AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #1 Skrevet 23. desember 2023 Tåler du ikke høre om bæsj er ikke dette tråden for deg. Altså hvor lenge etter fødselen skal det være vondt å bæsje? De første 2 ukene hadde jeg ganske myk avføring så det var ikke så ille, men når den ble fastere kjentes det ut som at stingene skulle revne😮💨 etter det fikk jeg litt bæsjeangst og nå er jeg delvis forstoppet, det er hardt og jeg er livredd for å presse det ut da jeg kjenner det blir vondt. Det er 1 måned siden jeg fødte i morgen. Anonymkode: 1ed67...f0c 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #2 Skrevet 23. desember 2023 Jeg måtte gjøre pusteøvelser (sånn jeg gjorde under fødsel) hver gang i fem uker😅 Hadde sikkert gått fortere over hvis jeg hadde vært flinkere til å holde avføringen bløt. Jeg drakk nok litt mindre enn jeg burde slik at avføringen ble hardere. Linfrø hjalp. Movicol hadde nok og hjulpet, men jeg tenkte hver gang at nå gikk det snart over. Anonymkode: ef437...180 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #3 Skrevet 23. desember 2023 Stingene er grodd etter to uker så du skal ikke bekymre deg for at de går opp. Anonymkode: a86ec...e2b 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #4 Skrevet 23. desember 2023 Jeg tok laktoluse en god stund etter. Det hjalp. Ville anbefalt det. Men følte meg forslått i noen måneder. Anonymkode: a2b8b...ba8
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #5 Skrevet 23. desember 2023 For min del innebar bæsjing etter første fødsel store smerter i over to år, selv om jeg ikke hadde hard avføring. Ved fødsel nr 2 ble arrvevet strukket slik at ting ble normale igjen. Anonymkode: 5ce3a...3f8 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #6 Skrevet 23. desember 2023 Kjentes ut som om jeg bæsja brennende glass eller noe i minst et par uker. Mye lactulose og væske hjalp. Og å skylle rompa samtidig. Født to ganger, var likt begge gangene 🥲 Anonymkode: cd793...4ad 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #7 Skrevet 23. desember 2023 Jeg måtte holde press over vulva med et bind en god stund etter. Da kunne jeg presse litt uten at det føltes ut som at alt falt ut av meg. Viktig med mye væske også, SÆRLIG hvis du ammer, og ta lactulose. Anonymkode: 0cb05...4d3 2
Lorieen Skrevet 23. desember 2023 #8 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tåler du ikke høre om bæsj er ikke dette tråden for deg. Altså hvor lenge etter fødselen skal det være vondt å bæsje? De første 2 ukene hadde jeg ganske myk avføring så det var ikke så ille, men når den ble fastere kjentes det ut som at stingene skulle revne😮💨 etter det fikk jeg litt bæsjeangst og nå er jeg delvis forstoppet, det er hardt og jeg er livredd for å presse det ut da jeg kjenner det blir vondt. Det er 1 måned siden jeg fødte i morgen. Anonymkode: 1ed67...f0c Ta lactulose. Spis fiberrikt og få i deg væske. Hold imot perineum med en kompress e.l når du presser.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #9 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er du forstoppet? Anonymkode: fd899...c6f Ja, det kan virke sånn😅 er litt knipe nå dagen før julaften 🥴 Anonymkode: 1ed67...f0c
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #10 Skrevet 23. desember 2023 Åh, jeg husker dette så godt! jeg var forstoppet etter fødsel og livredd for å revne stingene - jeg klarte ikke gå på do. jeg spiste masse fiber, tok laktulose. Husker første gang jeg bæsjet etter fødsel, var så sinnsykt digg at jeg skulle ønske jeg kunne oppleve det igjen faktisk😂 Anonymkode: 4fcb3...e80 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #11 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ja, det kan virke sånn😅 er litt knipe nå dagen før julaften 🥴 Anonymkode: 1ed67...f0c Har du en lav krakk (ala dokrakk) eller noe som du kan ha beina på? Det kan hjelpe å få en bedre vinkel (vi er jo egentlig skapt for å sitte mer på huk). Å så drikker du masse vann og tar lactulose Anonymkode: 0cb05...4d3 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #12 Skrevet 23. desember 2023 Støtter krakktipset, det er gull!! Anonymkode: c2893...6c8 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #13 Skrevet 23. desember 2023 Herregud, er gravid i uke 15 og ble litt skremt av denne tråden😳 har ikke tenkt på at det skal være vondt å bæsje i over en måned etter fødsel. Hjelp! Har alle det sånn? Anonymkode: 4ffde...9ce
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #14 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herregud, er gravid i uke 15 og ble litt skremt av denne tråden😳 har ikke tenkt på at det skal være vondt å bæsje i over en måned etter fødsel. Hjelp! Har alle det sånn? Anonymkode: 4ffde...9ce Nei. Jeg revnet grad to mot rompa. Fødte for 2 uker siden. Hatt konstant hard avføring fordi jeg ikke klarer smaken av movicol ol. Går helt fint å gjøre nummer to, selvom jeg syntes det var litt skummelt første gang. Har fått en liten rift ved anus grunnet hard avføring, men fortsatt ikke noe problem. Så det er absolutt ikke alle som sliter med dette problemet selvom man har hard avføring og sting 😊 Anonymkode: 2e447...b48
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #15 Skrevet 23. desember 2023 Første gang jeg skulle bæsje etter fødsel reiste jeg meg opp og gjorde det stående over doen (bredbeint, så jeg traff) 🙈 av en eller annen grunn ble det veldig mye lettere å presse uten smerter da. Men jeg ble heldigvis ikke forstoppet før 3-4 uker etter fødsel, og da kjente jeg det ikke i stingene mer, da var det bare som vanlig forstoppelse (som er helsikes vondt det også men ja) Anonymkode: c9b72...f20
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #16 Skrevet 23. desember 2023 Huff, hadde det slik lenge. Endte med skikkelig forstoppelse og ja... Jeg er fortsatt plaget med det flere år etterpå, og lettere bæsjeangst😫 Drikk godt med lactulose, movikol eller lignende. Smaker grøss og gru, men sur appelsinjuice og sugerør gjør det overkommelig🤮 Ellers har jeg alltid liggende microlax, laxoberal, stikkpiller og diverse. Redder de fleste situasjoner, så det anbefales.. Anonymkode: 67045...ed4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #17 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Huff, hadde det slik lenge. Endte med skikkelig forstoppelse og ja... Jeg er fortsatt plaget med det flere år etterpå, og lettere bæsjeangst😫 Drikk godt med lactulose, movikol eller lignende. Smaker grøss og gru, men sur appelsinjuice og sugerør gjør det overkommelig🤮 Ellers har jeg alltid liggende microlax, laxoberal, stikkpiller og diverse. Redder de fleste situasjoner, så det anbefales.. Anonymkode: 67045...ed4 Ja, forresten, magnesium gjør underverker for treg mage🥳 Anonymkode: 67045...ed4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #18 Skrevet 23. desember 2023 I tillegg til det de andre har sagt: microlax til når lactulose osv ikke er nok. Anonymkode: 12a09...bf7 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #19 Skrevet 23. desember 2023 Gjorde vondt de første ukene, men det hjalp med sånn reseptfritt avføringsmiddel som skal mykgjøre avføringen. Og spise masse svisker! Lo litt for meg selv da jeg oppdaget at det lå en stor skål med svisker ved hvert ENESTE måltid på barselavdelingen 😅 Anonymkode: 1f970...e39 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2023 #20 Skrevet 24. desember 2023 Spis svisker!! Anonymkode: 9725b...7bc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå