AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #1 Skrevet 23. desember 2023 Når det er kaldt ute og barna skal ut i bilen, pleier jeg å starte oppvarming av el bilen ca 10 min før vi går ut. I dag skulle vi dra på slalåm og mannen måtte åpne bagasjen for å legge inn noe. Da mente han at jeg var helt dust som hadde startet oppvarming for all varmen gikk jo ut mens han åpnet bagasjen. Dette er jo selvsagt bare tull. Stor forskjell på en gjennomkald bil og en bil som har blitt varmet opp selv om du må åpne bagasjen litt. Synes han blir direkte ufin mot meg og lurer på om andres menn er tilsvarende kjipe når det gjelder sånne ting? Anonymkode: 39f0c...e01 3 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #2 Skrevet 23. desember 2023 Han er urimelig! Vi bruker funksjonen hver dag her, SÅ mye bedre enn å måtte inn i nedfrosset bil. Om ungene blir kalde og syke, blir han ufin dag også? Anonymkode: f4d40...eeb 7 1
lillevill Skrevet 23. desember 2023 #3 Skrevet 23. desember 2023 Den funksjonen fjerner vel rim og is på ruter? 12
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #4 Skrevet 23. desember 2023 Dette er kamelene jeg mener dere i parforhold må svelge. Så for de av dere som lurer på hvorfor man ønsker å være lykkelig singel er pga små piss som dette. Bare si at han får passe på seg selv Anonymkode: 8de8c...28b 5 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #5 Skrevet 23. desember 2023 Han er urimlig. Batteriet bør varmes opp før oppstart slik at den yter best. Når man kjører den kald bruker den mer energi fra batteriet. Kald bil og syke barn er vel ikke noe bedre? Anonymkode: 0828d...6c4 12 6
Fjellmannover190 Skrevet 23. desember 2023 #6 Skrevet 23. desember 2023 Dette er komfort du betaler for! Du bruker strøm ja, men det er mer behagelig!
Peanut Skrevet 23. desember 2023 #7 Skrevet 23. desember 2023 Jeg varmer bilen opp i ca 15 min. Det synes jeg man må tåle. Eventuelt kan man vel lade bilen i de 15 min…
Fjellmannover190 Skrevet 23. desember 2023 #8 Skrevet 23. desember 2023 Dette er komfort du betaler for! Du bruker strøm ja, men det er mer behagelig!
PITTY Skrevet 23. desember 2023 #9 Skrevet 23. desember 2023 (endret) Det finnes mer hysteriske og faktisk farlige strømsparere enn han. Noen vil ikke engang bruke ordentlige lys på kveld. Vet ikke hvor mange ganger jeg nesten har kjørt i ræva på en sånn dust med el-bilen sin, og svart i tillegg. Endret 23. desember 2023 av PITTY 7
Snublefot62 Skrevet 23. desember 2023 #10 Skrevet 23. desember 2023 Her bruker vi begge to forvarming på bilene før vi skal ut. Tipper han hadde fått panikk her. Men hvilken rett mener han at han har på å bestemme hva du gjør? Uansett. På en elbil vil forvarming også varme batteriet som både vil øke levetiden på batteriet OG gjøre at den bruker mindre strøm de første kilometerne. Det har han kanskje ikke hørt om? I tillegg slipper dere å skrape rutene på bilen. Som kan slite ut vinduene. Vil han evnt påta seg jobben fremover med å skrape bilen hver gang dere skal ut? I tillegg - er bilen godt nedsnødd og det krever mye innsats for å rydde den fri for snø så vil man øke kroppsvarmen sin betraktelig før man setter seg inn i bilen. Dette kombinert med kalde ruter og kald bil vil føre til kondensering innvendig som vil sette seg på vinduene og gjøre det til dels trafikkfarlig siden det fort tildekker sikten mens man kjører. Tullete ting å bli sur for. Og tullete ting å stille spørsmål med seg selv på. 5 2
a l'orange Skrevet 23. desember 2023 #11 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når det er kaldt ute og barna skal ut i bilen, pleier jeg å starte oppvarming av el bilen ca 10 min før vi går ut. I dag skulle vi dra på slalåm og mannen måtte åpne bagasjen for å legge inn noe. Da mente han at jeg var helt dust som hadde startet oppvarming for all varmen gikk jo ut mens han åpnet bagasjen. Dette er jo selvsagt bare tull. Stor forskjell på en gjennomkald bil og en bil som har blitt varmet opp selv om du må åpne bagasjen litt. Synes han blir direkte ufin mot meg og lurer på om andres menn er tilsvarende kjipe når det gjelder sånne ting? Anonymkode: 39f0c...e01 Det er jo han som sløser strøm når han åpner bagasjen mens du varmer opp bilen… Men altså, å si at noen er direkte ufin mot deg bare fordi de tenker annerledes enn deg, høres i mine øyne alarmerende ut. Her må du stoppe opp litt og se deg selv i speilet. Vi alle kjenner noen som mistolker, fyrer seg opp, og enten eksploderer eller går og gnurer, på grunn av bagateller, kanskje du selv også kjenner typen - og vil du virkelig være den dama? Tror det finnes et kurs dere kan ta som par og som foreldre. Antar noen har erfaring med sånt og kan komme med den. Alternativt, ta kontakt med familievernkontoret. 1
Fireflies Skrevet 23. desember 2023 #12 Skrevet 23. desember 2023 Dette vil gjøre at dere kan kjøre uten å ha tykke jakker på dere som også er mer sikkert hvis dere først kræsjer. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #13 Skrevet 23. desember 2023 Mannen din er nok en liten surpomp.. Anonymkode: 99cf3...748
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #14 Skrevet 23. desember 2023 Hvis du åpner dører og bakluke så vil nok mye av den oppvarmede lufta forsvinne. Glass og metall vil derimot holde lengre på varmen, så så lenge du uansett skal varme opp bilen så flytter du til en viss grad bare på tidspunktet for bruk av energi. Bilen har naturligvis varmetap, og dette vil øke med tiden du holder bilen varm. Anonymkode: 7ac76...569 1
Ullvott Skrevet 23. desember 2023 #15 Skrevet 23. desember 2023 Det eneste mannen din oppnådde med dette er å demonstrere hvor lite han kan. 5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #16 Skrevet 23. desember 2023 Det er ikke bra å ha et forhold hvor man er så lite rause mot hverandre. Dere burde kanskje ta en prat om det? Anonymkode: 2ccc2...bc8 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #17 Skrevet 23. desember 2023 Vil tro det egentlig er noe helt annet som plager han, og han klarer ikke sette ord på det - så da blir det tatt ut på noe praktisk som er en filleting. Anonymkode: 4276d...5b7 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #18 Skrevet 23. desember 2023 En digresjon. Ja, mannen til ts er nok en liten surpomp. Men tror det er best for husfredens skyld å lystre mannen når det gjelder alle spm som omhandler bil. Dette er menns domene og territorium, og du tar bort mye av mannen om du prøver å stille spørsmål ved mannens klokskap når det gjelder bil. Anonymkode: 99cf3...748
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #19 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): En digresjon. Ja, mannen til ts er nok en liten surpomp. Men tror det er best for husfredens skyld å lystre mannen når det gjelder alle spm som omhandler bil. Dette er menns domene og territorium, og du tar bort mye av mannen om du prøver å stille spørsmål ved mannens klokskap når det gjelder bil. Anonymkode: 99cf3...748 Jeg har en (kvinnelig) kjæreste som lager en scene om hun ikke får skru av navigasjonssystemet 1km før vi når destinasjonen - når jeg kjører. Foreldrene hennes er likens. Det å opphøye egne ideer (og tvangstanker) til et udiskutabelt krav og lukke ørene for andre perspektiver finnes hos begge kjønn. Anonymkode: 7ac76...569
Snublefot62 Skrevet 23. desember 2023 #20 Skrevet 23. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): En digresjon. Ja, mannen til ts er nok en liten surpomp. Men tror det er best for husfredens skyld å lystre mannen når det gjelder alle spm som omhandler bil. Dette er menns domene og territorium, og du tar bort mye av mannen om du prøver å stille spørsmål ved mannens klokskap når det gjelder bil. Anonymkode: 99cf3...748 1950 tallet ringte og ville ha kjønnsrollene sine tilbake. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå