Gå til innhold

Har deler av Bærum blitt et «belastet» område?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går drepte en 14 år gammel gutt en mann på bussen Bærum.

Har hørt flere bekjente som bor i Bærum fortelle at de har vært vitne til åpenlyst dopsalg og vold mellom ungdommer. Det høres skremmende ut.

Er Bærum i ferd med å bli «belastet»?

Anonymkode: e08f3...824

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bærum vest har hatt et dårlig rykte i mange år, ikke mye schvung over Rykkinn.

Anonymkode: cb1a4...518

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rykkin, dønski og rud har alltid vært belastede områder. Stor forskjell mellom Bærum øst og vest.

Anonymkode: fa450...51b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rykkin, dønski og rud har alltid vært belastede områder. Stor forskjell mellom Bærum øst og vest.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har hørt flere bekjente som bor i Bærum fortelle at de har vært vitne til åpenlyst dopsalg og vold mellom ungdommer. Det høres skremmende ut.

Sandvika, Rykkin, Kolsås har i lang tid vært «belastede» områder. Dette er andre områder enn de folk tenker på når de hører «bærum»

Anonymkode: b8d73...138

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bærum blir som alle andre plasser blir belastet av berikelsen.

Anonymkode: b25f3...4c3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Sandvika, Rykkin, Kolsås har i lang tid vært «belastede» områder. Dette er andre områder enn de folk tenker på når de hører «bærum»

Nettopp. Rykkin er et skikkelig høl (unnskyld språkbruk). Men området sprer seg. Bor du nærme et høl så skal drittlukten spre seg om tid og stunder. 
Vil anbefale alle lovlydige, pliktoppfyllende og pent kledde borgere om å bosette seg på Montebello.
Her bor vi sentralt, men godt beskyttet. Hvor riksvei 150, fv 168 og Mærradalen danner en naturlig barriere mot uønskede elementer. 
Sist gang jeg hadde en episode her var når en nabo ringte meg (her passer naboer på hverandre) om en skummel person som lusket rundt melllom kastanjetrærne i forhagen min. Jeg ringte politiet og de var her iløpet av 5 min. Det hele viste seg å være en misforståelse, da dette var en person min kone hadde leid for å trimme trærne våre. 
Her på Montebello har vi en uskreven regel om å alltid ta godt vare på politiet. Slik at de er mer motiverte til å rykke ut hurtig om noe skjer. Passer på å gi dem en varm kaffe, skillingsbolle og generelt meget god behandling. 
Jeg kjenner ingen i mitt nærområde som ikke har opplevd annet en hurtig reaksjon fra politiet. 

Anonymkode: 26520...934

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå er det noen år siden jeg flyttet og jeg vet at spesielt Sandvika har blitt verre med årene, men jeg vokste opp på Kolsås med mange venner i Sandvika, på Rykkin og Dønski. Det er nok mer "belastet" enn andre områder av Bærum absolutt, men det er jo ikke akkurat Mexico City heller... Stort sett er det trygge fine områder med blokker, lavblokker, rekkehus og eneboliger der det bor masse barnefamilier.. Nå bor jeg et sted i Oslo som regnes som et bedre sted i Oslo men skjer likevel mer kriminalitet i området her enn på Kolsås feks. Dopsalg foregår vel i hele Norge.

Anonymkode: a493c...92a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Deler av Bærum vest har jo "alltid" vært et belastet område. Da jeg vokste opp i Bærum på 70/80 tallet så hadde jo særlig Rykkinn et veldig dårlig rykte. Selv er jeg fra østre Bærum.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nettopp. Rykkin er et skikkelig høl (unnskyld språkbruk). Men området sprer seg. Bor du nærme et høl så skal drittlukten spre seg om tid og stunder. 
Vil anbefale alle lovlydige, pliktoppfyllende og pent kledde borgere om å bosette seg på Montebello.
Her bor vi sentralt, men godt beskyttet. Hvor riksvei 150, fv 168 og Mærradalen danner en naturlig barriere mot uønskede elementer. 
Sist gang jeg hadde en episode her var når en nabo ringte meg (her passer naboer på hverandre) om en skummel person som lusket rundt melllom kastanjetrærne i forhagen min. Jeg ringte politiet og de var her iløpet av 5 min. Det hele viste seg å være en misforståelse, da dette var en person min kone hadde leid for å trimme trærne våre. 
Her på Montebello har vi en uskreven regel om å alltid ta godt vare på politiet. Slik at de er mer motiverte til å rykke ut hurtig om noe skjer. Passer på å gi dem en varm kaffe, skillingsbolle og generelt meget god behandling. 
Jeg kjenner ingen i mitt nærområde som ikke har opplevd annet en hurtig reaksjon fra politiet. 

Gir politiet goder for at de skal være raskere? 

Jeg er fra Sandvika, men flyttet for 1 år siden til Rykkinn. 

Stor trives her med mine ungdommer. Var en litt urolig periode på våren, men foreldre gikk sammen. Helt stille og rolig nå. Nydelig turområder. 

Anonymkode: ff02a...989

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bærum vest er nok mer belastet enn Bærum øst. Jeg bor på Rykkinn og har tidligere også bodd på Dønski og Kolsås og har aldri følt meg utrygg eller vært vitne til noe kriminelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.12.2023 den 12.07):

Hører jo bare på navnene at det må være jævlig der.

Anonymkode: 20675...fc6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.12.2023 den 12.49):

😂😂😂😂😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.12.2023 den 12.49):

Du og politiet får ha en midlertidig glede med bolle og kaffe. Om en periode eller to forsvinner både bolla og kaffen i halsen. Da er dere like infisert av kriminalitet, gjenger og det som verre er som alle oss andre i Oslo. Handlefattige myndigheter og politi vil du da få erfare også hos deg. Får håpe du er godt oppe i åra så slipper du billigere unna..

Anonymkode: 5ab3b...53c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
Annonse

Deler av Bærum har "alltid" vært et belastet område... fortrinnsvis vest i Bærum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...