Gå til innhold

Hjelp mot sexskam

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen kvinner her som vil dele erfaringer av ha oppsøkt profesjonell hjelp med typ psykolog/sexolog eller lest ei bok - eller hørt podkast eller hva det måtte være, til å komme seg over skam knyttet til sex og tenningsmønster? 

Anonymkode: 81e06...18e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Desverre. Byttet ut mannen, fant meg en med mer lyster enn meg som ønsker å elske frem alle mine lyster. En som ikke får meg til å føle meg skitten, men som får de største hjerter i øynene når jeg tør å hive meg utpå. En som forstår at sex kan være sårbart, og som gir meg tid. Da ble skammen fort lagt bort. Denne mannen har fått meg til å blomstre og føle meg 100% akseptert, og det morsomme er at han her inne påpekes som å ha et forkastelig kvinnesyn.... 

Min tidligere partner var aldri respektløs, negativ eller noe - men likevel kjentes det følelsesløst ut og da fikk jeg skam. Jeg skammet meg også særlig dersom jeg selv måtte være den som foreslo aktiviteter, så å treffe en som var "sterkere" seksuellt enn meg kjentes tryggere ut. 

Anonymkode: 616e2...eff

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Noen kvinner her som vil dele erfaringer av ha oppsøkt profesjonell hjelp med typ psykolog/sexolog eller lest ei bok - eller hørt podkast eller hva det måtte være, til å komme seg over skam knyttet til sex og tenningsmønster? 

Kommer nok litt an på…

Jeg er kvinne, gikk til psykolog, fortalte at jeg var seksuelt submissiv, fikk til svar av psykologen at mange som er det, har lav selvrespekt. Jeg ble rasende.

Flere år senere fant jeg ut at jeg hadde lav selvrespekt. 

Anonymkode: 7f5c9...04c

• Liker 1
Skrevet

Kanskje en sexolog er et bedre valg enn psykolog, de er om regel bedre oppdatert på det området. Du kan også se etter forum, samfunn på sosiale medier som samsvarer med din seksualitet for å høre om andres erfaringer, råd og tips.

Anonymkode: b26f8...0ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Desverre. Byttet ut mannen, fant meg en med mer lyster enn meg som ønsker å elske frem alle mine lyster. En som ikke får meg til å føle meg skitten, men som får de største hjerter i øynene når jeg tør å hive meg utpå. En som forstår at sex kan være sårbart, og som gir meg tid. Da ble skammen fort lagt bort. Denne mannen har fått meg til å blomstre og føle meg 100% akseptert, og det morsomme er at han her inne påpekes som å ha et forkastelig kvinnesyn.... 

Min tidligere partner var aldri respektløs, negativ eller noe - men likevel kjentes det følelsesløst ut og da fikk jeg skam. Jeg skammet meg også særlig dersom jeg selv måtte være den som foreslo aktiviteter, så å treffe en som var "sterkere" seksuellt enn meg kjentes tryggere ut. 

Anonymkode: 616e2...eff

Eller du ikke hadde respekt for eksen din. Er du høyerere utdannet enn eksen din og tjener mer? Hvis så er, kan det være grunnen?

Skrevet

Jeg har ikke hatt sexskam, men jeg liker noen typer sex som jeg har slitt litt med å akseptere, og jeg har også slitt litt med selvbilde.

For meg hjalp det veldig å jobbe systematisk med negative automatiske tanker på egen hånd. Jeg har skrevet litt om det her i tilfelle min erfaring kan hjelpe noen.  💜

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.12.2023 den 14.52):

Eller du ikke hadde respekt for eksen din. Er du høyerere utdannet enn eksen din og tjener mer? Hvis så er, kan det være grunnen?

Wtf🤣

Anonymkode: bbe8e...1ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...