Gå til innhold

Ribbekrise hjelp nå vær så snill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte for første gang filetribbe i stekepose, den skal stå i posen i 2 timer på 180 grader så siste 30 min kan en ta av plasten. Nå har den stått 1 time, plasten har revnet halveis av og svoren smeller der inne, jeg har panikk, hva gjør jeg nå?

Anonymkode: d942b...6b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje ovnen din er sterk i temperaturen :)  senk evt temp og  dekk den til med alufolie eller noe, og la den stå tida ut. Og når den er ferdig, la den hvile litt før du skjærer i den :)

Anonymkode: 23d26...fc0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

kanskje ovnen din er sterk i temperaturen :)  senk evt temp og  dekk den til med alufolie eller noe, og la den stå tida ut. Og når den er ferdig, la den hvile litt før du skjærer i den :)

Takk! Har senket temperaturen, plasten har åpnet seg langs ene langsiden men den koker nede i posen så det er enda vann der eller hva jeg skal si. Skal jeg en halvtime, da har den stått 2 timer, ta av plast og folien, og la svoren steke ferdig? Selv om den ser noe ferdig alt da. 😪

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette fungerte, forresten, den ble stekt og svoren sprø ❤️

• Hjerte 1
Skrevet

julaften er 24 desember.p

Skrevet
Baktus skrev (3 minutter siden):

Er det ulovlig å spise ribbe på andre dager….?

Hjemme hos oss har vi en julemiddag lille juleaften også :) juleaften i år er vi bydd bort til noen som serverer lutefisk, så da tok vi ribba idag 

Anonymkode: d0f9f...faf

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det ulovlig å spise ribbe på andre dager….?

Hjemme hos oss har vi en julemiddag lille juleaften også :) juleaften i år er vi bydd bort til noen som serverer lutefisk, så da tok vi ribba idag 

Anonymkode: d0f9f...faf

ochaiochai...grei ordning :) 

Skrevet
Baktus skrev (44 minutter siden):

Jeg må stå tidlig opp og kjøre den til de jeg skal feire med så måtte gjøre det i dag eller kl 3 i natt 😅

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...