Gå til innhold

Red Flag = menneskelig feil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det riktig å si at de fleste i dag, 
ikke vet forskjellen på Red Flags og vanlige menneskelige uperfeksjoner?
Det er på en måte som at alle tar med seg en checklist på date,
der de huker av alle "feil" en person har 😅 Om en ikke oppfører seg eksakt slik
du ønsker, så blir dette registrert som et Red Flag eller ick 😮

Stemmer dette?

Anonymkode: 1b87d...854

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er forskjell på galskap og klumsethet 

Anonymkode: b9e87...80d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det er forskjell på galskap og klumsethet 

Ja, og problemet er vel at mange ikke klarer å skille forskjellen

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jo, det tror jeg ganske bestemt at de vet.

Hvis noen ikke oppfører seg som jeg liker, er det jo ikke nødvendigvis rødt flagg for det? Men det kan være det er noe jeg ikke liker, og dermed velger å ikke vil treffe ham igjen. Det kommer an på hva det er.

Det er mye jeg ikke liker som ikke er rødt flagg. F.eks liker ikke jeg de som MÅ trene hver dag. Men det er ikke rødt flagg. Rødt flagg for meg er noe man må holde seg unna  fordi det er forbundet med en fare.

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

JA! Du har helt rett! Skal man ha sjans til å lykkes så må man forstå forskjellen på:

* red flags (=potensielt farlige /destruktive mennesker) 

* dealbreakers (=trenger ikke være noe veldig galt med personen, men det er ting ved dem du ikke er villig til å leve med) 

* imperfections (små og store feil, som stort sett man bør klare å akseptere siden ingen oss er perfekte.)

* dine preferanser (=overhodet ingen feil på den andre men bare er ikke det du ser etter) 

På KG er det mange som putter alt i kategorien "røde flagg" er er dermed helt ute av stand til å finne en partner, fordi alt er "galt" 

Anonymkode: 3f9c3...fdf

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

JA! Du har helt rett! Skal man ha sjans til å lykkes så må man forstå forskjellen på:

* red flags (=potensielt farlige /destruktive mennesker) 

* dealbreakers (=trenger ikke være noe veldig galt med personen, men det er ting ved dem du ikke er villig til å leve med) 

* imperfections (små og store feil, som stort sett man bør klare å akseptere siden ingen oss er perfekte.)

* dine preferanser (=overhodet ingen feil på den andre men bare er ikke det du ser etter) 

På KG er det mange som putter alt i kategorien "røde flagg" er er dermed helt ute av stand til å finne en partner, fordi alt er "galt" 

Jeg erklærer allerede dette som det beste svaret på tråden

Skrevet

De som ikke ser forskjellen er stort sett umodne... eller de har røde flagg selv...

Jeg tror jeg har ganske greit med takhøyde i møte med andre mtp at enhver kan være nervøs eller klumsete ved første møte.

Jeg synes det er stor forskjell på nervøsitet/klumsethet og røde flagg. Det siste er dealbreaker uten unntak. Det første er helt greit så lenge det roer seg når man møtes flere ganger.

Anonymkode: 7590c...dbb

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, det stemmer ikke. Røde flagg 🚩 er farevarsler. Tegn på at den du er i ferd med å bli kjent med er til skade / farlig for deg.

Røde flagg handler ikke om dårlig tannstilling, rare interesser eller dårlig match, som kan defineres som uperfekt.
Det handler om å kunne identifisere personlighetstrekk og handlingsmønstre som kan utvikle seg til at du ender i relasjon med noen som er skadelig for deg.

Kunnskapen om disse førsignalene på at noen f.eks. prøver å ta kontroll over deg, isolere deg, sette deg i sårbare situasjoner, ødelegge selvbildet ditt osv. er basis overlevelseskunnskap, og sparer mange for vonde liv og farlige erfaringer.

At noen ikke er "perfekt" etter mine preferanser er ikke et rødt flagg.
Det er like fullt noe som gjør det uaktuelt å gå inn i noe med det mennesket. F.eks. at vi har helt ulike verdisett, eller lever på så ulike måter at det ikke er kompatibelt.

Endret av Andro
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja, og problemet er vel at mange ikke klarer å skille forskjellen

Er det?🤔

Skrevet

Problemet er at sosiale medier (TikTok, Instagram osv) legger ut masse misforstått svada og bevisst feilinformasjon om red flags m.m og lettpåvirkelige unge mennesker svelger det helt og lærer det videre. Det påvirker videre de som er ekstremt kravstore eller mindre begavede og ballen er i gang. Mange vet heldigvis forskjell, men i enkelte aldersgrupper feilbrukes begrepet.

Skrevet

Nei det stemmer ikke. 

Jeg vet ikke om noen som bruker begrepet rødt flagg på bagateller. 

Det brukes på ganske alvorlige ting som manglende respekt, holdninger som viser sexisme, rasisme, tranfobi eller homofobi eller noen som ser ned på fattige eller behandler andre dårlig. Eller som tror så altfor godt om seg selv som en jeg møtte for en mnd siden som skrøt på første date hvordan han kunne velge damer fra øverste hylle, noe som viser narsissistisk trekk som i lengden kan være svært farlig, samme gjelder aggresjon, kort lunte, manglende manerer, manglende vilje til åpen og ærlig kommunikasjon, hemmelighold, hot and cold spill og annen manipulering, tidligere utro, kjøpt sex i amsterdam, emosjonelt utilgjengelig osv. 

Anonymkode: f6cfe...e75

• Nyttig 1
Skrevet
Nuka skrev (2 timer siden):

Problemet er at sosiale medier (TikTok, Instagram osv) legger ut masse misforstått svada og bevisst feilinformasjon om red flags m.m og lettpåvirkelige unge mennesker svelger det helt og lærer det videre. Det påvirker videre de som er ekstremt kravstore eller mindre begavede og ballen er i gang. Mange vet heldigvis forskjell, men i enkelte aldersgrupper feilbrukes begrepet.

Nuka Cola. Gimme yoh bottlecaps!

• Liker 1
Skrevet

Red Flags-kulturen er bare tull! 

Men blir man redd som kvinne, er det bare å stikke.

Skrevet
totti_1 skrev (48 minutter siden):

Red Flags-kulturen er bare tull! 

Men blir man redd som kvinne, er det bare å stikke.

Hva er "red flags kulturen"?

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke om noen som bruker begrepet rødt flagg på bagateller

Halve KG er jo innlegg om tøyseting som kalles rødt flagg og damer som fraråder å date tilsynelatende normale menn fordi de har et trekk til felles med en drittsekk de datet i 1990 og dermed omtaler alle med samme karaktertrekket som røde flagg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Halve KG er jo innlegg om tøyseting som kalles rødt flagg og damer som fraråder å date tilsynelatende normale menn fordi de har et trekk til felles med en drittsekk de datet i 1990 og dermed omtaler alle med samme karaktertrekket som røde flagg. 

Det må være i ditt hode. 

Det jeg imidlertidig ser er at det kalles rødt flagg når noen opplever karaktertrekk som er lik med trekk psykopater, narsissister og voldsmenn har. Og det ER et rødt flagg, enten det er likt som en de datet i 1990 eller ikke. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nuka Cola. Gimme yoh bottlecaps!

😁😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...