AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #1 Skrevet 23. desember 2023 Jeg skjønner ikke hvorfor mannen er sur og mutt så ofte. Alle har jo et amsvar for å bidra med god stemning, men han bidrar ofte med det motsatte. Og hvis jeg kommer hjem og er i godt hunør og sier noe hyggelig kan det ofte hende at han ikke svarer. Så ødelegger det humøret mitt og det sitter i kroppen min resten av dagen. Jeg vet om mange ting som plager ham, men hvorfor lar han det gå ut over meg, jeg som gjør alt for ham, det vet han. Jeg lurer ofte på om det er min feil, men jeg vet jo at det bare er hans personlighet og situasjonen han står i. Blir så lei. Ønsker meg en hyggelig og glad jul. Måtte bare få det ut. Anonymkode: b12da...20f 9
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #2 Skrevet 23. desember 2023 Slutt å gjøre alt for ham. Anonymkode: c6d0b...420 6 3
Duff Skrevet 23. desember 2023 #3 Skrevet 23. desember 2023 Når min mann er slik at jeg kjenner det i min kropp så sier jeg ifra. Nok er nok. 5 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #4 Skrevet 23. desember 2023 Sett opp et speil så han ser seg selv. Anonymkode: 91cfc...906 3
exictence Skrevet 23. desember 2023 #5 Skrevet 23. desember 2023 Åååå det er kjedelig. Prøv videre å bare spill glad og ikke la ham få vite at du har latt deg påvirke av hans surhet. Spør blidt om du kan hjelpe ham med noe?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #6 Skrevet 23. desember 2023 Ikke gi hans surhet oppmerksomhet. Si at han kan få lov til å være i guffent humør, men så lenge han er slik driver du på med ditt, og lar deg ikke affisere av det. Så er du der når han finner ut av at han er ferdig med det der. Jo mer du tar det innover deg og dess mer oppmerksomhet du gir det, dess mer belønner du at han oppfører seg slik. Har erfaring selv. Gift 20 år, og halvparten av ekteskapet gjorde jeg feil, og han ble bare verre. Så gjorde jeg som jeg anbefaler, og det har minsket til nesten å være utdødd. Anonymkode: 3ca60...a5b 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #7 Skrevet 23. desember 2023 Bare slå opp. Et forhold skal være positivt og oppløftende Anonymkode: 6b0db...9e0 5
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #9 Skrevet 24. desember 2023 Han må få lov til å være i dårlig humør, så lenge han oppfører seg, og ikke er slem mot deg. Kanskje du er veldig sensitiv for andres humør? Jeg vet jeg var det i forrige forhold. Leste rommet. Kan jeg være glad? Vet det er delvis min feil. Har det fra barndommen. Men så er han mye sur også da. Anonymkode: c5071...7a6 2
Duff Skrevet 24. desember 2023 #10 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han må få lov til å være i dårlig humør, så lenge han oppfører seg, og ikke er slem mot deg. Kanskje du er veldig sensitiv for andres humør? Jeg vet jeg var det i forrige forhold. Leste rommet. Kan jeg være glad? Vet det er delvis min feil. Har det fra barndommen. Men så er han mye sur også da. Anonymkode: c5071...7a6 Sånn var det i mitt første ekteskap også og ting ble ikke bedre av å si ifra. Nå er jeg gift på nytt og både jeg og han sier ifra når dårlig humør påvirker og er enige om at da må den sure enten åpne opp og snakke eller ta seg i nakken og glemme at en sto opp led feil bein.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #11 Skrevet 24. desember 2023 Gjør det slutt. Et forhold skal ikke være slik. Har selv tidligere kastet bort mange år med slike menn og verre menn. Så var jeg singel og KRESEN i 5 år. Så kom drømmemannen😍 Nå innser jeg hva et ekte trygt godt kjærlighetsforhold skal være. 1. Bestevenner og et supert team 2. Påføre hverandre kun gleder, ikke dra ned hverandre 3. Kjærtegn,ømhet og være hverandres trygghet. Mangler disse? Gå din vei. Fordelen med fortid,man vet hva man aldri vil ha igjen! Anonymkode: 44d40...95d 4
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #12 Skrevet 24. desember 2023 Sånn er det her og. Men bakgrunnen er sykdom, det kan man ikke hjelpe for. Han er blitt veldig gammel tidlig, rigid tankemønster, kort lunte, fort utslitt, mangler interesse for annet enn mat... Det er ikke så lett å bare skille seg. Man har et liv sammen, barn.. Han gjør det ikke med vilje. Anonymkode: 94a9b...60a 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #13 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg skjønner ikke hvorfor mannen er sur og mutt så ofte. Alle har jo et amsvar for å bidra med god stemning, men han bidrar ofte med det motsatte. Og hvis jeg kommer hjem og er i godt hunør og sier noe hyggelig kan det ofte hende at han ikke svarer. Så ødelegger det humøret mitt og det sitter i kroppen min resten av dagen. Jeg vet om mange ting som plager ham, men hvorfor lar han det gå ut over meg, jeg som gjør alt for ham, det vet han. Jeg lurer ofte på om det er min feil, men jeg vet jo at det bare er hans personlighet og situasjonen han står i. Blir så lei. Ønsker meg en hyggelig og glad jul. Måtte bare få det ut. Anonymkode: b12da...20f Hvis dette er noe som er nytt, så minner det faktisk om en depresjon. Anonymkode: a035e...f14 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #14 Skrevet 24. desember 2023 Det med å ikke svare feks gjorde min samboer også, uten at han merket eller forsto det. Der var bare en ting av mange ting, men det sprø er at alt var ubevisst. Så for oss hjalp fvk og at samboeren fikk mer fokus på sin egen oppførsel og hvordan det påvirker. Jeg er ikke helt sikker enda, om det var riktig å bli i forholdet, men jeg er her enda. Jeg blir irritert over at menn (for mange) heller velger å være duster og ødelegge humøret for andre enn å ta tak i egne følelser. Anonymkode: a7c89...f2d
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #15 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis dette er noe som er nytt, så minner det faktisk om en depresjon. Anonymkode: a035e...f14 Diagnosemafiaen tar ikke juleferie. Med svært begrenset og ensidig informasjon tilgjengelig klarer de å sette presise, og ofte svært alvorlige, diagnoser. Og de har minst en til alle. Alltid. ❤️ Anonymkode: 7d09d...f80 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #16 Skrevet 24. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Diagnosemafiaen tar ikke juleferie. Med svært begrenset og ensidig informasjon tilgjengelig klarer de å sette presise, og ofte svært alvorlige, diagnoser. Og de har minst en til alle. Alltid. ❤️ Anonymkode: 7d09d...f80 Enig. Og TS sier at han har mye som plager han. Så da bør han heller ta tak i de tingene, så det ikke blir enda verre. Anonymkode: c5071...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #17 Skrevet 24. desember 2023 Slik kan min mann også være men det er fordi vi har svært krevende barn. Glede og overskudd eksisterer ikke i vårt hjem. Anonymkode: aa114...a49 1
Virrevirrevapp Skrevet 24. desember 2023 #18 Skrevet 24. desember 2023 Hvilken "situasjon" står han i?
Isambard Skrevet 24. desember 2023 #19 Skrevet 24. desember 2023 Du får ta det opp med ham på en seriøs måte en gang han er i godt humør og lytter. Han må ta seg sammen. 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #20 Skrevet 27. desember 2023 Takk for alle svar. Det har vært noen gode juledager siden jeg skrev innlegget, så surheten har vært litt borte, men også kommet tilbake. Det kan godt hende det er depresjon, men da tror jeg han har vært deprimert i flere år. Tror det er en stor del av ham. Han har mange bekymringer rundt barna fra tidligere forhold, og han har en krevende jobb som han ikke trives i. Ja, han bør skifte jobb, og ja, han bør prioritere seg selv litt mer så han får gjort noe gøy og en mulighet til å være glad. Men det er ikke så lett i praksis. Jeg tror det er noe vi må leve med dessverre. Men jeg skulle gjerne hjulpet ham. Anonymkode: b12da...20f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå