Tove88 Skrevet 23. desember 2023 #1 Skrevet 23. desember 2023 Jeg har nylig blitt mor og har naturligvis sendt ut julekort i år. I den sammenhengen har jeg blitt litt bevisst på hva som faktisk er på andre sine julekort og det viser seg at ca. 90% av alle julekort inneholder kun bilder av barn. Er ikke dette litt rart? Hvorfor sender man ikke ut et familiebilde? Det er jo strengt tatt kun den absolutt innerste kretsen som har lyst til å ha bilder av andre sine barn hengende på veggen...🙄. Eller hva tenker dere?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #2 Skrevet 23. desember 2023 Etter en rask sjekk av fotoalbumet vårt så hadde vi 1 stk bilde av heile familien, 354 bilder av barnet og ca 100 av pappa + barn, samt 3 av mor + barn. Gjett kven som tar bilda... Tipper det henger sammen med kva bilder folk har. I min omgangskrets så er det ingen som tar bilder hos fotograf eller lignande, men bruker bilder av ting gjennom året. Anonymkode: 29de1...d1a 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #3 Skrevet 23. desember 2023 Synes sånne oppstilte bilder av ungene som sendes rundt er helt uinteressant. Jo mer perifert bekjent jo verre. Feks av barn jeg aldri har møtt.... Anonymkode: 12fa0...224
Arkana Skrevet 23. desember 2023 #4 Skrevet 23. desember 2023 Jeg liker å få julekort med bilder av barn, og kanskje særlig når de er litt perifere og man ikke ser dem så ofte slik at man på hvert julekortbilde får se hvor store de har blitt siden sist. De er jo bare utstilt i desember uansett så det er ikke som om det henger bilder av andres barn på veggen permanent. 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #5 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Synes sånne oppstilte bilder av ungene som sendes rundt er helt uinteressant. Jo mer perifert bekjent jo verre. Feks av barn jeg aldri har møtt.... Anonymkode: 12fa0...224 Hyggeligere enn julekort som ikke har personlig motiv. Anonymkode: 4dc07...b94 3
snøsame Skrevet 23. desember 2023 #6 Skrevet 23. desember 2023 Jeg ville ikke sendt bilde av meg på julekortet selv hvor gode venner vi er. Men sender bilder av hundene mine og sønnen min. Offentlig bare av hundene. Men er ikke meningen at mitt julekort skal prege stueveggen hos noen. Meningen er jo å ønske en god jul fra meg og familien min. Jeg tar jo bildet og sender det, så føler jeg er med på bildet selv om jeg ikke nødvendigvis må ha tryne på selve kortet. Er vi venner så trenger du ikke sammenligne kortene fra år til år å se hvor mange flere rynker jeg har fått siden i fjor. Men hundene og guttungen er jo fine på bilder og fotogene så det er jo litt koselig. Selv om det sikkert er koselig med tegna fantasifigurer, folk og dyr også, så er det jo litt mer personlig med bilde av familien min. tenker jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #7 Skrevet 23. desember 2023 Vårt julekort hadde bilde av meg, mannen, barnet og dyrene våre. Får ikke så mange julekort men de 3 jeg fikk ifjor tror jeg var med familiebilde på alle. Det ene jeg har fått i år hittil var familiebilde, tatt hos fotograf faktisk (sånn julefotografering). Men bryr meg ikke så mye om jeg får bilder av dyr, voksne eller barn da, bare hyggelig å få kort i det hele tatt. Anonymkode: 4d1e2...07c
Daria Skrevet 23. desember 2023 #8 Skrevet 23. desember 2023 Hvorfor skulle det bli mer interessant å henge opp andres barn på veggen hvis foreldrene også var med på bildet? Tror det var noe jeg ikke helt skjønte her... 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #9 Skrevet 23. desember 2023 Jeg liker i alle fall kortene fra Kjell E. Midthun. Morsomme julenisser på dem. Anonymkode: 87cf0...61e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå