hel**** etter noen timer. Anonymkode: 16895...a51
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2023 #26 Skrevet 26. desember 2023 Kluter skal på 90 grader, og mikrofiber skal ikke ha tøymykner. 60 grader sammen med håndkler er grunnen til belegg og lukt. Anonymkode: 011be...fe4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #27 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Greia er at jeg synes ikke det er særlig lekkert og vaske kjøkkenbenken med bare vann. Og jeg synes ikke man kan vaske en egen vaskemaskin med 10 kluter… Anonymkode: c4bb8...bef Hva du syns og hva som virkelig funker er tydeligvis to forskjellige ting. Husk at selv under koronaen så funket microfiber med kun vann godt nok. Anonymkode: ba254...d76
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #28 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 23.12.2023 den 17.38): Må vaskes på 90 grader. Anonymkode: 09f1f...8d4 Jepp, også EGET vaskemiddel for microfiber. Anonymkode: c7536...e4f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå