Gå til innhold

Reiseforsikring - når blir den gyldig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt reiseforsikring via NSF  og den er bestilt og betalt MEN betalingen er nok helt sikkert ikke registrert enda og pga røde dager blir den sikkert ikke registrert før 27.12 en gang. Er den da gyldig om det skjer noe imellomtiden?eller er den først gyldig når de har registrert betalingen? Og hvis man feks drar på en reise før betalingen er registrert, er den da ikke gyldig for den reisen? Jeg vet man må bestille før reisen, men må den også være betalt før 🤔

Anonymkode: bc1ae...1d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gyldig når den er betalt.

Anonymkode: cdd40...b7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Gyldig når den er betalt.

Anonymkode: cdd40...b7c

selv hvis ikke den er registrert betalt hos motparten? Er jo det jeg lurer litt på

Skrevet

Gyldig fra kontrakten er inngått. Du bør ha fått en bekreftelse fra selskapet 

Anonymkode: f3624...94e

Skrevet (endret)

Det er datoen hvor forsikringsselskapet har fått pengene på konto som teller. Det skal være samme dato som pengene blir trukket fra din konto, derfor, hvis pengene har gått ut av din konto, da kan du regne forsikringen som betalt.

Ellers står det vel også i forsikringsbeviset når forsikringen skal gjelde fra.

Endret av aksase
Skrevet (endret)

Når man kjøper bil er forsikringen gyldig fra det sekundet man bestiller forsikringen. Det kan man gjøre over telefon noen få sekunder etter at man har kjøpt bilen og den er registrert i systemet. Trenger ingen betaling der

Skulle det vært annerledes med reiseforsikring? 

Men reiseforsikringen må være bestilt før betaling av reise for at avbestillingsforsikring skal være gyldig

Endret av newman01
  • Liker 2
Skrevet
newman01 skrev (5 minutter siden):

Når man kjøper bil er forsikringen gyldig fra det sekundet man bestiller forsikringen. Det kan man gjøre over telefon noen få sekunder etter at man har kjøpt bilen og den er registrert i systemet. Trenger ingen betaling der

Skulle det vært annerledes med reiseforsikring? 

Men reiseforsikringen må være bestilt før betaling av reise for at avbestillingsforsikring skal være gyldig

Ja det jeg og tenker 🤔 fordi den er bestilt og betalt sent igår. Og står jo fra dato 23.12 altså i dag. Men ingen registrerer innbetaling i dag liksom så ble litt usikker.

Skrevet

Noen selskap krever at forsikringen må kjøpes før reisen kjøpes ( kan ikke forsikre et brennende hus prinsippet) . Les vilkårene i din forsikring- de varierer noe fra selskap til selskap 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.12.2023 den 10.18):

Ja det jeg og tenker 🤔 fordi den er bestilt og betalt sent igår. Og står jo fra dato 23.12 altså i dag. Men ingen registrerer innbetaling i dag liksom så ble litt usikker.

Det står i forsikringsdokumentet.

Anonymkode: b9bfa...a7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...